Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: نماینده‌ای که تحت فشار قرار می‌گیر تا از تصمیم خود صرف نظر کند این فرد نمی‌تواند نماینده باشد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در مناظره‌ای که با عنوان نقش راهبردی دانشجویان در دهه پنجم انقلاب با حضور محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد گفت: ما در عرصه‌های مختلف بعد از انقلاب جایگاه دانشجو را در مراتب بالایی دیده ایم ما حرکت‌های دانشجویان در دوران انقلاب یادمان است و پس از پیروزی انقلاب تسخیر لانه جاسوسی را به یاد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که در دفاع مقدس عمده فرماندهان را دانشجویان تشکیل می‌دادند تصریح کرد: ما در این دوران نه تنها اجازه ندادیم کشور تجزیه شود و یا عهدنامه‌هایی مانند ترکمنچای و گلستان بر ما تحمیل کنند حتی نگذاشتیم یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه شهید بهشتی از دانشجو به عنوان موذن جامعه یاد کرده و این موذن باید اذان بگوید تا مردم خوابشان نبرد تصریح کرد: ما از دانشجویان که متعهدانه در صحنه‌های مختلف حضور داشته اند و توانسته اند جریان سازی کنند تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: خلاء قانونی برای مطالبه گری دانشجویان نداریم، اما اگر پیشنهادی وجود دارد که این حضور بیشتر و بهتر باشد بنده حاضر به پیگیری آن هستم.

وی با بیان اینکه اگر قانون اساسی را از مسئولین، دولتمردان و نمایندگان مجلس مطالبه کنیم اجرای این قانون به عنوان قانون مترقی می‌تواند مفید باشد افزود: در مورد تجمعات ما طرحی را تهیه کردیم و در ارتباط با آن نیز با آقای مطهری جلسه‌ای داشتیم با این وجود قرار شد که این طرح در مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار بگیرد تا راهکار‌هایی برای تجمعات تعیین شود، ولی هنوز این طرح نهایی نشده است.

حاجی دلیگانی با طرح این سوال که آیا در مجلس استبداد رای داریم گفت: به اعتقاد بنده استبداد رای داریم، اما کجا؟ الان رئیس خودش را به مثابه یک فرمانده می‌بیند ما طرح استیضاح و یا سلب صلاحیت آقای لاریجانی را تهیه کردیم و عمدتا سراغ همه نمایندگان هم رفتیم و همه نیز می‌دانستند چه تعداد امضا لازم است در هر حال ۳۲ نفر این طرح را امضا کردند، اما ۱۲ نفر امضای خود را پس گرفتند، چون به آن‌ها فشار آوردند.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: نماینده‌ای که تحت فشار قرار می‌گیر تا از تصمیم خود صرف نظر کند این فرد نمی‌تواند نماینده باشد در واقع کسی که می‌ترسد و جرات بیان و حرف زدن ندارد درد مجلس نمی‌خورد.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های مجلس این است که باید در آن هریت وجود داشته باشد بنده به آقای رئیس می‌گویم به چه دلیل طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را از دستور کار خارج کرده‌ای او می‌گوید تشخیص دادم.
حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه یکی از دوستان اصلاح طلب گفت: ما نمی‌خواهیم لاریجانی را استیضاح کنیم، چون او کاندیدای ۱۴۰۰ ماست من گفتم این دیگر نظر شماست افزود: ضعف بانک مرکزی در نظارت بر موسسات مالی ۲۰ میلیون نفر از مردم را ناراضی و نگران کرد و ۳۰ هزار میلیارد تومان پول را با تولید تورم بالا به جامعه تزریق کرد و این یکی از محور‌های طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی بود که لاریجانی با آن مخالفت کرد.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی ۲۱.۳ دهم میلیارد دلار یا حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از ذخایر این کشور را به حراج گذاشت افزود: یکی دیگر از دلایل ما برای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی همین موضوع بود مثلا آن‌ها ارز را به افرادی مانند آقای خداداد داده اند که ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد را برده و الان در زندان است در واقع او از طریق همین بسته ارزی بانک مرکزی این پول‌ها را گرفته است.
وی تصریح کرد: حالا که ما می‌خواهیم بر بانک مرکزی نظارت و بازرسی انجام دهیم لاریجانی نمی‌گذارد البته بنده برای امضای این طرح نمی‌دانم سراغ آقای صادقی رفته ام یا نه، ولی باز هم نمی‌دانم که آیا این طرح را امضا می‌کردند یا خیر.
حاجی دلیگانی اظهار کرد: لاریجانی لایحه مبارزه با پولشویی و لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو را بدون این که به صحن مجلس بیاورد و رای نمایندگان را بگیرد آن را بدون تشریفات قانونی مستقیم به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده و این استبداد رای است که در مجلس اتفاق افتاده است.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس اظهار کرد: بنده هفت سال است در مجلس هستم یک بار نشنیدم رئیس مجلس در جریان بررسی یک لایحه بگوید دولت موافق و مجلس موافق، چون این برخلاف سوگندی است که نماینده می‌خورد، اما لاریجانی این حرف را زد.
وی با بیان اینکه ما نیز به مانند آقای صادقی از صدا و سیما گلایه داریم، چون ما را به صدا و سیما راه نمی‌دهند افزود: اگر یک تحقیقی انجام دهید متوجه خواهید شد که چند درصداز نمایندگان شامل چه طیفی هستند
حاجی دلیگانی با بیان اینکه بحث تصویب جرم سیاسی از افتخارات مجلس نهم است اظهار کرد: ۱۶۰ نماینده پای طرح شفافیت آرای نمایندگان را امضا کرده بودند، ولی فقط ۵۹ نفر رای به فوریت بررسی آن دادند در هر حال یکی از ضرورت‌های مجلس این است که از نفاق و دو رنگی در بیاید. این طرح به کمیسیون آیین نامه رفته و آن را ذبح کرده اند و امیدی هم نباید به این لایحه داشته باشیم، چون جزئی از آن را پذیرفته اند. البته طرحی نیز از طرف آقای ذوالنور تهیه شده که ۱۹۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کردند و الان در نوبت فوریت قرار دارد.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه ما از برج هشت بحث تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را کلید زده ایم گفت: آیا منافع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به مردم نمی‌رسد در هر حال کسانی که گزارشاتی از اوقاف دارند دال بر این که اتفاقات خاصی در این نهاد افتاده بنده حاضرم تحقیق و تفحص آن را کلید بزنم.
وی با اشاره به اینکه ما از وقتی لاریجانی را شناختیم با او مخالفیم و هنوز هم هستیم و از او شکایت می‌کنیم تصریح کرد: بنده یک بار او را محکوم کردم و الان نیز سه شکایت از او در دست پیگیری دارم.
حاجی دلیگانی اظهار کرد: بنده طرح شفاف سازی را خدمت آقای صادقی بردم، اما گفتند امضا نمی‌کنم البته شاید اعتماد نداشتند در هر حال بنده می‌دانم صادقی هم دنبال شفافیت هستند.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در خصوص FATF نیز تصریح کرد: براساس سندی در سال ۱۹۹۶ تعیین کردند تا ارزش‌های امریکایی در غرب آسیا جایگزین ارزش‌های منطقه شود با این وجود چندین برجام را پیش بینی کردند تا کشور ما را به زمان قبل از طاغوت برگردانند تا ما به یک کشور اقماری امریکا تبدیل شویم از این رو اولین برجام برجام هسته‌ای بود که آن را انجام دادند و هر آنچه ما تعهد کردیم بالاتر از سقف تعهدات خود انجام دادیم، ولی آن‌ها کف تعهدات خود را نیز انجام ندادند.
وی با بیان اینکه ظریف از شروط ۹ گانه ۶ شرط را زیر پا گذاشت تصریح کرد: برجام‌های بعدی برجام موشکی و برجام منطقه‌ای هست که با هم کلید خورده اند تا کشورمان مجبور شود این دو برجام را نیز بپذیرد.
حاجی دلیگانی با بیان این که طیب نیا با چه مجوزی رفت و در ۲۵ خرداد ۹۵ سند گروه اقدام مالی یا FATF را امضا و ۴۱ تعهد داد تصریح کرد: ۳۷ بند از این تعهدات را دولت خودش انجام داده و ما نمایندگان از این ۳۷ بند خبر نداریم و نمی‌دانیم که این ۳۷ بند چیست.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: دو ایراد اساسی که به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم وارد است این است که این کنوانسیون تعریف تروریسم را مختص خودش دانسته است و دیگری اینکه حق محاکمه و دستگیری را هم از آن خود دانسته از این رو آن‌ها می‌توانند هر کدام از مسئولین جمهوری اسلامی را به عنوان تروریسم معروفی و او را دستگیر و محاکمه کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان ۲۲ ایراد به لایحه CFT گرفته که ۸ مورد از بند‌های آن خلاف شرع و مابقی خلاف قانون اساسی است اظهار کرد: در هر حال این لایحه با اصرار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رای آورد و آن بخشی که رای آورده به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود.
حاجی دلیگانی با بیان اینکه در فرار مغز‌ها دلایل صنفی و رفاهی هم اثرگذار بوده و بحث آینده افراد هم مطرح است افزود: بحث شغل یک بحث اساسی است که باید به آن توجه شود. در هر حال ما بین ۴ تا ۵ میلیون بیکار در جامعه داریم که اکثرا تحصیلات دانشگاهی تا مقطع دکترا دارند، ولی الان بخش زیادی از آن‌ها در خانه کنار پدر و مادر خود نشسته اند.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه یکی از آقایان وزرا به بنده گفت: اگر کسی حال کار داشته باشد کار هست افزود: انحصار در بحث تحصیل مهم است و این موضوع در بهداشت و درمان وجود دارد از این رو سوال این است که چرا نمی‌گذارند پزشک متخصص بیشتر شود در حالی که هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارد.
وی با تاکید براینکه در بحث پژوهانه دکترا نباید هیچ فرقی بین دانشجویان پزشکی و غیرپزشکی باشد افزود: بیانیه‌ای که قوه مجریه در خصوص منشور استیفا و حقوق شهروندی در ۲۰ آذر سال ۹۵ داده باید ظرف شش ماه آیین نامه آن نوشته می‌شده است، اما این اتفاق نیفتاده است.
حاجی دلیگانی با بیان اینکه آن‌هایی که در حصر هستند خودشان نمی‌خواهند آزاد شوند افزود: مثلا یکی از این آقایان گفتند در مراسم ختم مادرزنت شرکت کنم او گفت: حتما باید مامور ببیند من در حصر به این مراسم می‌روم.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در پاسخ به این سوال که سرنوشت دانشجویان دستگیر شده در اغتشاشات دی ماه سال ۹۶ چه شده است تصریح کرد: راجع به افرادی که می‌گویید در زندان هستند معتقدم اگر کسی علیه امنیت ملی کاری کرده باید مجازات را بپذیرد، ولی اگر این نبوده من مدافع آن‌ها می‌شوم و به آن‌ها کمک می‌کنم.
وی با بیان اینکه اگر دادگاهی برای سران فتنه برگزار شود کار خیلی سخت خواهد شد افزود: البته ممکن است برخی‌ها هم بگویند دادگاهی که برگزار شده ناعادلانه است.
هم چنین صادقی نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که حقوقدانان حقوق بین الملل چندین سمینار در مورد CFT برگزار کردند و یک سمینار هم قرار است در دانشکده حقوق شهید بهشتی قرار است برگزار شود که بنده هم در آن حضور دارم افزود: اساسا CFT تروریسم را تعریف نکرده بلکه مصادیق و ضوابطی عنوان کرده مثلا می‌گوید اعمالی که هدف آن‌ها کشتن یا ایراد ضرب و جرح شدید غیرنظامیان است این مصداق تروریسم است با این وجود یک تعریف کلی ارایه نکرده اند.

وی تصریح کرد: در بند دو ماده واحده‌ای که مجلس تصویب کرده نکته جالبی وجود دارد که در رابطه با این بند انگار در شورای نگهبان بچه مدرسه ای‌ها می‌نویسند و فق‌ها آن را امضا می‌کنند.
صادقی تصریح کرد: شورای نگهبان یک پژوهشکده دارد این دوستان اکثرا زحمت می‌کشندو می‌نویسند و در این موردی که بنده می‌گویم حاضرم با جنتی و کدخدایی که حقوقدان هستند بحث کنم.
نماینده مردم تهران در مجلس در اعتراض به دانشجویانی که خطاب به او گفتند شما حق ندارید شورای نگهبان توهی کنید گفت: من به شورای نگهبان توهین نکردم، اما می‌خواهم برای شما به عنوان دانشجو این قضیه را بگویم. ببینید شورای نگهبان به بند دو ماده واحده مجلس ایراد گرفته است و براساس این ایراد می‌گوید تعداد زیادی از بند‌ها مبینند بر بند دو مردود هستند، اما آقای حاجی دلیگانی هم روی این موضوع دقت نکردند.
وی افزود: در بند دو این ماده واحده گفته ایم جمهوری اسلامی ایران نظر به اصول و هنجار‌های بین الملل تعریف عمل تروریستی را مشتمل بر مبارزات مشروع مردمی از جمله سلطه استعماری و اشغال خارجی نمی‌داند با این وجود شورای نگهبان این بند را خلاف شرع دانسته و این خیلی خنده دار است.
صادقی تصریح کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است در رابطه با کنوانسیون CFT بحث‌های حقوق بین الملل در شورای نگهبان خیلی ضعیف است و حقوق دان‌های حقوق بین الملل حضور خوبی ندارند و فق‌ها سنتی نیز حقوق بین الملل را بلد نیستند.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در بحث شرط مخصوصا در بحث CFT این طور نیست که مرکزی وجود داشته باشد که این شرط‌ها و مفاد کنوانسیون‌ها را بخواهند اجرا کنند این‌ها معاهده‌ای است که در روابط بین کشور‌ها با همدیگر اجرا می‌شود مثلا الان بالای ۲۰ کشور اعم از اردن، مصر، سوریه و بحرین مانند ما حق شرع اعلام کرده اند و هیچ کسی هم نگفته که نمی‌توانند عضو CFT شوند البته یک کشوری ممکن است اعلام کند من فلان شرط را نمی‌پذیرم با این وجود اتفاقاتی که می‌افتد این است در مناسبات با آن کشور آن شرط قوه اجرایی ندارد در هر حال دوستان اعلام می‌کنند اگر حق شرط‌ها اعلام شد و خلاف بود ما را به عضویت قبول نمی‌کنند خب اگر هم قبول نکردند این به نفع مخالفان این لایحه خواهد بود.
وی افزود: به طور معمول شرط‌هایی که طرف‌های یک کنوانسیون می‌گذارند طرف‌های دیگر می‌توانند بپذیرند یا نپذیرند و اتفاقا شورای نگهبان به این موضوع توجه کرده است.
صادقی افزود: ما گفته ایم که اعمال تروریستی را شامل عمل حزب الله و حماس نمی‌دانیم، چون آن‌ها دارند با اشغال مبارزه می‌کنند، اما اعمال تروریستی را شامل اعمال بوکوحرام، القاعده، النصره و داعش می‌دانیم و اتفاقا اجماع جهانی نیز در رابطه با تروریستی بودن این ۴ گروه وجود دارد البته ما در این کنوانسیون اعلام کردیم مصداق‌های تروریسم را شورای عالی امنیت ملی کشورمان تعیین می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دانشگاه محل تفکر است بنابراین اولین ضرورت برای چنین مجلی وجود زمینه برای فکر کردن در یک محیط آزاد است افزود: در یک محیط آزاد و همراه با تضارب آرا تفکر می‌تواند رشد کند و این چنین جامعه به تکامل می‌رسد، اما اگر محیط دانشگاه بسته باشد این محیط برای تنفس علمی مساعد نیست.

وی با بیان اینکه در ۱۶ آذر ۳۲ دانشجویان در جریانس سفر نیکسون به ایران دست به اعتراض زدند از این رو با برخورد پلیس رژیم مواجه شدند افزود: دانشجویان در آن زمان در عین حالی که با استکبار و امپریالیسم مبارزه می‌کردند با استبداد نیز در حال مبارزه بودند و به خاطر هر دو فریاد می‌کشیدند.
صادقی با بیان اینکه دانشجویان در آن زمان گرایش ملی داشتند نه مذهبی، چون هنوز گرایش‌های مذهبی در آن دوره نزج نگرفته بود تصریح کرد: گرایشات مذهبی در دهه‌های بعدی در دانشگاه شکل گرفت و نهایتا این گفتمان امام و انقلاب بود که در دانشگاه بر دیگر گفتمان‌ها غلبه پیدا کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دو گانه‌های توازن بخشی مانند ولایت فقیه و رای مردم و آزادی و امنیت در قانون اساسی وجود دارد تصریح کرد: اگر ما در عمل می‌توانستیم توازن این اصول را حفظ کنیم تا این حد دچار مشکل نمی‌شدیم مثلا همان طور که به خاطر امنیت این همه خون ریخته شده باید برای آزادی هم ارزش قایل می‌شدیم بنده در یک سخنرانی رهبر انقلاب به گوش خود شنیدم ایشان گفتند استبداد ضد استعداد است و هر کجا استبداد است شکوفایی استعداد نیست.
وی با بیان اینکه در قانون اساسی نگاه به صدا و سیما این طور است که در این مجموعه باید آزادی بیان و نشر افکار با رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور فراهم شود تصریح کرد:، ولی الان صدا و سیما به تریبون یک جریان سیاسی تبدیل شده و وقتی تریبون می‌دهند مهندسی شده است و به دنبال اهداف خود هستند.
صادقی با بیان اینکه رسیدگی به جرم سیاسی باید با حضور هیئت منصفه و به صورت علنی باشد افزود: کسی در ایران جرم سیاسی را به رسمیت نمی‌شناسد و آرا امنیتی می‌کنند و از طرفی تعیین جرم سیاسی را به عهده قاضی گذاشته اند سوال این است که چرا قانون جرم سیاسی را در دادگاه‌ها و دادسرا‌ها اجرا نمی‌کنند البته ما این سوال را از وزیر دادگستری پرسیده ایم و تعداد زیادی از دوستان اصولگرا این سوال را امضا کرده اند.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: طبیعی است وقتی با کسی که جرم سیاسی مرتکب شده مانند قاچاقچی برخورد نمی‌کنند و به او غل و زنجیر نمی‌زنند این جامعه بالنده می‌شود و افراد می‌توانند امنیت خاطر داشته باشند و از طرفی دانشجو احساس می‌کند وقتی حرفی می‌زند فردا برای او پرونده سازی نمی‌کنند و ستاره دار نمی‌شود.
وی با بیان اینکه ما از قانون اساسی فاصله گرفته ایم تصریح کرد: ما می‌توانیم روی دادگاه‌ها و زندان‌ها نظارت کنیم، اما چندین ماه است که گفته ایم نمایندگان از زندان فشاپویه که یک زندان عادی است نه امنیتی بازدید کنند، اما این اجازه را نمی‌دهند با این وجود دانشجو چگونه می‌خواه به زندگی امید داشته باشد.
صادقی تصریح کرد: شفافیت یکی از اصولی است که برای پیشگیری از فساد ضروری است، فاسدین در محیط تاریک می‌توانند رشوه بگیرند و اختلاس کنند در هر حال شفافیت ضامن سلامت عمومی جامعه است.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه با شفافیت مردم به نظام امید پیدا می‌کنند تصریح کرد: بنده اخیرا تذکری دادم تا نهاد‌های زیرمجموعه رهبری نیز برای شفافیت پیش قدم شوند که سعیدی کیا یک نامه مفصل و محترمانه نوشته و با توجه به تذکری که بنده دادم یک گزارش هفت صفحه‌ای را در خصوص شفافیت در این مجموعه ارایه کرده اند که بنده آن را به کارشناس دادم تا بررسی کند.
وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند چرا نطق‌های شما را بی بی سی پخش می‌کند بنده می‌گویم، چون صدا و سیما پخش نمی‌کند و دست به تحریف می‌زنند تصریح کرد: بنده نمی‌خواهم جنگ اصولگرا و اصلاح طلب راه بیندازم، ولی برخی دوستان همان طور که حاج دلیگانی گفتند در مجل دو نبش هستند و به همین دلیل به قانون منبع به کارگیری بازنشستگان تبصره زدند معتقدم این استثنا‌ها و تبصره‌ها قانون را عقیم می‌کند این که نمی‌شود قانون باید عمومیت داشته باشد.
صادقی با بیان اینکه رشد آموزش عالی در کشور متناسب با نیاز‌ها و متوازن نبوده افزود: در خارج از کشور قدر استاد را می‌دانند مثلا بنده در ایران برای این که مقدمات فرصت مطالعاتی خود را انجام بدهم پدر من را درآوردند، ولی وقتی که وارد دانشگاه شفیلد شدم انگار در سرازیری افتادم.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به پیگیری صورت گرفته در بحث پژوهانه دانشجویان دکترا تصریح کرد: ما این موضوع را مصوب کردیم البته گفته شده که پژوهانه ۶۰۰ هزار تومانی را پرداخت کرده اند از این رو قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده، ولی در فصل بودجه باید این موضوع را مجدد پیگیری کنیم.
وی با بیان اینکه اگر برجام را رهبری موافق نبودند دولت جرات نمی‌کرد آن را بپذیرند تصریح کرد: زمانی ترامپ گفت: برجام را پاره می‌کنم و بعد رهبری گفتند ما ان را آتش می‌زنیم خب آن‌ها پاره کردند، ولی چرا ما آتش نزنیم بحث این است باید به توان ملی اکتفا کنیم و کسی با این مخالف نیست.
صادقی افزود: الان که امریکا از برجام خارج شده بهترین فرصت است به توان ملی اکتفا کنیم. الان که نفت ما را تحریم کردند باید این هنر را داشته باشیم و از این موقعیت استفاده کنیم. وی با بیان این که برجام را هم مجلس نهم یعنی مجلس اصولگرا تصویب کرد، افزود: از کل ۲۹۰ نفر نماینده مجلس نهم بیش از ۵۰ نفر به برجام رای مخالف دادند؛ بنابراین اینکه می‌گویند اصلاح‌طلبان آن‌ها در مجلس نهم فقط ۲۵ نفر بودند. آقای لاریجانی هم که اصولگرا است و اصلاح طلب نیستند از این رو وقتی که می‌گویند ۲۰ دقیقه‌ای خب با بیت رهبری هماهنگ کردند و ایشان هم مدیریت کردند و برجام رای آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حاجی دلیگانی مجلس تحریم برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی در نشست هم‌اندیشی استادان که به مناسبت بزرگداشت روز معلم و به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی برگزار شد، ضمن تبریک بزرگداشت روز معلم، اظهار کرد: اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازه اى است که هدایت و تربیت یک فرد مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است که این نشان دهنده نقش و ارزش گرانسنگ جایگاه معلمی است، بنابراین معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان جامعه غیرقابل انکار است.

وی بیان کرد: هرشغلی که بر عهده می‌گیریم هرچقد بزرگتر باشد، مسئولیت نیز به همان اندازه بزرگ‌تر و عظیم‌تر خواهد شد که یکی از شغل‌های خطیر همین شغلی معلمی است؛ به عبارتی معلمی در قرآن به عنوان جلوه‏‌ای از قدرت لایزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است؛ «اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: اگر قرار است جامعه‌ای نجات پیدا کند، باید نگرش جامعه نسبت به آموزش و پرورش، معلمان، استادان و اندیشمندان این عرصه تغییر یابد که مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: معلّمی شغل انبیا است که این این فقط یک شعار دل‌خوش‌کن نیست؛ بلکه این یک حقیقت قرآنی است و از جمله خصوصیّات پیامبران، تعلیم است. یعنی شما دارید راهی را حرکت می‌کنید که برترین انسان‌های تاریخ بشریّت، آن راه را رفته‌اند و برای آن مقصود و برای آن پیمایش، مبعوث شده‌اند.

تعلیم و تربیت صحیح، انسان را به درجات بالا می‌رساند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی ضمن تبریک دوازه اردیبهشت روز بزرگداشت مقام شامخ معلم اظهار کرد: مقام و جایگاه معلمی بسیار بالاست که این جایگاه در آموزه‌های دینی و تعلیم و تربیت بسیار مورد تاکید و توجه قرار گرفته به طوری که امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند: «کسی که به من کلامی بیاموزد مرا عبد خود قرار داده است.»

حجت‌الاسلام احمد ربانی ضمن تأکید بر تلاش در مسیر علم آموزی بیان کرد: در سایه آموزش و تعلیم و تربیت صحیح انسان به درجات بالایی نائل خواهد شد و این وظیفه خطیر بر عهده متولیان امر تعلیم و تربیت است که این جایگاه با هیچ چیز مادی قابل قیاس نیست، زیرا امری که در فرایند تعلیم و تربیت حاصل می‌شود بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در کلاس‌های درسی باید فضای آموزشی را طوری ایجاد کنیم تا بتوانیم تجربیات زندگی خود را با لسانی ساده و شیوا به دانشجویان منتقل کنیم و پنجره جدیدی را برای ورود به دنیا برای نسل جوان مهیا سازیم و فردی تاثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی افراد باشیم.

به گزارش آنا؛ در برنامه‌ای جداگانه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام رحیمی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان به همراه هیأت رئیسه واحد بجنورد، همزمان با روز معلم، به صورت سرزده با حضور در کلاس‌های درس دانشکده‌های پزشکی، علوم انسانی و فنی و مهندسی با تقدیم گل به استادان، مقام معلم و استاد را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم