Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه تهران گفت : مسائل مشارکت خیرین درطرح های دانشگاه تهران در دوره ای با مشکلاتی مواجه بود که به مروز حل شده است و در زمان حاضر مدل و الگویی برای مشارکت آنها تدوین شده است .

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا ، محمود نیلی احمد آبادی عصر چهارشنبه در چهارمین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران گفت: زمانی که یکی از خیرین برای ساخت دانشکده فنی فومن قصد همکاری با دانشگاه تهران را داشت ، الگو و مدلی برای همکاری به صورت یک پروژه مشترک موجود نبود ، مدت ها طول کشید تا این الگو تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی دراین گردهمایی که در سالن علامه طباطبایی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: امروز ما به این مدل دست پیدا کرده ایم و در این الگو و مدل خیرین در اداره دانشکده ها و مراکزی که در ساخت آن ها مشارکت کرده اند دخیل هستند بدون اینکه امور و اصول آموزشی دچار تغییر و تحول بشود.
رئیس دانشگاه تهران افزود: زمانی که یکی از خیرین می خواست در ساختن کتابخانه پردیس فنی شماره دو دانشگاه تهران مشارکت کند ما دچار اختلاف در نحوه مشارکت شدیم اما زمان زیادی طول کشید تا بعد از آن مسیر مشارکت خیرین در دانشگاه تهران باز شد. امری که مشارکت خیرین در دانشکده مدیریت، دانشکده فنی، ساختن خوابگاه ها و کتابخانه ها و در آخرین مورد بازسازی دانشکده حقوق و علوم سیاسی را در پی داشت .
استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران با اشاره به پیشینه وقف در دانشگاه تهران اظهار کرد این دانشگاه از زمان تاسیس خود با مسئله وقف و اهدا توسط خیرین مواجه بوده است و به همین جهت دانشگاه تهران یکی از بزرگترین مجموعه هایی است که بیشترین میزان وقف را به خود اختصاص داده است.
نیلی با تاکید بر این نکته که بعد از انقلاب اسلامی هم پدیده وقف گسترش زیادی پیدا کرد، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه ها پدیده وقف علاوه بر گسترش، تنوع هم پیدا کرد؛ یعنی خیرین در طرح های مختلف دانشگاه ها از جمله در ساختن خوابگاه، کتابخانه، اهدای کتاب، بازسازی دانشکده ها و در سال های اخیر حمایت از دانشجویان مستعد مشارکت کردند که باعث شد دانشگاه به عنوان یک موجود زنده عامل حرکت و شتاب در جامعه باشد.
رئیس دانشگاه تهران با تجلیل از مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی و بی نظیر توصیف کردن آن در دنیا تاکید کرد: حضور خیرین در حوزه آموزش عالی هم باید گسترش پیدا کند. هر چند در سال های اخیر رشد مناسبی در این حوزه داشته ایم اما این کافی نیست و دانشگاه بیش از این باید از مشارکت خیرین بهره ببرد.
نیلی با بیان اینکه موضوع بورسیه کردن دانشجویان مستعد در دانشگاه تهران تبدیل به یک سازمان شده است گفت: وقتی از سازمان سخن می گوییم یعنی همه ارکان و چارچوب های این امر تعریف و نقش همه واحدها و افراد معین شده و از حالت فردی و بدون فرایند مشخص خارج شده است.
رئیس دانشگاه تهران راهبرد این دانشگاه را پیگیری کار آفرینی دانست و تاکید کرد: دانشگاه تهران نمی تواند خود را صرفا مقید به امر آموزش و پژوهش کند بلکه وظیفه این دانشگاه این است که به دانشجو کمک کند تا ایده ها و یافته های علمی خود را به سود و اشتغال تبدیل کند.
نیلی ادامه داد: البته این امر خود یک مهارت و دانش محسوب می شود که پارک علم و فناوری دانشگاه این وظیفه را بر عهده گرفته است و امسال با مشارکت خیرین دومین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار شد تا مسیری برای تبدیل ایده ها به درآمد زایی برای صاحبان ایده ها باشد.
**9487**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي نيلي احمد آبادي خيرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر

آفتاب‌‌نیوز :

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، پیش از ظهر چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور افتتاح شد. این نخستین دانشکده علوم خانواده در ایران است.

منصوره کرمی همسر شهید مسعود علیمحمدی استاد شهید دانشگاه تهران که با دستور رییس این دانشگاه به عنوان مشاور دانشکده علوم خانواده فعالیت می‌کند، در آیین بهره‌برداری از اولین ساختمان این دانشکده که همزمان با روز معلم و استاد برگزار شد، حضور داشت و این دانشکده را افتتاح کرد.

روابط عمومی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران در واکنش نسبت به برخی حاشیه‌سازی‌ها درباره بهره‌مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی مرتبط با ماموریت‌ها و فعالیت‌های این دانشکده توضیحاتی ارائه کرد.

متن توضیح روابط عمومی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به این شرح است: در پی انتشار هدفمند برخی اخبار در خصوص انتصابات صورت گرفته در دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به استحضار عموم دانشگاهیان می‌رساند که دانشکده علوم خانواده با هدف تامین نیروی انسانی متخصص در راستای تحکیم بنیان خانواده، افزایش مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان، توجه به عرصه خانواده، جمعیت و سلامت آن، تولید دانش بومی، بازبینی و طراحی رشته‌های مرتبط به منظور کاهش چالش‌های این حوزه و بر اساس اصول حاکم بر قانون اساسی، منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت مردمی شکل گرفته است. برای تحقق اهداف مذکور، شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده تشکیل گردیده است که برخی از کارکردهای مورد انتظار این شورا عبارتند از:

سیاست گذاری و نیازسنجی برای جذب هیات علمی دانشکده بر اساس سیاست‌ها و استانداردهای دانشگاه تهران؛

تعیین راهبردها برای متمرکزسازی و ایجاد پایگاه علمی، پژوهشی، تخصصی و همچنین اجرایی در راستای بهبود نقش‌پذیری خانواده در نظام اجتماعی در قالب نگرش خانواده به مثابه بنیان اجتماع.

تجمیع میان رشتگی‌های موجود در حوزه مطالعات خانواده و رشته‌های مشابه

زیست بوم‌سازی و توسعه چندبعدی فعالیت‌های مرتبط با خانواده، زنان و جمعیت

توسعه مطالعات میان رشتگی با هدف قرار دادن محور سلامت خانواده از منظرهای سلامت اجتماعی، سلامت جسمی، روحی، معنوی و فکری

طراحی الگوهای علمی و نهادهای پژوهشی برای توسعه و ارتقای شاخص‌های رفاه اجتماعی بر پایه و محوریت خانواده

تقویت مشارکت اجتماعی خانواده محور و زنان در مواردی همچون نوآوری، کارآفرینی، اقتصاد خانواده محور و کارآفرینی مبتنی بر مشارکت خانواده

طراحی سازوکارها و برنامه‌ها به‌منظور مشارکت فعال و پویا در حوزه مسائل و چالش‌های مرتبط با خانواده

طراحی سازوکارهای عملیاتی به‌منظور پرورش و ارتقای شایستگی‌های پژوهشگران کوشا در حوزه خانواده

شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده متشکل از اعضایی با شخصیت حقوقی و حقیقی است که برخی از اعضای حقوقی آن عبارتند از: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر انسیه خزعلی) دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر جمیله علم الهدی)، دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر فهیمه فرهمندپور)، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (خانم دکتر فخرالسادات نصیری)، مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه تهران (خانم دکتر فاطمه یزدیان).

علاوه بر شخصیت‌های حقوقی مذکور، برخی شخصیت‌های علمی و دانشگاهی فعال در حوزه زنان و خانواده از دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های ایران و جهان نیز عضو حقیقی شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده هستند که توسط رییس دانشگاه تهران منصوب شده و یا می شوند

همچنین دانشکده علوم خانواده به منظور تحقق مطالبه رییس دانشگاه تهران جهت ایفای نقش محوری در زمینه فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و حل مسایل حوزه زنان و خانواده در کشور، علاوه بر جذب اعضای هیات علمی جوان، از ظرفیت استادان پیشکسوت و برجسته دانشگاه‌های مختلف که دارای تخصص‌های مرتبط با رشته‌ها و گروه‌های آموزشی این دانشکده هستند، به صورت استاد وابسته بهره خواهد برد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران