Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور روسیه ضمن مخالفت با لغو پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد تأکید کرد در صورت خروج آمریکا، مسکو پاسخ مناسب خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، روز چهارشنبه اعلام کرد اگر آمریکا از پیمان منع موشکهای هسته‌ای میان‌برد خارج شود، مسکو مجبور به واکنش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا روز سه‌شنبه با تکرار ادعای نقض پیمان مذکور از سوی مسکو، به دولت روسیه 60 روز مهلت داد تا موارد نقض این توافق‌نامه را برطرف کند، در غیر این صورت واشنگتن فرآینده خروج 6 ماهه از این توافق‌نامه را آغاز خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در گفتگویی تلویزیونی تأکید کرد مسکو مخالف برهم‌زدن توافق‌نامه منع موشکهای هسته‌ای میان‌برد است، اما آمریکا از مدتها پیش تصمیم به خروج از این توافق‌نامه گرفته و اکنون با ادعای نقض آن از سوی مسکو، در حال بهانه‌تراشی است.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال 1987 میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. این پیمان در 8 دسامبر آن سال در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی رسید.

پیمان مذکور هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با برد حدود 300 تا 3 هزار و 400 مایل می‌کند. در این پیمان برای متحدان اروپایی واشنگتن یک پوشش محافظتی پیشنهاد شد و توافق میان دو کشور در بحبوحه رقابت تسلیحاتی دو طرف در طول جنگ سرد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا پیمان منع موشک های هسته ای میان برد روسیه ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: می‌دانیم جنایت مسکو توسط اسلام گرایان رادیکال انجام شده | فیلم

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در خصوص عاملان حمله تروریستی به مجتمع کروکوس سیتی در مسکو گفت: می دانیم که این جنایت توسط رادیکال ها انجام شده است. اسلام گرایانی که خود جهان اسلام با ایدولوژی آنها قرن هاست که میجنگد. ایالات متحده از طریق راه های مختلف در تلاش است با سایر کشورها جهان را متقاعد کند که طبق اطلاعات آنها ردی از کی یف در حمله تروریستی به مسکو وجود ندارد./دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توافقات دوجانبه میان افغانستان و پاکستان
  • دیدار رییس صداوسیما با جمعی از شاعران و نویسندگان
  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • تخریب دیوار باغ گیاه‌شناسی نوشهر؛ قانونی یا غیرقانونی؟
  • پوتین: می‌دانیم جنایت مسکو توسط اسلام گرایان رادیکال انجام شده | فیلم
  • رژیم صهیونیستی به خواسته‌های ملت و مقاومت فلسطین پاسخ نداد