Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شهریاری درگفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به نصب 9 واحد نیروگاه برق آبی در استان تهران افزود: ظرفیت نصب شده این نیروگاه ها 268 مگاوات و بطور متوسط سالانه تولید آنها 431 هزارمگاوات ساعت است.
وی با بیان اینکه از 32 هزارمگاوات نیروگاه برق آبی در کشور، استان تهران 2.5 درصد این نیروگاه ها را درخود دارد گفت: سد امیرکبیر با دو واحد 45 مگاواتی و قدمت 50 سال یکی از قدیمی ترین نیروگاه های برق آبی است که با توجه به ساعت کارکرد نیروگاه و اهمیت آن در تولید برق و کمک به شبکه سراسری در زمان پیک و تامین آب شرب استان تهران و بخشی از شهر کرج همیشه در مدار بهره برداری قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه طبق استاندارهای جهانی نیروگاه های برق آبی پس از 60 تا 70 ساعت فعالیت باید به روز رسانی شود ادامه داد: جایگاه سد و نیروگاه امیر کبیر در تامین آب وبرق و کمبود بودجه مانع از انجام تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاهی پس از 120 هزار ساعت کارکرد شده بود که امسال طبق هدفگذاریهای انجام شده تعمیرات عملیاتی شده است.
شهریاری زمان بندی تعیین شده برای به روز رسانی این نیروگاه را 140 روز دانست و ادامه داد: تا پایان سال این کار انجام می شود تا نیروگاه امیرکبیر برای خدمات رسانی و تولید برق در زمان پیک تابستان آمادگی لازم را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نیروگاه برق آبی امیر کبیر تعمیرات اساسی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، وحیدرضا زیدی‌فرد معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت‌) در نخستین گردهمایی تعمیرات ایمنی و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز با اشاره به اینکه آمادگی شرکت‌های پالایشی گاز در زمستان ضروری است، بیان کرد: امروز تولید و مصرف گاز ما سربه‌سر و برابر است، ازاین‌رو در ماه‌های سرد سال بر لبه باریک حرکت می‌کنیم.

وی افزود: باید در موضوع تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گازی از روش‌های سنتی فاصله گرفت و شیوه‌های نو و روزآمد را جایگزین کرد که البته بخشی از کارهای تسهیل‌کننده این روزآمدسازی را خود ما می‌توانیم انجام دهیم.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت تصریح کرد: در جریان تلاش‌های انجام‌شده از سوی شرکت‌های پالایش گاز هستم و معتقدم این تلاش‌ها نوعی جهاد است و امیدواریم امسال را با کمترین دغدغه یا حادثه در صنعت گاز طی کنیم.

کد خبر 6099686 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • واکنش هیات فوتبال استان به تهران به ماجرای عدم حضور آمبولانس اورژانس در دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • خدمات رسانی به مصدومین تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو در جاده شوش اهواز
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی