Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@03:27:53 GMT

جشن روز جهانی معلولان در صدا و سیما

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۳۸۷۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ در این مراسم جمعی از خانواده های کارکنان صداوسیما،​ که یکی از وابستگان آنها توان یاب است،​ ​حضور داشتند.حسینی رئیس مرکز بهداشت صداوسیما در این مراسم ضمن تقدیر از همراهی خانواده ها با مرکز بهداشت صداوسیما و گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولان افزود:​ ما برای اولین بار موفق شدیم با کمک والدین و مددکاران توانبخشی، مددجویان را به سطحی از توانمندی برسانیم که در رشته های ورزشی، هنری و حتی کارهای اجتماعی موفق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: باید همه مسئولان به این نکته توجه کنند که توانخواهان ناتوان نیستند بلکه سطح توانایی آنها متفاوت از سایر افراد جامعه است که باید شناخته و پرورش داده شود.
رئیس مرکز بهداشت صداوسیما افزود:​ در حال حاضر بیش از 250 خانواده از اهالی صدا و سیما از خدمات توان یابی مرکز بهداشت صدا و سیما بهرمند می شوند که البته بیش از 350 خانواده نیز در سراسر کشور مشمول دریافت این خدمات هستند.
حسینی تصریح کرد: یکی از دغدغه های ما توانمند کردن معلولان است به این ترتیب که آنها را استعدادیابی کنیم و پس از آن مهارت های لازم را برای حضور موثر در جامعه به آنها بیاموزیم.
وی ادامه داد: ​از والدین خواسته ایم در برنامه های مهارت افزایی برای فرزندان معلول خود مشارکت کنیم تا آموزش ها به صورت پیوسته دنبال شود که البته اثرات مثبت و سازنده ای به همراه داشته است.
حسینی ادامه داد:​ دغدغه دیگر ما ایجاد شرایط اشتغال برای ورود به عرصه های کاری است ودر مجلس هم مصوبه ای تصویب شده که نهادها و دستگاه ها درصدی از استخدامی ها خود را به ایین افراد اختصاص دهند تا از ظرفیت و توانایی معلولان برای حضور در مشاغل مختلف استفاده شود.
رئیس مرکز بهداشت صدا و سیما گفت: یکی از مشکلات معلولان جامعه،​ نامناسب بودن فضاهای عبور و مرور آنهاست که از دولت می خواهیم در این زمینه چاره اندیشی کند تا این قشر از افراد جامعه با مشکلات کمتری مواجه شوند.
در ادامه سیدحسین موسوی چلک رئیس انجمن مددکاران اجتماعی درباره حمایت از معلولان گفت: اقدامات خوبی برای حل مشکلات مسکن خانواده های دارای دو فرزند معلول انجام شده ضمن این که برای آموزش افراد دارای معلولیت هم توجه ویژه داریم.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی تصریح کرد: تلاش ما این است که حقوق برابر برای معلولان در جامعه ایجاد کنیم تا آنها هم بتوانند وارد فعالیت های اجتماعی شوند.
در حاشیه این مراسم برخی از توان یابان هنرمند به اجرای سرود پرداختند و همچنین نمایشگاهی از آثار هنری آنها در معرض دید علاقه مندان قرارگرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حسینی روز جهانی تو ان یاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

به گزارش ورزش سه، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد که توافقات در حال انجام است تا با وزارت ورزش برای حق پخش به نتیجه برسند و در شش ماه آینده این اتفاق رقم خواهد خورد و آئین نامه تقدیم دولت خواهد شد.

جبلی در ابتدای صحبت های خود گفت: تبریک صمیمانه می‌گویم به طرفداران دو تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس، آرزویی که پس از سالها اتفاق افتاد و می‌خواهم این مژده را به همه هواداران ورزش بدهم که در حال تدوین آئین‌نامه ای هستیم که تقدیم هیئت وزیران خواهیم کرد.

جبلی اعلام کرد که برای حق پخش مسابقات تلوزیونی در حال توافق با وزارت ورزش هستند و گفت: بر اساس برنامه هفتم حداکثر شش ماه بعد از تصویب برنامه هفتم موظف هستیم که ما و وزارت ورزش آئین نامه ای را برای تعیین تکلیف حق پخش تقدیم دولت بکنیم و روی پیشنهاد مشترک ما توافق داریم با وزارت ورزش و فکر می‌کنم که این اتفاق رقم بخورد و تکلیف حق پخش مشخص شود.

جبلی همچنان ابراز امیدواری کرد که در سال جاری و مسابقات فصل آینده فوتبال ایران تمام مسابقات فوتبال در استان های مختلف با تجهیز شدن واحدهای سیار با کیفیت HD و کارگردانی بهتر به مرحله پخش برسد.

دیگر خبرها

  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»