Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد - ایرنا - مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده با اجرای طرح تحول اجتماعی ۱۳۳ پایگاه فرهنگی و اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی ‌کشور ایجاد می شود.

حجت الاسلام احمد صحت قول شامگاه چهارشنبه در بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تحول اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی در راستای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس این طرح پایگاه های فرهنگی و اجتماعی توسط سازمان در این مناطق ایجاد می شود که علاوه بر مسائل فرهنگی و اجتماعی، موضوعات امنیتی نیز در آن دیده شده است.
حجت الاسلام صحت قول گفت: تاکنون 78 پایگاه ها در مناطقی از سکونتگاه های غیررسمی ۱۸ استان، که توسط وزارت کشور به این سازمان اعلام شده، راه اندازی شده و ایجاد ۵۵ پایگاه جدید نیز در مراحل پایانی کار قرار دارد.
مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری سازمان تبلیغات اسلامی افزود: با توجه به محدودیت اعتباری، تاکنون ایجاد این تعداد پایگاه عملیاتی شده ولی برنامه ریزی شده در صورت تامین اعتبار در سال آینده، شمار این پایگاه ها به ۹۷۶ مورد برشد.
وی رویکرد این پایگاه ها را فعالیت برای کاهش آسیب ها و برنامه های آن را گفتمان دینی، مفاسد اخلاقی، طلاق، اعتیاد و بیکاری، آموزش قبل و حین ازدواج برای ایجاد نشاط اجتماعی برشمرد.
حجت الاسلام صحت قول، ایجاد باشگاه های صنایع فرهنگی را، با توجه به جذابیت و درآمدزایی، از دیگر برنامه های سازمان متبوع خود خواند و افزود: ایجاد پاتوق های فرهنگی با گرایش اجتماعی در حوزه خانواده از دیگر طرح های مدنظر ماست که اکنون مجوز ایجاد آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است.
ط/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سازمان تبليغات حاشيه نشيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کرده و در اجرای برنامه‌های خود باید به‌ صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضا قاسمیان در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همگان است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری احصا و اعلام کنند و برای اجرای این برنامه‌ها هم به‌صورت متمرکز و با همکاری یکدیگر اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تأکید بر توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیرگذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی اعم از مجازی و مکتوب، ادامه داد: تقویت هویت ایرانی و اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: مشارکت اجتماعی در نهادینه شدن فرهنگ خیرخواهی دارای اهمیت بوده و مشارکت دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع‌رسانی و ارتباطی ضروری است.

منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل به‌زودی رونمایی می‌شود

وی بیان کرد: در راستای سالم‌سازی فضاهای مجازی، باید تولید و توزیع محتوا به‌صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان اردبیل در دستور کار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به تدوین منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان و رونمایی از آن در آینده نزدیک، گفت: در این منشور، رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان اردبیل یادآوری شده و فعالان فضای مجازی را نسبت به اجرای آن دعوت می‌کند.

در این نشست مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل نظرات و نیازمندی‌های خود را برای اجرای برنامه‌ها در طول سال بیان کردند.

کد خبر 749137

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»