Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست بنا به اظهار جواهردشتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل؛ طی گشت شبانه روزی یگان حفاظت این اداره در رودخانه سفید رود با استفاده از قایق پارویی، چندین رشته تور زیر آبی جمع آوری شد.
وی بیان داشت: صید ماهی صرفا با قلاب و در قبال اخذ پروانه صید از اداره های محیط زیست قانونی و آزاد می باشد و در غیر اینصورت تخلف بوده و با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رودخانه سفیدرود ، زیستگاه بسیار مناسبی برای حمایت گونه های ارزشمند آبزیان است و باید نسبت به حفظ و حراست از حیات وحش و محیط زیست مسئول بوده و از نابودی آنها پیشگیری شود.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا، دو قبضه سلاح شکاری و لاشه دو قطعه کبک در اشکورات شهرستان رودسر کشف و ضبط شد.
بنا به اظهار علی محمد پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودسر؛ مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مستقر در پاسگاه سر محیط بانی ارکم - اشکورات، در اجرای ماموریت های گشت وکنترل و جلوگیری از تخلفات شکار در منطقه شکار ممنوع اشکورات در ارتفاعات روستای کاکرود موفق به دستگیری دو نفر و همچنین کشف وضبط دو قبضه سلاح شکاری و لاشه دو قطعه کبک به همراه 16عدد فشنگ شدند.
وی اضافه کرد: متخلفان پس از صورتجلسه سلاح و آلات شکار جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
شهرستان های سیاهکل و رودسر در شرق استان گیلان قرار دارند.
7296/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف حفاظت محیط زیست روابط عمومی شبانه روزی کشف و ضبط محیط زیست منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی گزارشات مردمی و همیاران محیط‌زیست مبنی بر حضور گروهی شکارچی در منطقه حفاظت‌شده قره چغه موضوع به‌فوریت در دستور کار محیط‌بانان این اداره قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان با اشاره به اینکه گروه شکارچیان بااطلاع از حضور محیط‌بانان از محل متواری شده بودند، افزود: خوشبختانه یک شکارچی به همراه ۲ لاشه قوچ وحشی به دستور مقام قضائی بازداشت و پس از تکمیل پرونده به دادگستری تحویل شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه افراد این گروه شناسایی و تحت پیگرد قضائی هستند.

اصلاحی اول بهار را فصل زایش حیات‌وحش خواند که زمان بسیار حساسی برای محیط‌زیست خواهد بود و تأکید کرد: گردشگران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند و از ورود به مناطق حساس که زیستگاه گونه‌های جانوری بوده به علت ایجاد تنش برای حیوانات در زمان زایش خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان با بیان اینکه گونه‌های کل بز، میش و قوچ اوریال فروانی زیادی در این مناطق دارد که شکارچیان را بیشتر به سمت این‌گونه از حیوانات می‌کشاند، اضافه کرد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی نگهداری از محیط‌زیست یک وظیفه عمومی تلقی شده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف همچون شکار حیوانات با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

کد خبر 6085448

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد