Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جامعه الزهرا(س) از پذیرش طلبه خواهر در سطح ۵ برای نخستین بار در جامعه الزهرا(س) خبر داد. ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی امروز در نشست خبری که در سالن جلسات جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به بازبینی چشم‌انداز و اساسنامه جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: مباحث آموزشی، دینی و پژوهشی مربوط به بانوان برای 10سال آینده در اساسنامه جدید ترسیم‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش ظرفیت‌های کمی و کیفی جامعه الزهرا(س) را موردتوجه قرارداد و افزود: توجه به کیفی سازی آموزش و پژوهش و مهارت در کنار حفظ کمیت مهم‌ترین رویکرد جدید جامعه الزهرا(س) است.

مدیر جامعه الزهرا(س) از برگزاری دورهای مهارتی در کنار مباحث آموزشی خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی مانند سومین دوره تربیت پژوهشگری، دومین دوره تربیت مدرس، تربیت مبلغ، تربیت مشاور و دوره تربیت مترجم در سه زبان انگلیسی، ترکی و عربی از جمله برنامه‌های جدید جامعه الزهرا(س) است که در آینده نزدیک ثمره  آن را در جامعه خواهیم دید.

وی یکی دیگر از برنامه‌های تدوین‌شده در اساسنامه جدید را  توجه بازآموزی و استفاده از توانایی فارغ‌التحصیلان عنوان کرد و ادامه داد: نخستین گردهمایی فارغ‌التحصیلان را در لبنان داشتیم و دومین گردهمایی در شبه‌قاره هند برگزار خواهد شد، همچنین برای فارغ‌التحصیلان ایرانی 4 نشست در تهران، البرز، خراسان و قم برگزارشده است.

مدنی افزایش توان پژوهشی جامعه الزهرا (س) را از دیگر برنامه‌ها معرفی و خاطرنشان کرد: معاونت پژوهشی جامعه الزهرا(س) با همکاری معاونت آموزشی، فعالیت‌های آموزشی جامعه الزهرا(س) را با محوریت پژوهشی تعریف کرده و مباحث به‌روز موردبررسی قرار می‌گیرند.

نمایشگاه دستاوردهای انقلاب به همت بسیج طلاب خراسان رضوی برپا می‌شود50 هزار نفر از طلاب جامعة‌المصطفی به کشورهای خود بازگشتند"قناعت" تنها چاره طلاب حوزه‌های علمیه قزوین؛ درآمد و مخارج زندگی همخوانی ندارد

وی از انتشار نخستین نشریه علمی پژوهشی سراسری جامعه الزهرا(س) خبر داد و گفت: جامعه الزهرا(س) امسال مجوز نخستین نشریه در سطح علمی پژوهشی را گرفته و در کنار2 نشریه علمی تخصصی و 5 نشریه علمی داخلی جامعه الزهرا(س) منتشرمی کند و البته این 5 نشریه نیز بعد از مدتی به نشریه علمی تخصصی ارتقاء پیدا می‌کنند.

مدیر جامعه الزهرا(س) امضاء تفاهم‌نامه با بیش از 20 مرکز همسو با برنامه‌های جامعه الزهرا(س) را خبر داد و ادامه داد: با بیش از 20 موسسه و نهاد داخلی و بین‌المللی برای برگزاری همایش‌های علمی تفاهم‌نامه امضا کردیم و یکی از این همایش‌های بین‌المللی در اصفهان برگزار و 40 مقاله علمی در این همایش پذیرفته شد.

وی بیان کرد: پذیرش 2 هزار طلبه را در سال جدید تحصیلی در 5 سطح در جامعه الزهرا(س) خواهیم داشت که آغاز ثبت‌نام از 20 آذرماه بوده و برای نخستین بار در سطح 3 طلاب بین‌الملل در 5 رشته پذیرش‌شده و اگر مشکلات مالی و تأمین اعتبار بخش بین‌الملل حل شود امکان پذیرش 2 هزار طلبه خارجی در جامعه الزهرا(س) وجود دارد.

مدیر جامعه الزهرا(س) برگزاری سطح 5 در جامعه الزهرا(س) را اولین تجربه مدارس علمیه خواهران عنوان کرد افزود: مقطع عالی  فقه در سطح 5 با 20 نفر آغاز به کارکرده است و در دو دوره 4 سال برای طلاب ممتاز سطح 4 که سابقه تدریس نیز دارند  پس از گذراندن آزمون علمی ورودی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعزام 2 هزار طلبه در ایام تبلیغ به سراسر کشور از طرف جامعه الزهرا(س) بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده 2 هزار مبلغ به سراسر کشور و 300 مبلغ نیز به خارج از کشور اعزام‌شده‌اند که متأسفانه جامعه الزهرا(س) به علت عدم اعتبارات لازم نمی‌تواند از آن‌ها حمایت‌های لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، اسماعیل عجم با بیان این خبر گفت: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند.

وی افزود: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تأمین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهم‌نامه ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود.

این مقام مسؤول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند.

ضمناً در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متأهل

عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاه‌ها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

کد خبر 6085169

دیگر خبرها

  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • چگونه طلبه شویم؟
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • دست‌یابی دو نشریه علمی دانشگاه یزد به جایگاه بین‌المللی و رتبه علمی
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس