Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، کشف جدید محققان دانشگاه «کوئینزلند» در استرالیا می‌تواند انقلابی در تشخیص تمام سرطان‌ها باشد.

براساس گزارش «نیواطلس»، این تحقیق تخصصی با کشف یک نانوساختار منحصربفرد در DNA سرطان که تصور می‌شود در تمام انواع سرطان‌ها حضور داشته باشد، روشی سریع و ارزان را برای تشخیص سرطان ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان در سراسر جهان در تلاش برای یافتن راهی برای تشخیص سرطان در مراحل اولیه آن هستند. به همین منظور محققان استرالیایی در تحقیق جدید خود بر الگوی متفاوتی از مولکول‌های متیل کشف‌شده در قطعاتی از DNA سرطان تمرکز کردند. این پروفایل‌های متیلاسیون در گذشته اهداف امیدبخشی برای ابزارهای تشخیصی موثر سرطان خون بود.

«مت ترافو» یکی از محققان این پروژه گفت: نشان ویژه DNA سرطان دارای گرایشی به ذرات طلا است. ما در یک نمونه آزمایشی از نانوذرات‌های طلا استفاده کردیم. اگر نانوساختارهای سه بعدی DNA سرطان در این نمونه حضور داشته باشد نانوذرات‌ها باعث تغییر رنگ فوری آن می‌شوند.

گفتنی است؛ تاکنون این آزمایش تنها برای سرطان‌های سینه، پروستات، روده و غدد لنفاوی انجام شده اما محققان معتقدند که این نانوساختارهای خاص DNA در تمام سرطان‌ها حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۲۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم

محققان، ابزاری آزمایشگاهی کشف کردند که به وسیله این ابزار می‌توانند بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را شناسایی کنند.

این ابزار جدید با روش یادگیری ماشینی و مبتنی بر هوش مصنوعی، محصولات جانبی سوخت و ساز در نمونه خون را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌توانند در نهایت سه سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را تشخیص دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون (فیلم)
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون