Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@09:21:57 GMT

فراخوان علمی «مسلمانان هند، حج و حرمین شریفین»

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۴۲۵۶

فراخوان علمی «مسلمانان هند، حج و حرمین شریفین»

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری؛ پژوهشکده حج و زیارت، فراخوان مقاله برای نشست علمی «مسلمانان هند، حج و حرمین شریفین» را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، «تعاملات مسلمانان هند و ایران در امور حج و حرمین» عنوان نخستین محور این همایش اعلام شده است، نقش ایرانیان در سفرنامه‌های حج هندیان، نقش صاحب منصبان ایرانی تبار هند در حج و حرمین، تعامل دولتمردان هند با مسلمانان ایران در امر حج‌گزاری، حج‌گزاری ایرانیان مقیم هند، نقش هند در حج‌گزاری ایرانیان در دوره صفوی، نقش دولت‌های ایرانی تبار شیعی در هند در حج و حرمین، مهاجرت ایرانیان به هند در دوره صفویه و نقش آنان در حج‌گزاری مسلمانان از موضوعات این محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش حاکی است، محور دوم این همایش «حج‌گزاری مسلمانان هند در ادوار تاریخی مختلف» با موضوعات؛ مشکلات و موانع حج‌گزاری مسلمانان هند، کاروان‌ها و قافله‌های حج مسلمانان هند، مؤسسات زیارتی در هند، مسیرهای حج هندیان، تعامل پیروان ادیان هندی در حج‌گزاری مسلمانان هندی، مهاجرت اشراف (سادات) از مدینه به هند، شخصیت‌های تأثیرگذار هندی در امور حج و حرمین، رجال و مشاهیر هندی مقیم در حرمین و انگلیس و حج مردمان هند از سرفصل این محور به شمار می‌آید.

این گزارش می‌افزاید: در محور سوم همایش «فرهنگ و آداب و رسوم حج‌گزاری مسلمانان هند» موضوعات؛ فرهنگ استقبال و بدرقه از حجاج در میان مسلمانان هند، فرهنگ بدرقه از حجاج در میان مسلمانان هند، بررسی نقش «مکه مسجد» و تأثیر آن در جاماندگان از موسم حج، فرهنگ، آداب و رسوم حج‌گزاری مسلمانان هند اعلام شده است.

محور چهارم همایش «حج و حرمین شریفین در آثار علمی و هنری مسلمانان هند» است که موضوعات سفرنامه‌نویسان ایرانی مقیم هند در باره حج و حرمین، تک‌نگاری‌های حج هندیان، کتابشناسی حج مسلمانان هند، نسخ خطی هندیان در باره حج و حرمین، سروده‎های شعرای مسلمان هند درباره حج، آثار فارسی در هند درباره حج و حرمین، آثار هنری مسلمانان هند درباره حرمین، آثار فارسی در هند درباره حج و حرمین و سروده‌های شاعران مهاجر ایرانی به هند درباره حج و حرمین را شامل می‌شود.

اوقاف هندیان در حرمین شریفین، صاحب منصبان هندی در حرمین، کارگران هندی شاغل در حرمین و هدایای هندیان به کعبه در محور پنجم با عنوان اقدامات عمرانی و رفاهی مسلمانان هند در حرمین شریفین است.

۱۵ دی آخرین مهلت ارسال مقالات و آخرین مهلت دریافت اصل مقالات اول بهمن ماه ۱۳۹۷ اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۷۷۶۹۹۹۴ و پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند یا به نشانی http://hendhajj.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا پژوهشکده حج و زیارت هند و حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، امروز چهارشنبه شماری از شهرک نشینان صهیونیست با حمایت شدید نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند.

در جریان این تعرض صهیونیست ها اقدام به برگزاری مناسک تحریک آمیز تلمودی در قبله اول مسلمانان جهان کردند. همچنین یکی از شهرک نشینان در اقدامی تحریک آمیز برای برانگیختن احساسات مسلمانان، پرچم اسرائیل را با خود حمل می کرد.

در روزهای اخیر گروه های مختلف فلسطینی درباره پیامدهای تعرضات گسترده صهیونیست ها به مسجدالاقصی هشدار داده و از فلسطینیان نیز خواسته اند با حضور گسترده در این مکان مقدس اسلامی با اقدامات شهرک نشینان به ویژه در زمینه آوردن قربانی به صحن مسجدالاقصی در ایام اعیاد یهودی مقابله کنند.

کد خبر 6094052 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد