Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، تا سال گذشته از 50 هزار معلول شناسایی شده در مازندران تنها 16 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی قرار داشتند.
مدیرکل بهزیستی مازندران روز چهارشنبه در همایشی به مناسبت روز جهانی معلولین در ساری گفت که در حال حاضر هیچ معلولی در مازندران پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی نیست.
سعید آرام ارائه خدمات توانبخش، درمانی ، رفاهی ، معیشتی، خدمات تحصیلی و آموزشی و همچنین مستمری را از جمله خدمات بهزیستی به جامعه معلولان برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت که دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از معلولان و با نگاه ویژه به گفتمان اجتماعی در میان همه اقشار فارغ از محدودیت ها و نگرش ها، فعالیت های گسترده ای را در حوزه مسائل اجتماعی به خصوص در حوزه معلولین داشته است که از جمله آن بازبینی و اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولین بود که در همصدایی و هم افزایی دولت و مجلس انجام شد.
آرام تاکید کرد: با اصلاحات جدید در قانون حمایت از معلولین از این پس وظیفه و تکلیف همه مسئولین و دستگاههای دولتی است که با اجرای دقیق این قانون حقوق معلولین را تامین و تضمین کنند.
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: این قانون بهترین و دقیق ترین قانونی است که تاکنون در ایران برای حمایت از معلولین تدوین و تصویب شد و در اصلاح جدید هم شرح وظایف تمامی دستگاهها و حقوق معلولان و همچنین ضمانت اجرای آن مشخص شده است.
وی افزود: با پشتوانه این قانون، بهزیستی وظیفه خود می داند که به عنوان نماینده قشر کثیر معلولان بدون هیچ چشم پوشی مطالبه گر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان باشد و تمامی حقوق این قشر را پیگیری کند.
مدیرکل بهزیستی مازندران به معلولان اطمینان داد که بهزیستی از هیچ یک از حقوق حقه معلولان چشم پوشی نخواهد کرد و کوتاه نخواهد آمد.
وی گفت: قطعا سازمان بهزیستی قادر نیست همه شرایط و امکانات را برای توانمند سازی معلولان مهیا کند و باید برای ایجاد رفاه اجتماعی معلولان از همه امکانات و همکاری، درتمامی سطوح دستگاه های اجرایی و خدماتی استفاده شود.
آرام روز جهانی معلولان را فرصتی خوبی دانست که با ارائه و نمایش توامندی های معلولان، فراخوانی باشد برای مشاکرت و همدلی جامعه تا حساسیت مسئولان را برانگیزد.
وی گفت: روز جهانی معلولین و دیگر روزها باید فضایی حساسیت زا برای مردم و مسئولین باشد تا نسبت به معلولان احساس مسئولیت کنند و این روز، روز مناسبی است تا همه فکر کنیم که چه اندازه توانستیم برای معلولان جامعه ای سازگار و زندگی با شانیت ایجاد و کرامت آنها را حفظ کنیم.
7335/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف حقوق دستگاه های اجرایی دولت و مجلس روز جهانی معلولان معلولان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین نژاد شامگاه دوشنبه در نشست با معلمان حامی ایتام و محسنین در اردبیل اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۸۷ نفر از معلمان اردبیلی با ثبت نام در طرح اکرام، حامی ایتام و محسنین هستند که با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود می‌کوشند آینده‌ای روشن را برای فرزندان تحت تکفل رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد از معلمان حامی، حمایت از ۳ هزار و ۶۲۵ نفر از ایتام و محسنین استان اردبیل را برعهده گرفته‌اند که به صورت ماهیانه کمک‌های خود را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: در سال گذشته معلمان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی به کودکان و نوجوانان تحت حمایت کمک کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه است، گفت: معلمان تربیت کننده نسل آینده هستند که به عنوان یک فرد نیکوکار می‌توانند در تربیت نسل آینده به عنوان انسان‌هایی نوعدوست و خیرخواه، کمک حال و یاریگر کمیته امداد در رسیدگی به امور نیازمندان باشند.

حسین‌نژاد نقش ویژه معلمان در ترویج همدلی و ایثارگری اجتماعی در جامعه را یادآور شد و بیان کرد: جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و همواره در هدایت جامعه به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه، نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی از معلمان و فرهنگیان استان به عنوان سفیران مهربانی یاد کرد و گفت: قدردان یکایک معلمان و فرهنگیان نیکوکار استان هستیم که با حمایت‌های خود از ایتام و محسنین، می‌کوشند تا آینده‌ای درخشان برای آنها رقم بخورد.

کد خبر 6092585

دیگر خبرها

  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌