Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@10:00:09 GMT

انواع روش‌های درمان ناباروری کدامند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۲۶۶۰

یک فلوشیپ نازایی از موثرترین روشی که زنان مبتلا به سرطان می‌توانند به کمک آن صاحب فرزند شوند، خبر داد. ناطقان: اشرف آل یاسین متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی، درباره روش‌های درمان ناباروری در ایران اظهار کرد: همه درمان‌های نازایی اعم از IVF (لقاح مصنوعی)، تخمک، اسپرم و جنین اهدایی، میکرواینجکشن، رحم کرایه‌ای و جنین فریز شده در کشور وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره اینکه چه افرادی می‌توانند از روش‌های حفظ باروری استفاده کنند، بیان کرد: روش‌های حفظ باروری برای زنانی که قصد دارند بارداری خود را به تاخیر بیندازند، زوج‌هایی که اکنون به هر علتی امکان فرزندآوری ندارند یا بیمارانی که دچار سرطان شده‌اند و به دنبال شیمی درمانی و رادیوتراپی هستند و ممکن است دیگر صاحب فرزند نشوند، انجام می‌شود.


این فلوشیپ نازایی افزود: برای اینکه زنان مبتلا به سرطان بتوانند در آینده باردار شوند، باید قبل از انجام شیمی درمانی در یک بازه زمانی ۲ تا چهار هفته‌ای به آنها دارو تزریق، سپس تخمکشان گرفته و فریز شود.


آل یاسین تاکید کرد: زمانی‌که یک مرد یا زن که در سنین باروری قرار دارد به مراکز آنکولوژی مراجعه می‌کند یکی از کار‌هایی که این مراکز انجام می‌دهد پیشنهاد دادن استفاده از روش‌های حفظ باروری برای چنین افراد است تا در آینده این شخص بتواند از ژن خودش صاحب فرزند شود.

میزان موفقیت روش تخمک یا جنین فریز شده چقدر است؟

وی تصریح کرد: روش تخمک یا جنین فریز شده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد اثربخشی دارد.


چه افرادی باید از رحم کرایه‌ای استفاده کنند؟

این فلوشیپ نازایی درباره اینکه چه افرادی باید از رحم کرایه‌ای استفاده کنند، گفت: زنانی که در سنین باروری هستند و قصد دارند صاحب فرزند شوند، ولی به علت ابتلا به بیماری زمینه‌ای پیشرفته مانند بیماری قلبی مادرزادی یا روماتیسم امکان تشدید عارضه آنها وجود دارد باید از رحم کرایه‌ای استفاده کنند.


آل یاسین اظهار کرد: زوج‌های نابارور برای رفع مشکلشان لازم است گاهی تا ۱۵ نوبت عمل IVF را انجام بدهند؛ در هر نوبت ۴۰ درصد احتمال اثربخشی وجود دارد.

وی درباره هزینه انجام روش IVF یا میکرواینجکشن یادآوری کرد: برخی بیمه‌ها یک تا ۲ نوبت IVF یا میکرواینجکشن را تحت پوشش قرار می‌دهند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: درمان ناباروری ، سرطان ، جنین فریز شده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درمان ناباروری سرطان جنین فریز شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد

به گزارش همشهری آنلاین، ‌مرجان بیات تهیه‌کننده برنامه‌ «ماه‌ترین» شبکه دو سیما ـ گفت: این برنامه با عنوان مجله تخصصی سلامت بانوان و بارداری در یک فصل ۴۰ قسمتی محصول گروه خانواده شبکه دو است که ۳۲ قسمت آن در زمستان گذشته با اجرای محیا اسناوندی از شبکه دو پخش شد. هدف از این برنامه افزایش دانش و آگاهی عمومی در حوزه سلامت زنان، بارداری و سلامت باروری است.

بیات اضافه کرد: در ادامه «ماه ترین» در بخش دوم از همان فصل با توجه به اینکه در موضوع والدگری، باروری و سلامت پرداختن به بحث پدران همیشه مغفول مانده، تلاش کردیم قسمت‌های باقیمانده را با رویکرد مجله تخصصی سلامت پدران و باروری با اجرای شهریار ربانی پیش ببریم و اسمش رو بگذاریم «ماه‌ترین +» که روزهای پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۸:۱۵ به صورت زنده از شبکه دو پخش می‌شود.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: با توجه به اینکه پدران کمتر موضوع برنامه‌های تخصصی بوده‌اند، بسیار مشتاقم در وهله اول برنامه از طرف آقایان دیده بشود و در وهله دوم نظرات و پیشنهاداتشان را دریافت کنیم.

برنامه «ماه ترین +» در آستانه هفته سلامت از سی‌ام فروردین ساعت ۱۸:۱۵ پنجشنبه و جمعه ها پخش می‌شود. این برنامه در اوقات دیگر در سایت تلوبیون قابل مشاهده است.

کد خبر 846906 منبع: ایسنا برچسب‌ها تلویزیون مجری تلویزیون - برنامه تلویزیونی تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • (ویدئو) تست فریز گلکسی S۲۴ اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد