Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@11:05:59 GMT

500 میلیون ریال برای موزه بجنورد اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۱۸۹۸

به گزارش پارس نیوز، 

علی مستوفیان با بیان اینکه وجود موزه به عنوان یک نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است، اظهار داشت: محتوای موزه باستان شناسی و مردم شناسی بجنورد با رویکرد ایجاد فضاهای مطلوب و هماهنگ با کارکرد موزه و نیاز امروز مخاطبان بازنگری می شود.

وی افزود: این بازنگری و به روز رسانی محتوا در قالب دسترسی ها، شیوه های نمایش آثار، طراحی داخلی موزه، تعریف ریز فضاها و جانمایی فضاهای مختلف در موزه شامل کتابخانه، آزمایشگاه حفاظت، فضاهای نمایش گالری، فضاهای خدماتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بهسازی سیستم حفاظتی مجموعه عمارت مفخم بجنورد خبر داد و عنوان کرد: طرح بهسازی سیستم حفاظتی این مجموعه با توجه به اهمیت آن، با اعتبار 400 میلیون ریال انجام می شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: سیستم حفاظت الکترونیک و ترمیم و ایجاد سیستم های حفاظتی مورد نیاز در کنار سایر اقدامات مرمتی لازم در جهت ارتقاء مجموعه عمارت مفخم ادامه می یابد.

عمارت مفخم بزرگترین و شاخص‌ترین اثر معماری از دوره قاجار در خراسان شمالی است که در شمال شرق شهر بجنورد واقع است.

هم اکنون 6 موزه فعال با مجموع مساحت 10 هزار و 150 متر مربع در خراسان شمالی وجود دارد و 2 موزه نیز جمعا با مساحت 1500 متر مربع در آشخانه و اسفراین در دست اجرا است.

با مستندسازی 300 اثر موزه ای در سال جاری، شمار آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی به 612 اثر رسیده است.

بیش از هزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: موزه باستان شناسی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری الکترونیک معماری خراسان شمالی الکترونیک باستان شناسی خراسان شمالی صنایع دستی و گردشگری موزه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد

ابوالفضل محبان ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار جام جم، از حادثه واژگونی خودروی پراید در کیلومتر 45 محور  شیروان به بجنورد - بعد از شهر حصار گرمخان در ساعت 22:35  شب گذشته خبر داد و افزود : بلافاصله 2 تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات سیساب هلال احمر شهرستان شیروان به محل حادثه اعزام شدند . محبان در ادامه گفت : متاسفانه بر اثر این حادثه 1 نفر راننده پراید در دم جان باخته که پیکر وی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بوسیله ست نجات هیدرولیک رهاسازی و تحویل عوامل قضایی گردید./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • یک فوتی بر اثر واژگونی خودروی پراید در محور شیروان به بجنورد