Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلگراد-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در دیدار با فرمانده نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در این کشور گفت که همزیستی مسالمت آمیز برای همه اقوام و صلح پایدار در این کشور را آرزو داریم.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از سفارت ایران در سارایوو، محمود حیدری چهارشنبه شب در دیدار با سرلشگر ماترین دوفر افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین در کنار ملت این کشور قرار داشته و از یکپارچگی سرزمینی و حاکمیت ملی این کشور حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر کشورمان در این دیدار توضیحاتی در خصوص مناسبات تهران و سارایوو ارائه و ابراز امیدواری کرد که شرایط امنیتی در بوسنی هرزگوین به حدی ارتقاء یابد که نیروهای بوسنیایی مستقل قادر به تامین امنیت کشورشان و رفع هرگونه تهدید‌ احتمالی باشند.
سرلشگر دوفر نیز در این دیدار گفت: نیروهای نظامی اتحادیه اروپا موسوم به (یوفور) ضامن اجرای قرارداد ‘دیتون’ در بوسنی و هرزگوین هستند و در این راستا مشاوره هایی را به نماینده عالی جامعه بین الملل و نمایندگی اتحادیه اروپا در بوسنی ارائه می کنند.
فرمانده نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در بوسنی و هرزگوین افزود: نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در این کشور در برخی امور غیر نظامی نیز فعالیت دارند و در زمینه آموزش پلیس و امداد رسانی در حوادث طبیعی هم ماموریت هایی را به انجام می رسانند.
بر اساس این گزارش، جنگ در بوسنی هرزگوین با دخالت سازمان ملل و استقرار نیروهای حافظ صلح در سال 1995 میلادی پایان یافت.
وظیفه تامین امنیت بوسنی و هرزگوین بر اساس قطعنامه شورای امنیت به عهده نیروهای نظامی بین المللی موسوم به «اسفور» گذاشته شد و از سال 2004 نیروهای اتحادیه اروپا موسوم به «یوفور» جایگزین نیروهای اسفور گردیدند.
اکنون تعداد نیروهای یوفور در بوسنی 800نفر از 19 کشور مختلف اروپایی است.
شبد**اروپام**436**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران بوسني و هرزگوين اتحاديه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند. در این ملاقات ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.   امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی می‌باشد. در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند