Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@08:40:00 GMT

۲ هزار و ۶۳۲ واحد مسکونی در سرپل ذهاب مسقف شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۶۹۴۴

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایرنا، سید یونس شریفی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان بیان کرد: عملیات اجرای فونداسیون 2 هزار و 745 واحد، اسکلت بندی 2 هزار و 675 واحد، دیوارچینی 2 هزار و 571 واحد و عملیات نصب درب و پنجره 2 هزار و 429 واحد مسکونی در روستاهای سرپل ذهاب از سوی بنیاد مسکن استان همدان به عنوان ستاد معین ساخت و ساز پایان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با صاحبان چهار هزار و 122 واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله پارسال به منظور پرداخت تسهیلات تعمیری، انعقاد قرارداد شده که به چهار هزار و 25 واحد تسهیلات پرداخت شده و تعمیرات این واحدها پایان یافته است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان گفت: خوشبختانه تمام واحدهای احداثی زلزله سال گذشته در مقابل زلزله 6.4 ریشتری چهارم آذر امسال به خوبی مقاومت کرده و هیچ آسیبی ندیده اند.
شریفی اضافه کرد: در راه خدمت به مردم ادای وظیفه خواهیم کرد و تا پایان کار بازسازی مناطق زلزله ‌زده در کنار مردم سرپل ذهاب خواهیم بود.
وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام توان خود را برای بازسازی این مناطق می گذارد و در این میان مشارکت و همکاری مردم نیز می تواند روند بازسازی را تسریع بخشد.
بازسازی بخش های از شهر سرپل ذهاب بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نهاده شده است.
در زلزله آبان پارسال 32 هزار واحد مسکونی در شهرستان سرپل ذهاب دچار آسیب شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان سرپل ذهاب ساخت منزل بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم نامه برنامه ریزی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح انجام شده و به زودی روند ساخت این واحدها آغاز می شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:  بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق تفاهم نامه و به صورت مشارکتی  ساخته می شود و بخش دیگه ای از پروژه ها هم به در قالب تفاهم نامه ساخته می شود که با اعطای زمین ازسوی  دستگاه ها مسکن برای متقاضیان ساخته می شود.

وی توضیح داد: پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • طغیان رودخانه روستای داره لار اسد شهرستان سرپل ذهاب