Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،مریم فرحزادی  با اشاره به مسیری در که زمینه ساخت انیمیشن طی کرده اظهار کرد: نخستین فیلمی که ساختم "نقش هر پرده" بود و این انیمیشن توانست در بیش از 40 جشنواره در سال 92 موفقیت‌های متعددی را از جمله بهترین فیلم انیمیشن در فستیوال کوتاه نور در فلوریدای آمریکا، جشنواره رشد، جایزه اول جشنواره فرهنگ لس آنجلس و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کسب کند.

وی یادآور شد که ایده اصلی این انیمیشن را از دو بیت شعر حافظ گرفتم و با استفاده از نگارگری‌های کهن ایرانی این انیمیشن داستان فراغ و وصال دو معشوق را به تصویر کشید.

این کارگردان انیمیشن در ادامه با اشاره به ادامه تحصیل خود در زمینه انیمیشن در آمریکا به تولید دومین فیلم خود بنام آبی (blue) اشاره کرد و توضیح داد: این انیمیشن در 35 جشنواره توانست موفقیت‌های مختلفی را کسب کند که از جمله آن می‌توان به کسب دیپلم افتخار از دپارتمان فیلم و انیمیشن RIT، بهترین انیمیشن فستیوال Migrarti Film Festival و... اشاره کرد.

فرحزادی با اشاره به موفقیت اخیر فیلم blue عنوان کرد: این انیمیشن توانست جایزه بهترین فیلم انیمیشن فستیوال فیلم CBCF ALC را دریافت کند. در ساخت این انیمیشن تکنیک همسو با مضمون است و با توجه به محتوای این اثر درباره طرد شدن یک فرد از جامعه، فضای شهری چیزی میان دو بعدی و سه بعدی به تصویر کشیده شده است.

وی درباره حضور فیلمسازان جوان در جشنواره‌های مختلف عنوان کرد: حضور جوانان فیلمساز در جشنوارهها می‌تواند به بال بردن تجربه و آگاهی آنها کمک کند.

این کارگردان انیمیشن گفت: هنرمندان می‌توانند در حین برگزاری جشنواره با هنرمندان دیگر در تماس باشند و آثارشان را ببینند و از نزدیک با نقدها روبرو شوند.

فرحزادی اظهار کرد: اگر امکانی برای حضور فیلمسازانی که فیلم‌هایشان در جشنواره‌های خارجی پذیرفته می‌شوند فراهم شود، تعامل خوبی میان فیلمسازان ایرانی و کشورهای دیگر برقرار خواهد شد و امیدوارم این مهم محقق شود.

وی درباره جایگاه انیمیشن در ایران گفت: انیمیشن به طور کلی نسبت به سایر هنرهای نمایشی از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است.

چرا که مخاطبان زیادی را با گروه سنی بیشتری در بر می‌گیرد و از کودکان تا بزرگسالان در این عرصه فعالیت می‌کنند.

این انیماتور تصریح کرد: انیمیشن در کشورهای  پیشرفته و به خصوص هالیوود جایگاهی در حد فیلم‌های سینمایی دارد و حتی بسیار از فیلم‌های سینمایی از امکانات انیمیشن بسیار بهره برده‌اند اما در ایران با وجود نیروی جوان و بسیار خلاق فعال در زمینه‌ی انیمیشن متاسفانه انیمیشن نتوانسته است راه خود را به سالن‌های سینما باز کند ونمایش انیمیشن‌های کوتاه فیلم سازان جوان محدود شده‌اند به فستیوال‌های کوچک و بعضاً تخصصی.

فرحزادی عنوان کرد: در حالی که بسیاری از فیلم‌های انیمیشن کوتاهی که با بودجه‌های شخصی و با مشقت فراوان جوانان فیلم ساز تهیه می‌شوند کاملاً پتانسیل تبدیل شدن به فیلم‌های بلند انیمیشن را دارا هستند و فقط با کمی حمایت مالی و معنوی می‌توانند تبدیل به آثار خارق العاده ای شوند که دست کمی از بسیاری از فیلم‌های انیمیشن تولید شده در بسیاری از کمپانی‌های بزرگ انیمیشن دنیا ندارند.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین وفایی بعد از باخت مقابل جاد ترامپ در یک هشتم قهرمانی جهان، از محل برگزاری مسابقات جهانی کروسیبل به شدت انتقاد کرد. سالن کروسبیل در شهر شفیلد انگلستان یکی از محبوب‌ترین سالن‌های مسابقات است که اکثر اسنوکربازهای اروپایی خاطرات بسیاری در آن دارند. سال‌هاست که این سالن میزبان مسابقات قهرمانی جهان است و علاقه‌مندان برای حضور در این سالن اشتیاق زیادی دارند.

وفایی در خصوص محل تمرین این سالن گفته بود: اتاق تمرین شبیه به گاراژ است و بوی بد، تمام وقت در اطراف آن حس می‌شود. اگر از من بپرسید که سال آینده به اینجا می‌آیم یا خبر قطعا جوابم منفی خواهد بود. به کشورهای دیگر مثل چین و عربستان نگاه کنید که چطور مسابقه برگزار می‌کنند و با کروسبیل مقایسه کنید. اگر مسابقات جهانی به عربستان برود برای من بهتر و نزدیک‌تر است.

البته حسین تنها شخصی نیست که از این سالن انتقاد کرده است و رونی اُسالیوان، برترین اسطوره اسنوکر جهان نیز در پاسخ به سوال برخی خبرنگاران در خصوص تغییر سالن میزبانی، گفته است که اتفاق بدی نیست و موافق است که این میزبانی در نقاط مختلف جهان انجام شود.

جیمی وایت از چهره‌های مطرح اسنوکر دنیا به خاطر شیوه بازی‌ تهاجمی، معروف به گردباد است. او 6 دوره به فینال مسابقات جهانی راه یافت اما در کسب قهرمانی ناکام بود با این حال به خاطر محبوبیت فراوانش به او «قهرمان مردم» گفته می‌شود. وی پس از انتقادهای وفایی از محل برگزاری مسابقات جهانی کروسیبل، در استودیو یورو اسپورت گفت: اگر وفایی برنده بازی با ترامپ می‌شد، باز این حرف‌ها را می‌زد؟؟ به نظرم او به جز حذف شدن، هیچ کاری نکرده است.

وی با اشاره به حواشی حسین با سالیوان در قهرمانی جهان سال گذشته عنوان کرد: او سال گذشته در بازی با سالیوان حرف های نادرست زیادی زد. حسین در این مرحله و این سالن حذف می‌شود و این برخوردها احمقانه‌ است. قطعا او از اینکارها پشیمان خواهد شد.

آلن مک مانوس از پیشکسوتان دنیای اسنوکر در ادامه صحبت‌های جیمی وایت گفت: اینجا همه چیز بوی بدی ندارد و همه چیز در اینجا اشتباه نیست و به نظرم نظر حسین درست نیست.

کد خبر 846715 برچسب‌ها بیلیارد - اسنوکر ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • املیانو مارتینز، شیطان بزرگ دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • شمسایی: به هدف اول خودمان رسیدیم/ حذف ژاپن شگفتی نبود
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • برتری اینتر مقابل میلان و کسب ستاره دوم در سری آ به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • چهره جهانی ورزش ایران: مسابقان من را در عربستان برگزار کنید!