Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد در دولت افغانستان اعلام کرد: کابل آماده است درباره صلح با طالبان بدون هیچ پیش شرطی مذاکره کند که شامل پیش‌نویس یک قانون اساسی جدید نیز می‌باشد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان به دنبال کنفرانس صلح افغانستان در مسکو در مصاحبه با خبرگزاری نووستی گفت‌: دولت افغانستان اعلام کرده هیچ پیش شرطی را برای مذاکره صلح مستقیم با طالبان قرار نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش‌تر کابل خواسته بود که این جنبش شبه نظامی سلاح‌های خود را زمین گذاشته و به قانون اساسی احترام بگذارد، اما در حال حاضر این دو مساله مطرح و اصلی محسوب نمی‌شوند.

طاهری گفت‌: امروز دولت و شورای عالی صلح اعلام کرده‌اند که هیچ پیش شرطی را برای آغاز این مذاکرات در نظر ندارند.

شورای عالی صلح که در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط حامد کرزای، رییس جمهوری وقت افغانستان تاسیس شد یکی از هیات‌های دولتی مهم مسئول مذاکرات صلح با طالبان است.

این مقام افزود: مذاکرات صلح به تعویق افتاده، ممکن است امسال یا سال آینده آغاز شود. در حال حاضر یک تمایل رو به رشد در بین فرماندهان طالبان برای شرکت در این مذاکرات بدون حضور میانجی گران وجود دارد.

وی در ادامه گفت‌: در نتیجه کابل کاملا آماده است درباره هر مساله مهمی برای آینده افغانستان مذاکره کند. در حال حاضر برای دولت و طالبان هیچ مشکلی وجود ندارد که حتی درباره تغییر قانون اساسی این کشور مذاکره کند چرا که مقررات اجازه متمم‌های قانون اساسی و اصلاح قانون را صادر کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صلح با طالبان مذاکره بدون شرط با طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان

وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد ۷۲۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعال هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرحمن حبیب» سخنگوی وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد در حال حاضر 720 مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعالیت می‌کنند.

حبیب در گفتگو با رادیو تلویزیون ملی افغانستان اظهار داشت 182 مورد از این مؤسسات فعال در این کشور، خارجی هستند.

وی افزود مؤسسات مذکور در چارچوب ارزش‌های «اسلامی و منافع ملی» تاکنون فعالیت دارند.

پیش از این مقامات طالبان بارها به مؤسسات داخلی و خارجی دستور داده‌اند تا فعالیت‌های خود را متناسب با دستورات حکومت افغانستان تنظیم کنند.

افزایش 120 درصدی گردشگران خارجی در افغانستانطالبان: نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در 17 کشور باز استطالبان: کشورهای خارجی تصویر نامناسبی از افغانستان به جهان ارائه می‌کنندطالبان برای تسهیل سرمایه گذاران خارجی کمیته تشکیل داد

در اواخر اسفند سال گذشته، وزیر مرزها و قبایل طالبان از مسئولان نهادهای وابسته به سازمان ملل خواسته بود که کارهای خود را مطابق «اصول اسلامی» پیش ببرند.

وزیر کشاورزی و دامپروری حکومت افغانستان پیش از این در دیدار با رئیس سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل تاکید کرده بود بدون ترس در سراسر افغانستان فعالیت کنید.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • مذاکره باشگاه تراکتور با بردیف برای هدایت دوباره تیم تبریزی
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • آمادگی همزمان سه تیم عربستانی برای مذاکره با محمد صلاح
  • به دنبال افزایش تعامل با کابل هستیم
  • افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات