Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@19:52:30 GMT

برپایی نمایشگاه ملی «تذهیب‌های قرآنی» در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۶۰۰۶

برپایی نمایشگاه ملی «تذهیب‌های قرآنی» در شیراز

به گزارش ایكنا از فارس، وحید فرجی، قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس امروز، 14 آذرماه در اولین نشست كمیته قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی این استان گفت: چند سالی است كه در بخش قرآن، یكسری فعالیت‌های هنری در حوزه هنری انقلاب اسلامی آغاز شده است.
وی یكی از این فعالیت‌ها خوشنویسی آیات قرآن در ایام دهه فجر و سایر مناسبت‌های مذهبی برشمرد و افزود: در ایام دهه فجر امسال نمایشگاه تذهیب‌های قرآنی به‌صورت كشوری و با همكاری آستان قدس رضوی در شیراز برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرجی با یادآوری اینكه چندی پیش كارگاه آموزشی تذهیب‌های قرآنی در شیراز برگزار شد، گفت: در این نمایشگاه آثار برجسته تذهیب‌های قرآنی اثر هنرمندان كشوری را ارائه خواهیم داد ضمن اینكه در كنار آن نیز یكسری ورك‌شاپ‌هایی برپا خواهند شد.
قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس اظهار كرد: كار دیگری كه در ایام دهه فجر امسال انجام خواهیم داد در رابطه با مكتب خوشنویسی استان فارس است كه بدان بسیار ظلم شده است.
وی گفت:‌ بنا داریم در ایام دهه فجر یكسری آثار از مكتب خوشنویسی استان فارس را از اساتیدی چون ملا احمد نی‌ریز، وصال شیرازی كه قدمت برخی از آن‌ها 320 سال است را رونمایی كنیم.
فرجی با بیان اینكه در كنار این كار، نشست‌های پژوهشی برای خوشنویسی انجام خواهیم داد كه این اقدامات در دی‌ماه انجام خواهد شد، گفت:‌ در حوزه نمایش نیز تاكنون حوزه هنری اقداماتی انجام داده است و بناست كه 5 كتاب نمایشنامه قرآنی رونمایی شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني وحيد فرجي نمايشگاه تذهيب هاي قرآني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌برپایی تورهای شهروندی عمران و پیشرفت در شیراز

ایسنا/فارس مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز گفت: تورهای شهروندی عمران و پیشرفت در سال جاری میزبان اقشار مختلف است که این هفته مورد توجه این شهروندان واقع شد.

رضا جاویدی امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در حاشیه تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز اظهار کرد: تور شهروندی عمران و پیشرفت توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر و باهدف آگاهی شهروندان از نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ ‌مقیاس برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه تورهای شهروندی عمران و پیشرفت در سال جاری میزبان اقشار مختلف است که این هفته مورد توجه این شهروندان واقع شد، بیان کرد: خط ۳ مترو که از تقاطع بصیرت تا ایستگاه راه‌آهن در حال ساخت است، به‌نوعی توسعه غربی خط یک محسوب می‌شود و دستگاه حفار تی‌بی‌ام مورد بازدید شهروندان قرار گرفت.

جاویدی گفت: شهروندان در رشته‌های مختلف در این بازدیدها با ترکیب دانش فنی و تخصصی در حوزه ساخت‌وساز، نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی و موانع پیش روی آن در ابعاد مختلف که به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند، آشنا می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز اظهار کرد: مدیریت شهری بسترهای لازم را برای ارتباط با اقشار مختلف و تخصصی فراهم کرده است که این تورها نیز با بهره‌گیری از فرصت‌های مختلف به‌ویژه در عرصه عمرانی می‌تواند باشد.

سخنگوی شهرداری شیراز اضافه کرد: تورهای شهروندی عمران و پیشرفت با محوریت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز و همکاری بخش‌های مختلف شهرداری این کلان‌شهر برگزار می‌شود.

جاویدی گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در این بازدیدها می‌توانند روزانه در تماس با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ علاقه‌مندی خود را برای حضور اعلام و نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • ‌برپایی تورهای شهروندی عمران و پیشرفت در شیراز
  • شیراز میزبان نمایشگاه تخصصی بین‌المللی کشاورزی شد
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس
  • همه چیز مهیای رقابت بین نامزدهای ۲ حوزه انتخابیه مجلس در فارس است
  • پیش‌بینی ۸۲۰ شعبه اخذ رای در ۵ شهرستان شیراز
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود