Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@17:59:20 GMT

گفتمان انقلاب علت اساسی تحریم دشمن علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۱۹۰۳

گفتمان انقلاب علت اساسی تحریم دشمن علیه ایران

خبرگزاری فارس: امروز دومین سالگرد شهدای گمنام و گرامیداشت شهدا و ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی فسا با حضور معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسؤولین شهرستان و عموم مردم، خانواده‌های معظم شهدا، دانشگاهیان و ایثارگران دانشگاه در جوار قبور شهدای گمنام دانشگاه پزشکی این شهرستان برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه هر چه داریم از برکت خون شهیدان است و با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب گفت: دشمنان در حالی چهل‌سالگی انقلاب را خواهند دید که علیرغم جنگ، تحریم‌ها و تهدید‌های مختلف شاهد رشد و توسعه همه‌جانبه کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار سیاری ادامه داد: پس از انقلاب دشمنان دست از سر کشور برنداشته و با حربه‌های مختلف شامل جنگ، ترور، تحریم، ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در پی شکست انقلاب بودند که مجاهدت شهدا و ایثارگری رزمندگان موجب شد انقلاب و کشور مصون بماند و در این راه ۱۷۰۰۰ شهید ترور، ۲۳۰ هزار شهید و بیش از ۴۰۰ هزار جانباز و آزاده در دوران دفاع مقدس برای حفظ عزت و تمامیت ارضی و استقلال کشور جان خود را فدا کردند تا امروز با سرافرازی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و پیمان می‌بندیم که راه شهدا را ادامه دهیم.

وی با بیان این‌که نکته حائز اهمیت برای جوانان این است که کشور جمهوری اسلامی ایران همیشه تحریم داشته و الآن و آینده نیز خواهد داشت، افزود: وضعیت جغرافیایی ایران در دنیا، وجود منابع نفت و گاز و انرژی و گفتمان انقلاب اسلامی به جهت قطع منافع نامشروع بیگانگان سه علت اساسی تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان علیه ماست.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: کشور ما و انقلاب ما برای کشور‌های منطقه و فرا منطقه الهام‌بخش است و استکبار جهانی، استقلال و الهام بخشی کشور ما را برنمی‌تابد مگر اینکه ما تسلیم شویم و تا مسیر پرافتخار انقلاب را دنبال می‌کنیم و ادامه می‌دهیم استکبار دشمنی می‌کند و این دشمنی را با تشدید تحریم‌ها، جنگ‌های نیابتی، جنگ اقتصادی، برهم زدن امنیت و نقشه‌های جنگ نرم ادامه می‌دهد.

دریادار سیاری افزود: هدف دشمن از جنگ نرم، تسلط بر ذهن‌ها و مغز‌ها و درگیری تمام کشور و خانواده‌ها و جوانان مملکت هست تا بتواند با تأثیرگذاری بر قشر جوان، باور‌ها و اعتقادات آنان را تغییر دهند، اما جوانان کشور ما با آگاهی و بصیرت نقشه دشمنان را خنثی می‌کنند.

وی ضمن تبریک روز دانشجو تصریح کرد: اگر در کشور به دنبال پیشرفت و توسعه و اقتدار و بازدارندگی هستیم باید مسیر ما از راه علم باشد. علمی که با بصیرت و در مسیر صحیح است ما را به توانمندی بالا در دفاع از کشور و انقلاب می‌رساند و جنگ امروز جنگ علم و دانش است و جوانان و دانشگاهیان می‌توانند این کشور را به قله‌های افتخار و پیروزی برسانند.

امام‌جمعه این شهرستان نیز ضمن اشاره به‌قدر دانستن وجود نعمت دو شهید گمنام در دانشگاه توسط مردم، دانشجویان و اساتید بیان کرد: زمانی که شهید در سرزمینی دفن می‌شود آن زمین متبرک و مطهر می‌گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز در ادامه بابیان اینکه امنیت، استقلال و آزادی امروز کشور مدیون خون شهیدان است، افزود: شهدا گوهر سرشت وجودی‌شان را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم خداوند کردند که این موجب حسرت و عبرت همه ماست؛ آذرماه سالگرد تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه است و به ارواح پاک همه شهدا، امام شهدا و به‌ویژه این دو شهید عزیز بزرگوار سلام و درود و صلوات می‌فرستیم.

در پایان مراسم از خانواده‌های گرامی شهدای دانشگاه و تعدادی از کارکنان ایثارگر به نمایندگی از ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی فسا تجلیل شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر دریادار سیاری گفتمان انقلاب تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه۷ فروردین ماه) در دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایت‌ها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

«طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد/ مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این 6 ماه، که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • شعارهای سال به گفتمان تبدیل شود
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • رهبر انقلاب: ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان