Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی در دیدار دانشجویان و سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان و در آستانه روز دانشجو افزود: با شرافت ترین کار برای انسان ، معلمی است چرا که کار همه اولیاء خدا ، پیامبران و مردان حق این بوده است که آنچه را آموختند به دیگران بیاموزند و بتوانند انسان ها را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان کار معلم را بالاتر از کار یک قاضی دانست و گفت: یک قاضی اگر عادل نباشد ممکن است حقی را جا به جا کند، اما یک معلم می تواند یک انسان را منحرف و یا هدایت کند.
آیت الله طباطبایی با اشاره به الگوگیری دانش آموزان از عملکرد و رفتار معلمان افزود: تشبّه به برتر، یکی از ویژگی های انسان است و انسان ها دوست دارند که خود را به افراد برتر شبیه سازند، در زمان کودکی رفتارهای پدر و مادر را الگوبرداری می کنند و در بزرگی خود را شبیه به آنچه که بزرگ می دانند، می سازند.
امام جمعه اصفهان مطالعه را یکی از نیازهای اصلی معلمان دانست و گفت: خصلت های انسانی و مسائل علمی ، اخلاقی ، اسلامی و انسانی را با دلسوزی به دانش آموزان منتقل کنید ، به آنان بیاموزید که شجاع باشند و می توانند که از نظر علمی، از کشورهای مختلف پیشی بگیرند و بدانند که همچون شهید مدرس از تهدیدهای دشمن نهراسند و تنها خدا را در نظر داشته باشند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان نیز در ابتدای این دیدار گفت: دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان 5 هزار نفر ظرفیت دانشجویی دارد و با تمام ظرفیت خود فعالیت دارد، همچنین رتبه های برتر کنکور سراسری در این دانشگاه حضور دارند.
شهرام عروف زاده با بیان اینکه تربیت معلم برای تأمین نیاز بدنه آموزش و پرورش و توانمندسازی آنان از جمله اهداف دانشگاه فرهنگیان است، افزود: با توجه به رسالت و مأموریت ها، این دانشگاه روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان آیت الله طباطبایی دیدار دانشگاه فرهنگیان امام جمعه نماینده ولی فقیه در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود

حجت‌الاسلام اکبری مطلق در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد گفت: از آنجایی که دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها در قالب پردیس اداره می‌شود با پیگیری رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور نسبت به تبدیل پردیس به دانشگاه در برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی موافقت شد.

وی افزود: این امتیاز بسیار خوبی برای خراسان جنوبی است تا در قالب دانشگاه مستقل دیده شود.

حجت‌الاسلام اکبری مطلق ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور بابت دغدغه نسبت به دانشجویان و این دانشگاه اظهار کرد: در ۲ ماه گذشته فضای دانشگاه فرهنگیان به شدت رصد می‌شود تا به جایگاه اصلی خود برسد.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: مقرری که برای دانشجویان پرداخت می‌شود مقداری با گلایه مواجه بود که در این زمینه ماهانه ۱۰ میلیون ریال به میزان خالص دریافتی دانشجویان اضافه می‌شود.

وی درباره جذب دانشجویان گفت: ابلاغ ابتدایی جذب دانشجو برای سال تحصیلی آینده در دانشگاه فرهنگیان استان ۶۳۷ نفر شامل ۳۰۰ دختر و ۳۳۷ پسر است که به خاطر نیاز آموزش و پرورش احتمال تغییر و افزایش نیز وجود دارد.

حجت الاسلام اکبری مطلق با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان با کمبود فضای آموزشی مواجه است یادآور شد: اکنون مکان‌هایی به صورت استیجاری توسط دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد و خوابگاه خصوصی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دارد.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: اجاره کردن فضا دو مشکل اساسی ایجاد می‌کند؛ اینکه بخش زیادی از بودجه دانشگاه صرف اجاره شده و کار‌های فرهنگی محدود و کم می‌شود.

وی بیان کرد: از مسئولان دلسوز استان و اعضای شورای شهر تقاضا داریم اگر امکاناتی دارند در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند، چون اگر دانشگاه مجدد به سوی فضای اجاره‌ای برود با کمبود شدید اعتبار مواجه می‌شود.

حجت الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه سال گذشته دانشگاه فرهنگیان در استان بیش از هزار نفر ورودی داشت گفت: یکی دیگر از مشکلات دانشگاه کمبود نیروی انسانی است که تا ۲ ماه آینده ۲۸ نفر جذب می‌شوند.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی همچنین خطاب به دانشجو معلمان با بیان اینکه برای ترویج و انتقال دانایی به جامعه شرط اول شناخت و دانایی است، افزود: کمربند‌ها را محکم ببندید، چون آینده در مورد شما قضاوت خواهد کرد.

در پایان این مراسم از تعدادی دانشجو معلمان، اساتید و کارکنان برتر دانشگاه فرهنگیان تجلیل و قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با مقام معظم رهبر/معلم استوار ترین مربی برای انسان ها است
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین