Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در واکنش به تهدید شدن وب‌سایت علی بابا به شکایت قانونی و به جرم ارزان‌فروشی بلیط هواپیما که از سوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی مطرح شده است، گران‌فروشی و کاهش کیفیت خدمات را جرم دانست.

این انجمن طی نامه‌ای به شماره‌ 0126/97 ، خطاب به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، ضمن یادآوری ماده 8 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان «هرگونه تبانی و تحمیل شرایط از سوی عرضه‌کنندگان کالا و خدمات که موجب کاهش عرضه یا پایین آوردن کیفیت یا افزایش قیمت شود، جرم محسوب می‌شود» خواستار ارائه مستندات قانونی، مبنی بر احراز خارج از ضابطه عمل کردن واحدهایی که با سود کمتر از سقف حاشیه اقدام به ارائه خدمات می‌کنند، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که نیما قاضی، مدیرعامل وبسایت علی بابا، در پاسخ به این اخطاریه و تهدید انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتیگفته است که سود فروش بلیط متعلق به عامل فروش است و عامل فروش، چه آنلاین و چه حضوری، مجاز است از میزان سود خود به مشتری تخفیف دهد. به این ترتیب با توجه به اینکه میزان تخفیف‌های در نظر گرفته شده به میزان 5 تا 9 درصد و در حدود سقف مجاز تعیین شده بوده، زیرفروشی یا دامپینگی صورت نگرفته است؛ چرا که زیر فروشی به معنای فروش کالا یا خدمات با قیمتی کمتر از بهای تمام شده بلیط (Fare) است.

مدیر عامل وبسایت علی بابا تاکید کرد که تخفیف‌های قانونی ارائه شده از سوی این وبسایت در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در اوضاع نابسامان اقتصادی و به منظور خلق تجربه شایسته سفر برای مسافران و ارائه خدمات مطلوب به مصرف‌کنندگان و جلب رضایت ایشان بوده است و در این جریان علی بابا با ارایه بلیط های ارزان هواپیما، بخشی از حاشیه سود را برای خود محفوظ داشته است.

وی افزود که علی بابا از تمام آژانس‌های مسافرتی حمایت کرده  زیر فروشی و یا دامپینگ نکرده است و تنها به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های حوزه فناوری اطلاعات، توانسته است هزینه‌های خود را کاهش دهد و در نتیجه از بخشی از سود خود به نفع خریدار چشم پوشی کند.

وی در خاتمه گفت که تهدید علی بابا به متوقف کردن ارزان فروشی بلیط هواپیما، نوعی تبانی برای جلوگیری از ارزان فروشی به حساب می‌آید و طبق ماده 8 قانون حمایت از حقوق از مصرف‌کنندگان جرم است و ما دلیل اصرار انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به وقوع این جرم را نمی‌دانیم.

 

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: علی بابا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی

مدیرعامل توانیر از اعطای جایزه خودرو به مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند به قید قرعه خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در نشستی خبری اظهار داشت: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

وی افزود: برای تابستان امسال 47 میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعرفه برق در سال 1403 هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کسانی که بیش از 2.5 برابر الگو مصرف برق دارند، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر 2.5 برابر الگو، 2700 تومان پرداخت خواهند کرد که مطابق با قیمت خرید برق تجدیدپذیرها خواهد بود.

وی ادامه داد: این مشترکان که حدود یک میلیون مشترک هستند تا پیش از تابستان به کنتورهای هوشمند مجهز می شوند و در صورت ادامه پرمصرفی قطعا با قبوض سنگین برق مواجه خواهند شد.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • آمار ترسناک از قربانیان دخانیات در ایران
  • مرگ سالانه ۵۰ هزار ایرانی به دلیل مصرف دخانیات