Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، از امروز (14 آذر) تا 24 آذرماه ثبت نام درخواست کارت سوخت المثنی برای مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت، بدون در نظر گرفتن زمان بندی قبلی که بر اساس آخرین رقم سمت راست شماره تلفن همراه اعلام شده بود، انجام می شود.

بر این اساس، مالکان خودرو، با هر شماره تلفن همراه که در اختیار دارند و سیم کارت آن به نام آنها ثبت شده است، امکان ثبت نام در سامانه های خدمات دولت همراه (www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mob.gov.ir) و اپلیکیشن خدمات دولت همراه و کد دستوری #4* را دارند.

پیش از این، مالکان خودرو موظف بودند طبق جدول زمان بندی که بر اساس شماره آخر تلفن همراه آنها آنها مشخص می شود به سامانه های ثبت نام مراجعه کنند.

استفاده از کارت سوخت قرار است بزودی اجباری شود؛ بر این اساس مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندی تا 24 آذر مهلت دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اکنون هر لیتر بنزین معمولی به صورت تک نرخی یک هزار تومان به فروش می رسد.

در ماه های اخیر به علت افزایش نرخ دلار، اختلاف قیمت انواع سوخت در ایران و کشورهای همسایه به شدت افزایش یافته که این موضوع باعث رونق دوباره قاچاق شده است و همین امر دولت را بر آن داشته استفاده از کارت های سوخت را بار دیگر احیا کند.

مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندی تا 24 آذرماه مهلت دارند از طریق دفترهای پلیس+10، سامانه اینترنتی، نرم افزار خدمات دولت همراه و وارد کردن کد دستوری #4* در گوشی تلفن همراه، به طور رایگان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کارت سوخت المثنی لغو زمان بندی ثبت نام کارت سوخت بر اساس شماره تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبریت شایعه‌ها همیشه برای بنزین روشن است

اگر به اخبار منتشر شده در این حوزه در دو ماه اخیر نگاهی بیندازیم می‌بینیم بیشترین اخبار مربوط به قیمت بنزین بوده تا جایی که در نخستین روز فروردین‌ماه جاری وزارت نفت با انتشار اطلاعیه‌ای رسماً عرضه بنزین با نرخ سوم را تکذیب کرد. با پایان تعطیلات نوروزی اخبار دیگری با محوریت کاهش سهمیه‌ها منتشر شد. همچنین اخباری مبنی بر عرضه بنزین ۸ هزار تومانی به افرادی که بیشتر از سهمیه آزاد ۳هزار تومانی کارت‌های خود مصرف داشته باشند در کانال‌های خبری غیررسمی پخش شد.

متولیان در حال پاسخ دادن به این شایعه‌ها بودند که در روزهای اخیر ابتدا خبر حذف سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی در سطح وسیعی منتشر شد و پس از زمینه‌سازی‌های اولیه، خبر بنزین ۸هزار تومانی دوباره به صدر اخبار این حوزه بازگشت که در کمتر از یک روز مشخص شد بیش از یک سال است هیچ سهمیه‌ای به تاکسی‌های اینترنتی تعلق نمی‌گرفته که حالا بخواهد حذف شود و این اخبار صرفاً با اهداف دیگری منتشر می‌شوند.

در همین حال وقتی وزیر نفت خبر حذف کارت سوخت جایگاه‌ها از چند روز آینده را داد و از شهروندان خواست با کارت سوخت شخصی اقدام به سوخت‌گیری کنند، بهانه جدیدی شد تا شایعه‌سازی‌ها آغاز شود و طبق معمول شایعه زمینه‌سازی دولت برای افزایش قیمت بنزین بیشتر از هر خبر دیگری دست به دست می‌شد.

این بار علاوه بر پاسخ متولیان وزارت نفت، مصطفی نخعی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم وارد موضوع شد و در گفت‌وگویی، در مورد احتمال افزایش قیمت بنزین گفت: مجلس فعلاً برنامه‌ای برای تغییر قیمت و سه نرخی شدن بنزین ندارد و هرگونه افزایش قیمت یعنی دولت باید منبع جدید را در بودجه می‌آورد که در لایحه بودجه چنین منبعی را تعریف نکرده است. این به آن معناست که دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت ندارد چون اگر می‌داشت باید منابع را در بودجه می‌آورد یا اینکه لایحه جدیدی برای اصلاح بودجه ۱۴۰۳بیاورد چون منبع جدید مصرفش هم باید مشخص شود.

 البته او به تصمیم دولت برای حذف کارت سوخت جایگاه‌ها هم نقدی وارد کرد و گفت: دولت برای اینکه مصرف سوخت را مدیریت کند می‌خواهد صورت مسئله را با حذف کارت جایگاه‌ها پاک کند. سهمیه بنزین مردم ۶۰ لیتر هزارو۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر ۳ هزار تومانی مشخص شده است. حالا اگر کسی بیشتر نیاز داشت چکار باید بکند؟ این کارت جایگاه را برای همین گذاشتند که این نیاز را برطرف کند. 

با تمام این اوصاف همچنان که تاکنون بارها از سوی متولیان مطرح شده در قوانین بالادستی هیچ مجوزی برای افزایش قیمت سوخت به دولت داده نشده و در سال جاری قرار نیست تغییری در این بخش صورت بگیرد و همان‌گونه که عضو کمیسیون مجلس گفته ابتدا باید مصوبه‌ای از سوی مجلس به دولت ابلاغ شود تا بعد در خصوص اجرای آن سخن گفت و آنچه مسلم است چنین مصوبه‌ای تا کنون وجود خارجی نداشته و ندارد، بنابراین شهروندان هرگونه خبر منتشر شده با موضوع سوخت را از مراجع رسمی، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های رسمی دنبال کنند.

دیگر خبرها

  • تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می‌شود
  • صدور کارت سوخت در حداقل زمان ممکن انجام می شود
  • دولت با چالش بزرگ مصرف و واردات بنزین چه خواهد کرد؟
  • مسافران فرودگاه امام؛ پیش‌از عزیمت پروازها را چک کنند
  • ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شد
  • اختصاص بیش از ۲۷ میلیون لیتر گازوییل به کشاورزان ایلامی
  • افزایش قیمت بنزین صحت دارد؟
  • بیش از ۱۰۰۰ قطعه کارت سوخت در جایگاه‌های استان ایلام جامانده است
  • هدف دولت از حذف کارت سوخت جایگاه ها چیست؟
  • کبریت شایعه‌ها همیشه برای بنزین روشن است