Web Analytics Made Easy - Statcounter

می‌گویند مسئولیت پذیری و کار تیمی آدم را بزرگ می‌کند. قبول. فقط مواظب باشید به کسی که بیرون گود ایستاده و ناله می‌کند زیاد گوش کنید. کار خودتان را بکنید. همین.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- مجید سعیدی؛  زنده باد کار فردی! این مانیفیست من بود آن روز‌ها که دانشجو بودم. من مخالف هرجور کار تشکیلاتی و جمعی بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر به این خاطر که می‌دیدم در دانشگاه ما کار‌های جمعی مساوی بودند با کار‌های سطحی و غیرجدی. فرقی هم نمی‌کرد. این وری و آن وری –شاید در عناوین و مهمان‌های برنامه فرق می‌کردند اما- در کیفیت ایده‌های اجرایی شان سر و ته یک کرباس بودند. کلی فسفر می‌سوزاندند تا یک مناظره برگزار کنند بین دکتر فلانی، شاخِ اصلاح طلب‌ها و حاج آقا بهمانی، الگوی انقلابی ها. بعد هم سوت و کیف و جیغ و دست و هورا! دریغ از در گرفتن بحثی جدی –فراتر از دعوا‌های زردِ بابِ روز و تاریخ مصرف دار- و کمی عمیق شدن و رشد کردن.


با اینکه تمام و کمال علیه کار تشکیلاتی بودم، اما عوضش تا دل تان بخواهد آدم رفیق بازی هم بودم. برای همین به رغم میل باطنی، خیلی وقت‌ها مجبور می‌شدم به دوستانم که توی تشکل‌های دانشگاه عضو بودند کمک کنم؛ و این آغاز تنش و درگیری بود. محض نمونه می‌خواستند برای روز دانشجو برنامه‌ای برگزار کنند؛ و مثل همیشه اولین و آخرین ایده‌ای که به ذهن شان رسیده بود دعوت کردن از یکی دو مهمان برای سخنرانی بود؛ و موضوع بحث هم همان همیشگی ها! من، اما گیر دادم که سخنرانی را تبدیل به میزگرد کنیم و به جای سخنران‌های خارجی هم بچه‌های جدی و منتقد را دعوت کنیم درباره دانشگاه خودمان و مشکلاتش صحبت کنند. گفته بودم آرمان گرایی باید از توی همین دانشگاه شروع شود و آرمانی که دست اول یقه رئیس دانشگاه را نگیرد به طرز اولی هیچ خطری برای مستر ترامپ هم نخواهد داشت؛ و خب آن قدر روی مخ شان رفتم تا قبول کردند.


پاییز بود. آذر. هوا به سردی می‌زد. آن روز سالن پر شد. بحث بالا گرفت. کار بیخ پیدا کرد. جوری که همه بچه ها، این وری و آن وری، علیه رئیس دانشگاه و فضای خنثایی که ایجاد کرده بود با صدای بلند حرف زدند. در آن دانشگاه که بیشتر به مدرسه می‌مانست و انگار که گرد پاشیده بودند به سر و رویش، آن برنامه شعله کوچکی بود که گر گرفت و آتشش گرچه نه خیلی طولانی، اما بالا رفت. من، اما هنوز با کار تشکیلاتی و جمعی مخالف بودم؛ و وسط آن بلبشو‌ها با صدای آرامی، زیر لب، با خودم می‌گفتم: «زنده باد کار فردی!»


چرا با کار تشکیلاتی مخالفم؟ این را مدام از خودم می‌پرسم. مهمترین پاسخی که با آن خودم را قانع می‌کنم این است: کار تشکیلاتی مانع خودسازی است. آدم‌ها پیش از اینکه فردیت خودشان را ارتقا بدهند شروع می‌کنند به ارتقا دادن فردیت بقیه! اسمش را هم می‌گذارند احساس تکلیف! از خودشان هم نمی‌پرسند تویی که احساس تکلیف کرده‌ای با نوشتن در نشریه‌ای دیگران را از خواب غفلت بیدار کنی، چرا احساس تکلیف نمی‌کنی خودت را عمیق کنی قبلش. چرا نسبت به مقدمات کاری که می‌خواهی بکنی احساس تکلیف نمی‌کنی آدم زرنگ!


من احتمالا کمترین صلاحیت را برای نوشتن درباره تشکل‌ها و کار تشکیلاتی داشته باشم. شاید هم بیشترین صلاحیت را. اما حالا می‌خواهم اعترافی بکنم. یک بار یکی از بچه‌ها که مسئول یکی از تشکل‌های مهم دانشگاه بود آمد و پیشنهاد کرد که من مسئول یکی از کانون‌های تشکلش شوم. با آزادی و قدرت استقلال و عمل کامل. گفت: تویی که این همه غر می‌زنی، آن بیرون ایستاده‌ای و می‌گویی لنگش کن! بیا وسط ببینیم چند مَردِ حلاجی! من هم کمی من و من کردم و دیدم پر بیراه هم نمی‌گوید و اگر قبول نکنم خیلی ضایع است. قبول کردم.


خب این درست که من در آن تجربه شش ماهه شکست خوردم، اما خودم می‌دانم که چیزی از ارزش هایم کم نشد! من نتوانستم؛ و توی خم و چم کار‌ها ماندم. با اینکه بچه‌ها همه جوره بهم کمک کردند. حالا فکر می‌کنم کار تشکیلاتی سخت است. اما بهتر از کاری نکردن و غر زدن. حالا اگر نمی‌توانم کمکی بکنم لااقل کمتر هم نق می‌زنم. می‌گویند مسئولیت پذیری و کار تیمی آدم را بزرگ می‌کند. قبول. فقط مواظب باشید به کسی که بیرون گود ایستاده و ناله می‌کند زیاد گوش کنید. کار خودتان را بکنید. همین.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روایت دانشجویی تشکل دانشجویی تشکل های دانشجویی روز دانشجو روز دانشجو97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: بارسا نباید این فصل را فراموش کند

ژاوی پس از شکست عجیب تیمش برابر ژیرونا گفت او و مردانش نباید نتایج عجیب و ناامیدکننده در فصل جاری را فراموش کنند.

به گزارش ایسنا، بارسلونا نتیجه ناامیدکننده دیگری را با ژاوی تجربه کرد. آبی‌اناری‌ها در حساس‌ترین بازی هفته سی‌وچهارم لالیگا به مصاف ژیرونا رفتند و با آن که بانتیجه دو بر یک از حریفشان پیش افتادند اما شکست سنگین چهار بر دو را متحمل شدند تا بار دیگر انتقادها از ژاوی بالا بگیرد. به این ترتیب بارسلونا چهار هفته قبل از پایان لیگ، رده دوم جدول رده‌بندی را از دست داد و این ژیروناست که با ۷۴ امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به آبی‌اناری‌ها به رده دوم صعود کرد.

ژاوی هرناندس در نشست خبری بعد از بازی گفت: نباید این فصل را فراموش کنیم. می‌خواهیم فصل بعد دوباره شانسمان را برای قهرمانی امتحان کنیم و این بار متفاوت ظاهر شویم.

او ادامه داد: اتفاقات عجیبی در این دیدار رخ داد. ژیرونا در دو دقیقه دو گل روی اشتباه‌های فردی ما به ثمر رساند. فصل قبل اشتباه‌های فردی ما کم بود و به همین خاطر قهرمان شدیم اما در فصل جاری اشتباهات فردی ما افزایش پیدا کرد و به همین خاطر امتیازات زیادی را از دست دادیم؛ همان اشتباهاتی را که در دیدار برابر رئال مادرید داشتیم در این بازی هم تکرار کردیم. این ناامیدکننده است.

ژاوی در  ادامه صحبت‌هایش گفت: بسیار ناراحت و ناامیدیم. تا دقیقه ۶۰ خوب بودیم اما به‌یکباره همه چیز تغییر کرد. این خلاصه فصل ماست. متاسفانه در بسیاری از بازی‌ها فعالیت لازم را در زمین نداریم. به‌یکباره اشتباهات فردی همه تلاش ما را به باد می‌دهد. این اشتباهات در سطح باشگاه و بازیکنان بارسلونا نیست. بی‌تجربگی در بسیاری از بازی‌ها ما را مجازات کرد. من واقعا ناراحتم.

سرمربی آبی‌اناری‌ها در پایان گفت: این تاسف‌آور است که با چنین نتیجه‌ای شکست خوردیم. چنین اشتباه‌هایی نشان می‌دهد ما تجربه لازم را نداریم. امیدوارم که سال بعد بهتر و قوی‌تر برای قهرمانی رقابت کنیم. متاسفانه هم در دیدار برابر رئال مادرید و هم ژیرونا تیم برتر میدان بودیم اما در نهایت نتیجه‌ای دیگر رقم خورد.

شکست بارسلونا برابر ژیرونا باعث شد تا رئال مادرید چهار هفته قبل از پایان لیگ قهرمانی‌اش را در لالیگا قطعی کند. نکته جالب اینکه هواداران رئال در جشن قهرمانی‌شان ژاوی را به تمسخر گرفتند؛ به طوری که خواستار باقی‌ماندن او در بارسلونا شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسالت‌ مهم دانشگاهیان، زنده نگه‌داشتن یاد شهداست
  • ادعای مضحک مجری بی بی سی درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی در پخش زنده | واکنش کارشناس برنامه را ببینید | ویدئو
  • فروش بره تودلی در تهران قدیم و جنجال در مجلس شورای ملی
  • انتقال ۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون ناکام ماند
  • چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود
  • انتقال۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون در کرمان ناکام ماند
  • ژاوی: بارسا نباید این فصل را فراموش کند
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد