Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-09@00:26:31 GMT

سرطان را با نانوذرات طلا تشخیص دهید!

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۱۲۳۰

سرطان را با نانوذرات طلا تشخیص دهید!

رکنا: پژوهشگران "دانشگاه کوئینزلند"(University of Queensland) استرالیا در مطالعه اخیرشان یک آزمایش سریع و ارزان را با استفاده از نانوذرات طلا به منظور تشخیص سرطان توسعه داده‌اند.

پژوهشگران "دانشگاه کوئینزلند" موفق به توسعه یک آزمایش سریع و ارزان برای تشخیص سرطان شده‌اند. آزمایش مذکور براساس کشف یک نانوساختاری دی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان.ای منحصر به فرد که در همه انواع سرطان‌ها رایج است، بوده است.

پژوشگران در سراسر جهان به سختی تلاش می‌کنند تا روش‌های بهتر و کارآمدتری را برای تشخیص سرطان در مراحل اولیه توسعه دهند. بسیاری از کارهای امیدوار کننده برای شناسایی اثر انگشت ژنتیکی تومورهای سرطانی به آزمایشات تشخیصی آینده نگر انجامیده است. با این حال، پیدا کردن یکی از نشانگرهای زیستی دی.ان.ای که در همه سرطان‌ها مشترک است، کار مشکلی است.

پژوهشگران "دانشگاه کوئینزلند"در مطالعه اخیر بر روی الگوی متمایز ملکول‌های"متیل"(methyl molecules) موجود در دی.ان.ای‌های سرطانی متمرکز شدند. ملکول‌های متیلاسیون، در گذشته به عنوان یک هدف و ابزار تشخیصی سرطان موثر مبتنی بر خون شناخته می‌شد. متیل‌دار کردن یا متیلاسیون در شیمی به معنای افزایش یا جانشینی یک گروه متیل به یک مولکول است. آخرین پژوهش‌ها نشان داد در حالیکه هیچ ملکول متیلاسیون عمومی وجود ندارد که نشان دهنده انواع سرطان است، هنگامیکه این قطعات دی.ان.ای سرطانی در محلول‌های مایع قرار می‌گیرند، تمایل به خم شدن به ساختارهای سه بعدی نانو را دارند.

"ابو سینا"(Abu Sina)، یکی از پژوهشگران این مطالعه گفت: امضای نانومقیاس دی.ان.ای منحصر به فرد در هر نوع سرطان از جمله سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و لنفوم که مورد بررسی قرار گرفت، ظاهر شد.

پس از آن کشف شد که این امضای دی.ان.ای منحصر به فرد سرطان وابستگی نسبت به ذرات طلا داشت، به این معنی که ممکن است یک آزمایش بالقوه ساده تشخیص جهانی ایجاد شود که می‌تواند سلول‌های سرطانی را در هر نوع بافت انسانی، از جمله خون، شناسایی کند.

"مت تراو" (Matt Trau)، یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه گفت: ما یک آزمایش ساده با استفاده از نانوذرات طلا توسعه دادیم که بلافاصله با تغییر رنگ آن می‌توان تعیین کرد آیا ساختارهای نانو سه بعدی سرطان در دی.ان.ای وجود دارند یا خیر.

آزمایش تنها در مراحل اولیه توسعه است، اما آزمایش‌های اولیه که بر روی بیش از ۲۰۰ نمونه خون و بافت انجام شد نشان می‌دهد آزمایش مذکور قادر به تشخیص سرطان با دقت ۹۰ درصد بود. علاوه بر این آزمایش تنها در عرض ۵ الی ۱۰ دقیقه می‌تواند نتایج را به کاربر گزارش دهد.

تاکنون از آزمایش مذکور تنها می‌توان برای شناسایی سرطان‌هایی مانند سرطان سینه، پروستات، روده و لنفوم استفاده کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

مرگ فوتبالیست ایرانی در حین بازی کردن فوتبال فیلم دردناک از آخرین لحظات زندگی فوتبالیست مشهور+ تصویر سرنوشت تلخ مهدی 2 ساله لرستانی/ «مهدی»زنده می ماند! + عکس غم انگیز حنانه وقتی از خانه خالی کیارش خارج شد احساس گناه می کرد + جزییات زنده زنده سوزاندن دخترجوان پس از تجاوز مردان شوم! زمان پرداخت وام ضروری بازنشستگان در نوبت چهارم مشخص شد قتل دلخراش زنی که از برف پاک کن های کامیون آویزان شد! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا خفه شدن شوهر زیر زن چاق! / آنها خواب بودند + عکس 2 بچه محل زود آلوده شدند! / دختر جوان چه بلایی سر پسر نوجوان آورد!؟ + فیلم گفتگو تجاوز وحشیانه به مینا دختر جوان توسط جوان خونخوار / التماس کرد و لی ... راز جسد سوخته در آتش سوزی خانه ویلایی نیاوران برملا شد +تصاویر این آتش افروز را می شناسید؟ / او در تهران مردم را به آتش می کشد !+فیلم شوخی مرگبار انفجار وحشتناک هواپیما در وسط شهر + فیلم محموله گرانترین تخمه آفتاب گردان ایران توقیف شد !

منبع: رکنا

کلیدواژه: سرطان سرطان استرالیا طلا کوئینزلند مطالعه عکس ایران دختر پسر تصادف فیلم تجاوز تهران خانواده زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا قدیمی، یک پژوهشگر اظهار کرد: در شرکت دانش بنیان روی مواد اولیه دارویی انواع داروها مانند «استامینوفن، وازراتان، متالازین، بیزوپرولول، ید پتاسیم, ید فوق خالص» کار شده است، این محصولات همگی ایرانی بوده و برای پیشرفت در برنامه‌های پیش رو نیازمند تأمین مالی است.

این پژوهشگر ادامه داد: مواد اولیه این داروها از پیش ماده پیروشیمی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت شیمی بویان از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است، بیان کرد: در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا بتوانیم ابتدا نیاز مالی را تأمین کرده و سپس محصول با کیفیت ایرانی به تعداد بالا تولید نمائیم.

قدیمی تاکید کرد: هم اکنون محصول تولیدی فقط در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه بازار صادرات و سایت این مجموعه فعال است، می‌توانیم با حمایت مسؤولان زمینه تولید و صادرات بیش از پیش را فراهم سازیم.

کد خبر 6099802

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم سرطان رحم داریم ؟ | شایع ترین علت سرطان دهانه رحم را بشناسید
  • ساخت دستگاه تشخیص فوری سرطان توسط جوان ایلامی
  • نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
  • حسگری که مواد مخدر را ۶ برابر سریع‌تر شناسایی می‌کند
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • ابداع نسل جدید ربات‌های نرم با توانایی خم شدن و خزیدن
  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • اعضای بدن شما چند سال دارند؟
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه