Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جمع مردم در حسینیه شهدای سرخه، توسعه زیرساختهای گردشگری استان سمنان و سرخه را ضروری خواند و اظهار داشت: سرزمین پر برکت سرخه پرورشگاه انسانهای عالم، عارف و مجاهد همچون آیت الله فیض و حجت الاسلام و المسلمین نطنزی است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هر چند همه استان‌ها و همه ایران انقلابی بوده‌اند، اما این واقعیت است که انقلاب در ایران از این سرزمین شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم سرخه در این دیدار معروف به ایمان بودند و یکپارچه پای انقلاب بوده‌اند و امروز هم هستند.

روحانی با بیان اینکه در برابر مهر و محبت مردم و جوانان ولایتمدار زادگاهم، خاضع هستم، افزود: در این منطقه افراد انقلابی بودند که ده‌ها نوبت دستگیر شده و به زندان رفتند، اما ایستادگی کردند و برای پیروزی انقلاب مقاومت کردند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم سرخه گفت: مردم سرخه در این دیار معروف به مردم با ایمان بودند، از ابتدا یکپارچه و در محله‌های مختلف برای برگزاری آیین‌های مذهبی و سنتی با یکدیگر همراه بودند.

رئیس جمهور با اشاره به محل برگزاری سخنرانی یک حسینیه قدیمی در این شهر است، گفت: ایام عزاداری عاشورا در همین تکیه برگزار می‌شد و همه از محله‌های مختلف در اینجا جمع می شدند و نخل روز عاشورای تکیه سرخه، نشان عشق مردم به خاندان رسالت بود. این دیار سرزمین عشق به ائمه بوده و عالمان بزرگی داشته و امروز هم طلاب، دانشجویان و مدیران فاضل و سختکوشی در این سرزمین پرورش یافته اند.

روحانی که سخنانش با تشویق پی درپی مردم حاضر در محل سخنرانی همراه بود، گفت که هر لحظه به وطن و دیارم عشق ورزیده ام و در برابر لطف و محبت شما کلمه‌ای ندارم و با لهجه سرخه‌ای گفت که «خیلی دوست‌تان دارم». «من همیشه به سرزمین و وطن و زادگاهم عشق می‌ورزم. اگر صدها روز در محله‌های مختلف سرخه قدم بزنم، نمی‌توانم خاطرات دوران کودکی را بیان کنم».

وی در ادامه با بیان اینکه دیار کویر، دیار تشنه است و مردم حداقل یک آب آشامیدنی سالم و پایدار از مسئولان می‌خواهند، با اشاره به حضور آقای اردکانیان وزیر نیرو در این سخنرانی، گفت: وعده آقای اردکانیان به مردم سرخه این است که تابستان 99، ان‌شاء‌الله آب سالم و پایدار به سرخه خواهد آمد و این آب پایدار برای 30 سال آینده سرخه را تضمین می کند.

رئیس جمهور همچنین یادآور شد: آقای مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به شما قول خواهند داد که یک مرکز و مجتمع فرهنگی تا پایان دولت دوازدهم در سرخه افتتاح کنند.

روحانی در پاسخ به درخواست مردم سرخه برای تأسیس دانشگاه در این شهر، گفت: ان شاء الله برای نیازهای دیگر مردم فکری خواهیم کرد و حتماً اقدام می‌کنیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود، با اشاره به اماکن تاریخی شهر سرخه از جمله مسجد 40 ستون، آب انبار تاریخی و قدیمی سرخه، یخچال طبیعی و دیگر اماکن تاریخی سرخه گفت: آثار گذشته باید به عنوان یادگار احیاء شود. این منطقه از نظر گردشگری استعدادهای خوبی دارد .

روحانی در ادامه به زبان سرخه‌ای اشاره کرد و گفت: زبان زیبای محلی سرخه از افتخارات ماست. در دوران جنگ همواره بی‌سیم‌چی‌ها از این زبان استفاده می‌کردند و در این اواخر در مذاکرات هسته‌ای نیز ما از این زبان استفاده کردیم. از زبان سرخه‌ای زیباتر اخلاق، ایمان، محبت و فداکاری مردم سرخه است.

رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: افتخار می‌کنم که در این دیار به دنیا آمدم و در کودکی اینجا بزرگ شدم.

در دیدار رئیس جمهور با مردم سرخه تعدادی از همکلاسی‌های دوران کودکی رئیس جمهور در جمع مردم حضور داشتند که یک به یک به رئیس جمهور معرفی و رئیس جمهور با آنها دیدار و خاطرات گذشته را زنده کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

کد خبر 6085943 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • رئیس جمهور: برای مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی به ستوه آمده‌اند احترام قائلیم
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم