Web Analytics Made Easy - Statcounter

چاپگر سه بعدی چند منظوره با امکان تغییر کاربرد در صنایع مختلف توسط یک شرکت در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری طراحی و ساخته شد.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر رشد، توسعه و انتقال تکنولوژی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با توجه به اینکه بزرگترین شرکتهای تولیدی در دنیا سعی بر این دارند که یک بدنه و ساختار را برای مصارف مختلف و یا با اسامی مختلف، باکمی تفاوت وارد بازار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به این شکل بتوانند هزینه های تولید و خطاهای طراحی و ساخت را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، این چاپگر این مزیت را داراست که با یک بار هزینه در زمینه تولید دستگاه می توان به راحتی در صنایع مختلف بازار فروش داشت.

ریحانه صباغ زاده افزود: از جمله ویژگی های این طرح می توان به امکان تغییر نازل برای چاپ سه بعدی قطعات پلاستیکی، امکان تغیر نازل برای چاپ سه بعدی شکلاتی، امکان تغییر نازل برای کاشت بذر در سینی های نشاء، امکان تغییر نازل برای تبدیل شدن به دستگاه CNC رومیزی تراش فرز چوب برای صنایع چوبی و فوم برای صنایع مدلسازی و پزشکی اشاره کرد.

این طرح فناورانه توسط شرکت بوم نوآوران فیدار ساسویه با نام تجاری هِویکو HEWIco در نمایشگاه پژوهش خراسان توسط سرپرست  استانداری خراسان رضوی رونمایی شد.

 منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چاپگر سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد

مرکز مبادله اعلام کرد: بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزارمی شود.

زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳، ۵۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰ ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد