Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@00:26:19 GMT

قشر آسیب پذیر با یارانه دولت فقط زنده هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۴۳۲۶

به گزارش ایلنا، علی کرد در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود حمله تروریستی بزدلان جیش الظلم را در مرز میرجاوه محکوم کرد و گفت: از مسئولان درخواست اقدام برای بازگشت سایر مرزبانان عزیز را داریم که چون نیاکان خویش به مرزداری ادامه دهند.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور درباره حوزه انتخابیه خود بیان داشت: سیستان و بلوچستان در آتش داغ خشکسالی می سوزد و مردم انتظار دارند معاون رئیس جمهور به این استان پهناور مرزدار آمده و از نزدیک مشکلات عدیده مردم را مشاهده و برای رفع این معضلات که از نظر اقتصادی و معیشتی گریبانگیر مردم است اقدام عاجل کند چرا که قشرهای آسیب پذیر سخت در تنگنا بوده و با یارانه ماهیانه دولت صرفا زنده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خطاب به وزرای کابینه دوازدهم درباره خدمت رسانی به حوزه انتخابیه، اظهار کرد: از وزیر خارجه درخواست دارم درباره بازگرداندن مرزبانان عزیز با تدبیر لازم که در شأن نظام جمهوری اسلامی است اقدام کرده و چرا آقای ظریف در مرزهای جنوب شرقی امنیت دیپلماسی پایدار را برقرار نکردید.

کرد ادامه داد: از وزیر نفت درخواست دارم در اجرای پروژه گازرسانی به خاش، میرجاوه، کورین، نصرت آباد و منطقه سراوان اقدام لازم را مبذول دارد همچنین از وزیر نیرو درخواست می شود برای آب رسانی به خاش از رودخانه منطقه اقدام لازم را به عمل آورده، در جهت آب رسانی به بخش کورین و لالیز در جهت اجرا و تکمیل آب رسانی مجتمع های سنگان، کلهر خاش و چند مجتمع دیگر اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به اینکه در حوزه انتخابیه فضاهای آموزشی بدون استاندارد، قدیمی، خشتی و گلی است، برای بهبود این فضا اقدام کند چرا که آینده سازان این مملکت در این مکان ها آموزش می بینند.

وی اضافه کرد: از وزیر کشور می خواهم در ارتقای بخش لوت آباد به شهرستان، مراکز دهستان اسماعیل آباد به شهر، دهستان پشت کوه به بخش سرحد بلوچستان، بخش لاویز به شهر لاویز، تفتان جنوبی، کوه سفید و سنگان به بخش همت گمارد.

کرد همچنین تصریح کرد: یکی از مطالبات مهم استان از وزارت راه و شهرسازی این است که با توجه به تلفات جانی و مالی هر روزه در مسیرهای جاده زاهدان به خاش، خاش به سراوان و میرجاوه به زاهدان باید نسبت به حل مشکل این مسیرها اقدام شود و وزیر در این باره بذل توجه داشته باشد.

نماینده مردم خاش در مجلس ادامه داد: از وزارت بهداشت و درمان درخواست می شود نسبت به افزایش تخت های بیمارستان خاش اقدام شده و همه بخش های بیمارستان شفای میرجاوه فعال شود همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام سلامت گوهرکوه، خاش و درمانگاه شماره ۴ شهری مورد درخواست است و لازم است پروژه های شبکه درمان در بخش های حوزه انتخابیه تکمیل شده و مراکز امداد تجهیز شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: درخواست داریم با تخصیص اعتبارات از همه فصول نسبت به لایروبی منابع آبی، رودخانه ها، قنوات، چاه ها و چاهک ها اقدام شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است