Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: هفته آینده جمع بندی ما از مراسم اربعین 97 پایان می‌یابد، لذا از هفته بعد اقدامات برای اربعین ۹۸ را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی عصر امروز (چهارشنبه 16 آذر) در آیین اختتامیه «سومین سوگواره بین المللی عبرات» که در سالن همایش وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: همکاران ما در ستاد مرکزی اربعین حسینی اقدامات فرهنگی، تبلیغی و آموزشی در طول سال انجام می‌دهند و این مراسم هم در راستای تقویت این مسیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش‌های خدمات و اقدمات زیرساختی و تسهیل در مراسم اربعین مقدمه بوده و هدف ما در حوزه فرهنگی، تبلیغی و جلوه‌های معنوی اربعین است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: رمز ماندگار مراسم اربعین در مردمی بودن، به معنای واقعی آن است و زمانی که صحبت از مردمی بودن می‌کنیم برخی تصور می‌کنند که نقش نهاد‌های عمومی و دولتی باید کنار گذاشته شود، در حالی که آنها هم باید نقش خود به طور مناسب ایفا کنند.

ذوالفقاری تاکید کرد: به شرط زنده بودن و ادامه مسئولیت به هیچ فرد و یا سازمانی اجازه کار فردی در مراسم اربعین را نمی‌دهیم. اگر کسی بخواهد به صورت فردی در امور مربوط به اربعین وارد شود و با ستاد مرکزی اربعین هماهنگی لازم را نداشته باشد، قطعا برایش پیامد قضایی هم خواهد داشت.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه هفته آینده جمع بندی ما از مراسم اربعین 97 پایان می‌یابد، ادامه داد: از هفته بعد اقدامات برای اربعین ۹۸ را آغاز خواهیم کرد؛ لغو روادید برای انجام مراسم اربعین مورد پیگیری مستمرمان بوده است. امسال نیز در جلسات پیش رو، این موضوع را بامقامات عراقی مطرح می‌کنیم و امیدواریم مقامات عراقی به این مطالبه مردمی دوطرفه پاسخ دهند.

ذوالفقاری تصریح کرد: در بحث زیرساخت‌های مراسم اربعین این بنا را داریم تا سال آینده کار‌ها به نقطه مطلوب برسد، از مرحله بهبود اضطراری عبور کرده ایم و هم اکنون دنبال افزایش کیفیت هستیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی بیان کرد: دولت برای تکمیل جاده مهران-نجف و نیز اتصال راه آهن ایران به بصره به دستورات لازم را به وزیر راه داده است تا با عراق هم وارد مذاکره شوند و این دو پروژه را در اولویت قرار دهند. زیر ساخت‌های کشور باید آماده شوند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی افزود: متاسفانه امسال شاهد دو ناهماهنگی در مراسم اربعین بودیم که ستاد اربعین گشود در جریان آن نبود. نمی‌دانستیم که قرار است در عراق ارز به صورت دینار به زائران ایرانی داده شود، در جلسات بعدی مسئولان عراقی از این موضوع اظهار تاسف کردند که ما نمی‌دانستیم باید باستاد اربعین هماهنگ کنیم. اما این اقدام جلوه مطلوبی نداشت؛  حدود ۱۰درصد از زائران برای دریافت ارز ثبت نام کرده بودند اگر ۵۰درصد ثبت نام می‌کردند مشکلات بیشتر می‌شد.

رئیس ستاد اربعین کشور در پایان خاطرنشان کرد: مشکل دیگر در برگشت زائران به کشور بود که این امر هم بدون هماهنگی ستاد مرکزی اربعین صورت گرفته بود. تعداد ۷هزار دستگاه بدون هماهنگی باستاد به مرز عراق رفته بودند، حتی هماهنگی لب مرز هم انجام نشده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد