Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@23:45:34 GMT

اوپک از واشنگتن دستور نمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۱۱۲۲

به گزارش پارس نیوز، 

وزیر نفت در آستانه نشست 175 اوپک در وین با تاکید بر این که اوپک بخشی از وزارت انرژی آمریکا نیست،‌ گفت: ملاقات آقای هوک در وین با برخی اعضای اوپک غیرحرفه‌ای، ناشیانه و مداخله‌جویانه است.

بیژن زنگنه درباره سفر برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران به وین و دیدار با برخی از کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اظهار کرد: اگر آقای هوک برای درخواست عضویت آمریکا در اوپک به وین آمده و به همین دلیل با اعضای اوپک ملاقات می‌کند این درخواست قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما در غیر این صورت، ایشان روشی غیر‌حرفه‌ای، ناشیانه و مداخله‌جویا‌نه‌ای در پیش گرفته است. اوپک سازمانی مستقل است و بخشی از وزارت انرژی آمریکا نیست که از واشنگتن دستور بگیرد.

قرار است نشست اعضای اوپک پنجشنبه (۱۵ آذر ماه) و نشست تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک در روز جمعه (۱۶ آذر ماه) برگزار شود. وزیر برای شرکت در نشست 175 اوپک در 15 آذر ماه، تا ساعاتی دیگر وارد وین می‎شود.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نفت انرژی اوپک وزارت خارجه ایران واشنگتن انرژی اوپک نفت واشنگتن وزارت خارجه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟