Web Analytics Made Easy - Statcounter

ووشوکاران خراسان رضوی عمدتا از کمبود سخت افزاری در این رشته در مشهد و استان گلایه دارند. ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، ورزشکاران ووشو در خراسان رضوی به صرت مستمر در اردوی تیم ملی حضور داشته و تمرینات خود را با هدف ایستادن بر سکوی قهرمانی در سطوح مختلف نظیر کشوری، جهانی و آسیایی اجرا می‌کنند، تعداد آنها بسیار زیاد است و به همین دلیل رقابت در خراسان رضوی سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزشکاران ووشو در خراسان رضوی تلاش خود را برای رقابت با حریفان خود به کار می‌برند اما تا حدودی امکانات و ظرفیت مناسب در استان وجود ندارد، آنها با زیرساخت ضعیف بهترین عملکردها را دارند و در صورت بهبود این وضعیت قطعاً کارنامه آنها درخشان‌تر می‌شود.

فدراسیون ووشو ورزشکاران را رها کرده است

عرفان رجایی؛ دارنده مقام نخست مسابقات کشوری ووشو در ارتباط با فعالیت خود اظهار داشت: متولد 1384 هستم و از چند مدت پیش عضو ووشوکاران خراسانی شدم، در بخش تالو تمریناتم را اجرا می‌کنم و در مسابقات مختلف حضور داشته ام، تاکنون مقام‌های متعددی در سطوح مختلف کسب کردم.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین مدال‌هایم می‌توان به طلای تای‌چی و برنز چی‌جین در مسابقات کشوری در بهمن‌ماه اشاره کرد، امسال نیز در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته تای‌چی مقام نخست را کسب کردم، همچنین رتبه دوم را در فرم تای‌چی‌جین را به دست آوردم اما با این حال حمایتی از سوی فدراسیون مشاهده نمی‌شود.

هیچ حمایتی صورت نپذیرفته است

رجایی خاطرنشان کرد: این ورزش نسبت به سایر ورزش‌ها از اهمیت کمتری از سوی مسئولان برخوردار است و تاکنون امکانات کافی برای ورزشکاران فراهم نشده است، فدراسیون ووشو، هیئت ووشوی خراسان رضوی و یا سایر ارگان‌های متولی به این رشته ورزشی کم توجهی می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون جوایزی از سوی مسئولان بابت مقام‌های متعدد کشوری‌ام دریافت نشده و هیچ حمایتی حتی صرفاً برای روحیه دادن صورت نپذیرفته است، برای فعالیت در این رشته ورزشی باید 5 میلیون تومان در سال هزینه شود، تنها مربی‌ و حمایت‌ کننده‌ام هادی غمخوار است.

مشکلات ورزشکاران سخت افزاری است

سپیده شاکریان؛ دارنده طلای مسابقات جهانی ووشو در ارتباط با موضوعات ذکر شده اظهار داشت: متولد 1376 هستم و از 13 سال گذشته با عنوان قهرمان کشور در حال فعالیت هستم، تاکنون فعالیت زیادی داشتم و توانستم طلای مسابقات جهانی و آسیایی را در رده سنی جوانان کسب کنم.

رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان معرفی شدمسابقات ووشو قهرمانی کشور به میزبانی اردبیل برگزار می‌شودمسابقات قهرمانی ووشو ـ اردبیل| آغاز رقابت 299 ووشوکار در دو بخش تالو و ساندا

وی خاطرنشان کرد: یک مدال طلا و دو برنز در مسابقات آسیایی شانگهای، مقام نخست دوم و سوم در مسابقات جهانی ماکائو، برنز هفتمین دوره رقابت‌های آسیایی جوانان فیلیپینی و همچنین یک برنز در مسابقات جوانان آسیایی چین به دست آوردم، با این وجود تاکنون مشکلاتم از لحاظ سخت افزاری حل نشده است.

الزام تعویض هفتگی سلاح‌های گران‌قیمت

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی ووشو ادامه داد: حمایت به میزان لازم از سوی هیئت و فدراسیون صورت می‌پذیرد و مسئولان تا حد امکان توجه دارند اما برخی از مشکلات هنوز از بین نرفته است، میزان حمایت‌های لازم بستگی به حضور یا عدم حضور در اردوها دارد.

وی بیان کرد: امکانات ورزشی باید افزایش یابد، بسته به میزان انجام تمرینات هفته‌ای تا ماهی یک بار سلاح‌ها می‌شکنند و باید سلاح جدید خریداری کرد، به دلیل وارداتی بودن این وسایل باید آنها را با مبلغ بالایی خریداری کرد که روزانه قیمت آنها افزایش می‌یابد، علاوه بر آن هزینه مربی و لباس نیز بر عهده ورزشکاران است.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی ووشو گفت: لباس‌ها قابل خریداری نیست و باید دوخته شود، به همین دلیل قیمت بالایی دارند، به طور کلی باید از ورزشکاران حمایت شود، تاکنون میزان حمایت‌ها خوب بوده اما مشکلات آنها هنوز به اتمام نرسیده است.

انتهای پیام/ش

R41347/P4001/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج دونده در امارات اهمیت نداشت/ حاشیه‌ها را دور می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک تمام ورزشکاران ایران برای رسیدن به این بازیها از ابتدای سال با حریفان خود رقابت را آغاز کردند. دوومیدانی که در المپیک لندن توانست برای نخستین بار مدال نقره را کسب کند یکی از رشته‌های پرامید برای کسب سهمیه المپیک است. در حال حاضر فرزانه فصیحی تنها دوومیدانی کار ایران است که سهمیه المپیک خود را قطعی کرده و حسن تفتیان، حمیده اسماعیل‌نژاد، مهدی صابری، مهدی پیرجهان و حسین رسولی در رنکینگ سهمیه حضور دارند و باید برای کسب ورودی این بازیها امتیاز خود را بالا ببرند.

قاسمعلی فیروزی مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت این ورزشکاران اظهار داشت: در حال حاضر مسابقات بین‌المللی دبی برگزار شد که از بین ورزشکاران المپیکی ما حمیده اسماعیل نژاد و حسن تفتیان در این رویداد حضور داشتند که اسماعیل نژاد موفق شد مدال برنز را کسب کند و تفتیان هم در جایگاه پنجم قرار گرفت.‌

عملکرد قابل قبول اسماعیل نژاد در دبی

وی افزود: مسابقات دبی اولین رویداد بین‌المللی در سال جدید بود که ملی پوشان ما شرکت کردند به همین خاطر نتیجه برای ما چندان اهمیت نداشت. عملکرد اسماعیل نژاد خوب بود و جایگاه سوم را به دست آورد و برای کسب سهمیه باید تلاش بیشتری داشته باشد. تفتیان شرایط خوبی برای سهمیه دارد تا حدودی می‌توان گفت ۹۹ درصد آن قطعی شده است و او صرفا برای حفظ این موقعیت تلاش می‌کند.

تفتیان راهی فرانسه شد

مدیر تیم‌های ملی با بیان اینکه سفرهای ورزشکاران المپیکی آغاز شده است، گفت: حسن تفتیان بعد از مسابقات دبی برای ادامه تمریناتش و شرکت در مسابقات راهی فرانسه شد. برای حمیده اسماعیل نژاد هم دنبال مسابقاتی هستیم که امتیاز های خوبی داشته باشد، شاید اسماعیل نژاد هم به مسابقات نیجریه و سنگال اعزام شود ولی همچنان پیگیر برنامه‌های او هستیم.


ادامه تمرینات رسولی در تهران

فیروزی اضافه کرد: حسین رسولی در تهران تمرین می‌کند و به زودی راهی مسابقات ازبکستان و سپس کره جنوبی خواهد شد تا در رقابت‌های قهرمانی پرتاب‌های شرکت کند. مسابقات قهرمانی کشور ایران و جام کازانوف از دیگر برنامه‌های این پرتاب‌گر تیم‌ملی است. مهدی پیرجهان نیز مسابقات قطر دارد هم رقابت‌های لیگ جهانی الماس را داریم و هم مسابقاتی که به صورت منطقه‌ای در قطر برگزار خواهد شد که در کنار پیرجهان، سبحان احمدی هم در این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد.

صابری راهی نیجریه می‌شود

او در ادامه با اشاره به برنامه‌های مهدی صابری در ماده پرتاب وزنه توضیح داد: صابری هم شرایط خوبی برای کسب سهمیه دارد و فعلا پیگیر تمریناتش است اما به زودی او هم عازم مسابقات نیجریه و سنگال خواهد شد. پس از آن رقابت‌های قهرمانی کشور ایران و جام کازانوف را دارد تا به امید خدا بتوانیم در این ماده هم نماینده‌ای در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس داشته باشیم. فرزانه فصیحی هم فعلا در صربستان است و مسابقات دیگری را هم دارد که باید شرکت کند تا با آمادگی مطلوبی راهی پاریس شود.

مدیریت حاشیه‌های در دستور کار مدیر تیم‌های ملی

مدیر تیم‌های ملی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای دوری ورزشکاران از حواشی در آستانه بازیهای المپیک دارید؛ گفت: من به تازگی به عنوان مدیر تیم‌های ملی انتخابات شدم و قطعا یکی از برنامه‌های ما همین امر خواهد بود. فعلا شرایط فراهم نشده تا بتوانیم با ورزشکاران جلسه داشته باشیم. البته با هر کدام از آنها در این رابطه جلسه جداگانه خواهیم داشت.

کد خبر 6097053

دیگر خبرها

  • شیراز قهرمان مسابقات ووشو انتخابی جوانان فارس شد
  • تیم ووشو کرواسی با حبیب بهمنی به ۵ مدال تاریخی رسید
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • نتایج دونده در امارات اهمیت نداشت/ حاشیه‌ها را دور می‌کنیم
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • شناگران خراسان رضوی قهرمان مسابقات قهرمانی شنای جانبازان کشور شدند 
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • کلارآباد میزبان مسابقات قهرمانی ووشو در رده نوجوانان و جوانان