Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:29:57 GMT

جواز تأسیس کارخانه تولید PVC از کک طبس صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۲۷۰۹۶

جواز تأسیس کارخانه تولید PVC از کک طبس صادر شد

رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: پیرو جلسه ستاد سرمایه گذاری استان در زمینه همکاری با شروع مراحل واگذاری زیرساخت‌ها و صدور مجوز تأسیس پروژه تولید پی وی سی از کک جواز تأسیس این کارخانه صادر شد. ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمود زارع‌نیا با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کارخانه در زمینه تولید پی وی سی از کک با ظرفیت تولید سالیانه 180 هزار تن در زمینی به وسعت 19 هکتار که مراحل ابتدایی واگذاری زمین و مجوزهای اولیه آن نیز اخذ شده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: سرمایه‌گذار این طرح شرکت پترو پردیس پویا است و میزان سرمایه گذاری ثابت این طرح بالغ بر 9 هزار و 500 میلیارد ریال است که با اجرایی شدن آن زمینه اشتغال 300 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 600 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

کک طبس بهمن ماه افتتاح می‌شود / 3900 طرح در کشور به بهره‌برداری رسیدپیش‌گرم‌های کارخانه کک طبس روشن شدکارخانه کک طبس تا پایان سال تکمیل می‌شود

وی توجه به ایجاد صنایع جوار معدنی و جلوگیری از خام فروشی را کلید توسعه منطقه دانست و تصریح کرد: خوشبختانه این مهم در سند چشم‌انداز توسعه شهرستان به درستی دیده شده است.

زارع‌نیا تصریح کرد: اجرای این طرح در تکمیل زنجیره محصولات مرتبط با زغالسنگ، ایجاد صنایع وابسته به زغالسنگ و همچنین ایجاد ارزش افزوده در منطقه با توجه به مزیت نسبی شهرستان و وجود 76 درصد ذخایر زغالسنگ کشور در شهرستان طبس مؤثر است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه صنایع دارای امکان‌سنجی مثبت در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه پی وی سی سومین پلیمر پرمصرف دنیاست و روز به روز به مصرف آن افزوده و کاربردهای متنوعی دارد گفت: مقرون به صرفه بودن تولید پی وی سی از کک و همچنین تکنولوژی متفاوت با کارخانه‌های تولید این محصول در کشور که اکثرا به روش سوسپانسیون است می‌تواند انقلاب صنعتی بزرگی در تولید این محصول و همچنین صنایع مرتبط با زغالسنگ در منطقه داشته باشد.

زارع‌نیا گفت: مصارف عمده پی وی سی در صنایع ساختمان سازی، الکترونیک، حمل و نقل، بسته‌بندی، مصارف پزشکی و کالاهای مصرفی است.

انتهای پیام/م

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف

فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه این شهرستان بهشت سرمایه‌گذاری استان است گفت: ظرف دو سال آینده کارخانه فرآوری معدن مس کیهان راه‌اندازی می‌شود و ۳۲۰ نفر در فاز اول مشغول به کار می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدعلی حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان خوسف که با حضور نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در یک سال گذشته میزان سرمایه گذاری در تاریخ شهرستان خوسف بی نظیر است. 

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی معدن مس کیهان در روز کار و کارگر و تجهیز کارگاه آن و اکتشاف 4 ماده معدنی ارزشمند طلا، مس، روی و سرب در محدود 28 کیلومتر مربع گفت: در کل خراسان جنوبی چنین محدوده معدنی وجود ندارد. ظرف 2 سال آینده کارخانه فرآوری مس این کارخانه راه اندازی خواهد شد و حدود 320 نفر در فاز اول آن مشغول به کار خواهند شد. 

فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه بزرگترین مجموعه‌های اقتصادی در حال ورود به سرمایه گذاری در شهرستان هستند اظهار داشت: در آینده شاهد بزرگترین مجموعه و کارخانه‌های استان در شهرستان خوسف خواهیم بود، این در حالی است که این مجموعه‌ها زیرساخت را نیز با خود به همراه خواهند آورد. 

وی در این جلسه کلنگ‌زنی پست 132 برق در شهرک صنعتی شهید رحمانی در دهه فجر سال گذشته و ابلاغ اعتبار خط انتقال 60 مگاواتی از پست 132 کیلو ولت در بخش ماژان برای بخش معدنی و صنعتی در یک سال اخیر، برنامه‌ریزی برای انتقال پساب فاضلاب بیرجند در آینده، نزدیکی به مرکز استان، دسترسی هوایی و ... را مکمل پتانسیل و معادن ویژه موجود در شهرستان در راستای افزایش سرمایه‌گذاری در شهرستان برشمرد.

فرماندار شهرستان خوسف با اشاره به سیلاب اخیر و بی سابقه بودن میزان بارندگی در منطقه، به برگزاری جلسات و اطلاع رسانی قبل از بارندگی، جلسات و بازدیدها در حین بحران با حضور مدیرکل بحران استان، جلسات پس از بحران با حضور معاون عمرانی استاندار افزود: همدلی و هماهنگی مدیران دستگاه های اجرایی در استان و شهرستان منجر به مدیریت این بحران شد. فرصت‌ها برای خدمت‌رسانی مدیران فراهم شده و مدیران باید از فرصت‌های زودگذر بخوبی استفاده کنند.

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم