Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه برخی از تجار و کسبه به فکر مال اندوزی خود بوده و داد مردم از بی انصافی آنها بلند است، گفت: چرا در کشور اسلامی باید تعزیرات وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه به دلیل کم بودن گوش شنوا قصد نداشتم در درس امروز درباره مسائل روز سخنی بگویم، بیان کرد: وقتی حرف حساب را به کسانی بگویی که گوش شنوا ندارند، از ارزش سخن کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

انتقاد یک مرجع تقلید به استیضاح مکرر وزرای دولت آیت‌الله مکارم: دستگاه قضا آبروی نظام است

وی با اشاره به اینکه داد مردم از بی انصافی برخی از تجار و کسبه بلند است، بیان کرد: هر روز قیمت اجناس گران شده و به فکر مردم نیستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه نباید یک کشور اسلامی تعزیرات وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید یک کاسب و تاجر مسلمان بدون وجود تعزیرات به کار خود بپردازد در حالی که مشاهده شده است به مامور تعزیرات گفته اند جریمه را پرداخت می کنیم ولی حاضر به کاهش قیمت خود نیستیم.

وی با بیان اینکه ما مسلمان بوده پیرو امیرمومنان علی(ع) هستیم، خاطرنشان کرد: جامعه ای پیشرفت می کند که در آن افراد به فکر یکدیگر باشند و اگر هر کسی بخواهد به فکر مال اندوزی برای خود باشد جامعه پیشرفت نمی‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی با بین اینکه در اخبار آمده بود شخصی 30 هزار میلیارد تومان به جیب زده است، تصریح کرد: همه باید بدانیم که روزی می آید که باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم.

وی در ادامه روایتی از نبی مکرم اسلام را مورد توجه قرار داد و افزود: تواضع در برابر همه امری پسندیده است ولی در برابر علم، عالم، متعلم و معلم تواضع اهمیت بیشتری دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مباحث اخلاق اسلامی در پیشرفت امور موثر است، خاطرنشان کرد: تواضع بین استاد و شاگرد موجب می‌شود که محافل علمی رونق یابد.

وی با ذکر خاطره ای از یکی از اساتید خود اظهار کرد: استادی داشتم که در زمستان کیسه بزرگی از خرده چوب پرده و به کلاس آورد تا شاگردان گرم شوند؛ بین استاد و شاگرد باید چنین ارتباطی وجود داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی یکی دیگر از مسائل مرتبط با تواضع بین شاگرد و استاد را پذیرفتن حرف شاگرد در صورت متقن بودن از سوی استاد دانست و یادآور شد: ما اساتیدی داشتیم که در کنار پذیرش اشکالات این نظرات را دنبال کرده و آن را قبول می کردند و امیدواریم چنین سنتی در حوزه‌های علمیه همچنان پررنگ باشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف آیت الله مکارم شیرازی گرانی مرجع تقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوران جدیدی در غرب آسیا شکل گرفته است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، در پاسخ به جنایات متعدد رژیم اشغالگر صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در ۱۳ فروردین در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به‌سمت اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

این عملیات (وعده صادق) نام گرفت و غیرت ایران و ایرانی را بار دیگر به رخ جهانیان کشید. سراسر مردم کشور از این اعلام قدرت و انتقام احساس غرور و ابراز شادی کردند. مردم شهر ‌همدان عصر امروز در میدان امام خمینی(ره) تجمع کرده و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی نشان دادند.

مردم ولایتمدار و غیرتمند همدان از این انتقام شیرین سرخوش بودند و ساعت‌ها با برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار پرچم فلسطین، شعار (الله اکبر) و (مرگ بر اسرائیل) سر دادند.

آیت الله جبیب الله شعبانی عصر امروز با حضور در جمع مردم همدان در میدان امام(ره) ضمن قدردانی از مجموعه سپاه پاسداران، نیروهای مسلح و اقشاری که در افتخار خلق شده برای کشور نقش موثری داشتند اظهار داشت: کاری که رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران که حمله به خاک یک کشور قلمداد می‌شود انجام داد، این اقدام بر خلاف تمام قوانین بین المللی است.

امام جمعه همدان بیان کرد: اقدام رژیم صهیونیستی کار جاهلانه‌ای بود که هزینه‌های فراوانی را برای خود آنها به دنبال داشت و اتفاقی که دیشب رقم خورد عکس‌العمل طبیعی در برابر آن اقدام جاهلانه بود.

وی عنوان کرد: انتظار مردم کشور بر همین بود و این اتفاق قدرت موشکی و پهپادی کشور را به خوبی نشان داد و شاید بشود گفت که دوران جدیدی در غرب آسیا شکل گرفته و ظهور و بروز یافته که معادلات سیاسی و اجتماعی منطقه را می‌تواند طراحی کند.

آیت الله شعبانی بیان کرد: به امید خداوند این مسئله برکات فراوانی برای کشور به دنبال داشته باشد و حتی فکر می‌کنم این اقدام از نظر اقتصادی نیز در بلند مدت به کشور کمک می‌کند.

خبرنگار: محمدحسین میرزایی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227224 برچسب‌ها الله اکبر سوریه رژیم صهیونیستی سرزمین های اشغالی اسرائیل دمشق ایران ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • درس استاد به شاگرد؛ ثبت مالکیت توپ ۳۲ درصدی برای بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • پیام آیت‌الله مکارم شیرازی درباره عملیات «وعده صادق»
  • دعوت آیت الله مکارم‌ شیرازی از مردم برای حمایت همه جانبه از نیروهای نظامی
  • پیام تشکر آیت‌ الله مکارم‌ شیرازی از عملیات وعده صادق
  • هشدار به کسبه/ این کار را نکنید از خدمات حکومتی محروم می‌شوید
  • حدّ ترخّص در سفرهای هوایی چگونه مشخص می گردد؟
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
  • پیام آیت الله مکارم‌شیرازی درباره عملیات وعده صادق
  • دوران جدیدی در غرب آسیا شکل گرفته است