Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از اویل پرایس، صادرات نفت خام اوپک ماه گذشته میلادی 619 هزار بشکه افزایش یافت. ونزوئلا به تنهایی مسئول 358 هزار بشکه آن بود. در واقع این کشور پر مشکل آمریکای جنوبی با دارا بودن بزرگترین ذخایر نفتی در جهان سومین افزایش صادرات را طی این ماه داشته است .
عربستان سعودی با افزایش روزانه 791 هزار بشکه در صدر این لیست قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال آن هم امارات است که محموله های نفت خامش 47 هزار بشکه در روز بالاتر رفته اند. آنگولا هم با افزایش 238 هزار بشکه ای در ماه نوامبر، بیشتر از اکتبر نفت صادر کرده است .
جای تعجب نیست که ایران با اجرایی شدن تحریم های آمریکا و علیرغم معافیت‌های اهدا شده توسط واشنگتن، بیشترین کاهش را در صادرات نفت خام داشته است. تاثیرات این شرایط بعدها حس خواهد شد. صادرات ایران برای نوامبر 854 هزار بشکه کاهش یافت و کلا به 1.041 میلیون بشکه در روز رسید .
عراق، همسایه ایران هم کاهش شدیدی در صادرات داشت. صادرات این کشور از ماه اکتبر 239 هزار بشکه در روز کاهش یافت و اکنون به 3.765 میلیون بشکه رسیده است .
عربستان سعودی به طور متوسط روزی 8.138 میلیون بشکه در ماه گذشته نفت صادر کرده است. عراق دوم و امارات با 2.828 میلیون بشکه در روز سوم است. نیجریه 1.876 میلیون بشکه تولید کرد که نسبت به ماه قبل 81 هزار بشکه کمتر بود .
این ارقام احتمالاً بر قیمت نفت که پس از اجلاس جی 20 رو به بهبود بود تاثیر می‌گذارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جی 20 گفت که مسکو آماده ادامه همکاری با اوپک در مورد تولید نفت است که نشان می‌دهد به جریان کاهش تولید نفت می پیوندد .
در حالی که هنوز مقدار نفتی که اوپک و شرکایش از بازار خارج خواهند کرد مشخص نشده است، تحلیل‌گران مقدار کاهش آن را بین 1 تا 1.4 میلیون بشکه در روز می دانند. طبق گزارش های رسیده، در مورد 1.3 میلیون بشکه مذاکره خواهد شد. گفتگوها با روسیه همچنان ادامه دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۲۶ میلیون دلاری از گمرکات گلستان صادرات انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، درویشعلی حسن زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته با توجه به شرایطی که در استان و کشور حاکم بود تلاش شد در حوزه اقتصادی با همکاری در بخش خصوصی و سیار حوزه‌های حاکمیتی و اجرایی استان بتوانیم شرایطی را رقم بزنیم که به سمت بهبود رشد اقتصادی استان حرکت کنیم.

وی از صدور ۱۴۶ پروانه واحد صنعتی طی سال گذشته در استان خبر داد و افزود: این آمار نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۷ درصدی نشان می‌دهند.

رشد ۱۰ درصدی صدور پروانه واحدهای صنعتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: برای بهره برداری این تعداد واحد صنعتی میزان ۳۴ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال هزینه شد که با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده و توانسته برای سه هزار و ۳۵۷ نفر شغل ایجاد کند.

وی در خصوص بحث صدور مجوزها برای آغاز کار فعالیت جدید هم افزود: سال گذشته ۳۸۲ فقره جواز با حجم سرمایه گذاری ۷۳۳ هزار میلیارد ریال و با پیش بینی اشتغال ۹ هزار و ۳۹۴ نفر حجم سرمایه گذاری تأسیس شد که این موضوع نسبت به سال قبله سه برابر رشد داشته است.

رشد ۵۹ درصدی اشتغال با احیای واحدهای راکد در گلستان

وی از احیای ۳۵ واحد راکد با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و اضافه کرد: احیای این واحدها برای ۵۰۲ نفر شغل ایجاد شد که در این بخش رشد ۵۹ درصدی داشتیم.

حسن زاده با اشاره به اینکه تعهد اشتغال پنج هزار و ۶۰۰ نفر بود، اظهار کرد: طبق آمار اعلام شده هفت هزار نفر در سامانه رصد ثبت نام کردند که رشد ۲۵ درصدی نسبت به هدف تعیین شده داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان صادرات از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان فروردین سال گذشته ۷۲۲ میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه رشد بیش از دو برابری را شاهد بودیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان میزان صادرات از گمرکات استان طی سال گذشته را ۳۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دانست و گفت: ارزش هر تن صادرات ۵۵۸ دلار است.

وی در خصوص حوزه اصناف و بازار هم افزود: سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۳۲پ روانه کسب صادر شد.

حسن زاده اظهار کرد: طی سال گذشته ۳۲۶ پرونده تخلفاتی در حوزه قاچاق ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۲۵۱ درصد رشد داشته است.

کد خبر 6100343

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲۶ میلیون دلاری از گمرکات گلستان صادرات انجام شده است
  • گزارش روزانه بورس ۱۹ اردیبهشت؛ افت ۷۶۴۹ واحدی شاخص کل
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حجم صادرات و واردات افزایش داشته است
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ |برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • مصرف روزانه یک مشت آجیل چه فوایدی دارد؟
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید