Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- پایان سفر دو روزه رئیس جمهوری به استان سمنان و بازگشت روحانی به تهران، ابراز نگرانی لاریجانی از کاهش سن اعتیاد در نشست با مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر، تاکید زنگنه بر استقلال اوپک و عدم کسب دستور از واشنگتن، اعتراف نشریه آمریکایی به سردرگمی بانک های ایالات متحده به دلیل سیاست های تحریمی آمریکا، اعلام آمادگی وزیر مسکن و شهرسازی عراق برای همکاری با شرکت های ایرانی و آغاز گفت وگوهای صلح یمن از امروز (پنجشنبه) در سوئد مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
**********
* سمنان- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری چهارشنبه شب در پایان سفر استانی خود، استان سمنان را به مقصد تهران ترک کرد.
* تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از کاهش سن اعتیاد، تاکید کرد: اعدام آخرین راهکار برای مبارزه با مواد مخدر باشد و حبس‌های طولانی مدت بدون بخشش یا موارد اینچنینی می‌تواند راهکارهای مناسب جایگزین اعدام باشد.
* تهران- ایرنا- وزیر نفت گفت: اوپک سازمانی مستقل است و بخشی از وزارت انرژی امریکا نیست که از واشنگتن دستور بگیرد.
* پکن- ایرنا- عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد ایستادگی های دو کشور ایران و کره شمالی در برابر زیاده خواهی آمریکا و برخورد از موضع اقتدار، تنها راه مقابله با زورگویی هایی این مدعی ابر قدرتی است.
* تهران- ایرنا- وزیر نفت به سابقه تاریخی ایران در حمایت از اوپک و مواضع آن برای ثبات بازار اشاره کرد و گفت: همانطور که پیشتر نیز گفتم، در این مقطع و تا زمانی که تحریم‌ها ادامه دارد، ایران در هیچ توافقی درخصوص تولید نفت اوپک شرکت نمی‌کند و باید از هر تصمیمی درخصوص سطح تولید مستثنی باشد.
* تهران- ایرنا- محمدباقر نوبخت ساعتی پیش از بخش‌هایی از سازمان برنامه و بودجه که مشغول آماده‌سازی نهایی لایحه بودجه 98 برای ارسال به مجلس هستند، بازدید کرد.
* باکو- ایرنا- وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در برنامه نبض روز شبکه تلویزیونی آذ- تی وی جمهوری آذربایجان گفت: باید برای ایجاد یک منطقه قدرتمند در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش کنیم.
* اصفهان- ایرنا- رئیس خانه مطبوعات کشور گفت: تا قبل از ‌مجمع اخیر خانه های مطبوعات کشور، آنها به صورت تشکیلاتی ارتباط نداشتند اما از این پس فعال تر خواهند شد.
* تهران- ایرنا- دادستان کل کشور، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز دادستانی را مامور کرد تا صحت و سقم اظهارات رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رابطه با آمار پرونده های تعیین تکلیف نشده در حوزه قاچاق در دادسراهای سراسر کشور را بررسی کند.
* تهران- ایرنا- پخش کلیپ مربوط به اقدام چند نفر که پس از مراجعه به افرادی که خواب هستند و با روشن کردن آتش روی لباسشان، آنها را می ترسانند در شبکه های اجتماعی خبرساز شده است.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که بانک های این کشور بین سیاست تحریم-محور واشنگتن و سیاست اتحادیه اروپا در حمایت از برجام به دلیل تضاد حقوقی در اجرای تحریم ها سردرگم هستند.
* بغداد- ایرنا- بنگین ریکانی وزیر مسکن و شهرسازی عراق بر آمادگی کشورش برای حضور و همکاری شرکت های ایرانی تاکید کرد.
* تهران- ایرنا- با ورود نمایندگان انصار الله و دولت مستعفی یمن به استکهلم پایتخت سوئد، سازمان ملل اعلام کرد که گفت وگوهای صلح از امروز پنجشنبه آغاز می شود.
* تهران- ایرنا- گروهی از سناتورهای جمهوریخواه و دمکرات آمریکایی در ادامه فشارهای کنگره بر دولت ترامپ پیرامون روابط با سعودی ها، با ارائه قطعنامه ای به کنگره این کشور بر دست داشتن ولیعهد عربستان در قتل روزنامه نگار منتقد سعودی تاکید کردند.
* رم- ایرنا- هیات پارلمانی متشکل از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ایران از شورای ملی تحقیقات ایتالیا بازدید و با ماسیمو اینگوشو رئیس این مرکز درباره گسترش همکاری ها گفت وگو کرد.
* تهران- ایرنا- دو هواپیمای نیروی دریایی آمریکا در سواحل نزدیک ژاپن سقوط کردند که در نتیجه آن 7 نظامی آمریکایی مفقود شدند.
* تهران- ایرنا- کانادا مدیر ارشد مالی شرکت فناوری هوآوی را به بهانه نقض تحریم های ایران برای استرداد به آمریکا دستگیر کرد.
* بلگراد- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در دیدار با فرمانده نیروهای نظامی اتحادیه اروپا در این کشور گفت که همزیستی مسالمت آمیز برای همه اقوام و صلح پایدار در این کشور را آرزو داریم.
* بغداد- ایرنا- عراق با هدف تامین نیاز گازی نیروگاه های برق خود، میدان عظیم گازی منصوریه در استان دیاله در شرق عراق در مرز ایران را توسعه می دهد.
* تهران- ایرنا- حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به استان دیرالزور سوریه دست کم پنج کشته به جا گذاشت.
* لندن- ایرنا- سفیر اسبق انگلیس در سازمان بین‌المللی انرژی اتمی ادعای آمریکا درباره نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط ایران به دلیل انجام آزمایش موشکی را بی‌اساس خواند و تصریح کرد: هیچ منعی برای آزمایش موشکی ایران در قوانین بین‌المللی وجود ندارد.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر سوریه گفت که کشورش در مسیر پیروزی بر تروریسم و بازگشت امنیت به تمامی مناطق کشور حرکت می کند.
* تهران- ایرنا- یک بازیگر و کارگردان مشهور هالیوودی برای ساخت فیلمی مستند درباره قتل روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده بود، وارد این شهر شد.
* باکو- ایرنا- وزیر امور خارجه گرجستان، ضمن تایید بروز مشکل برای ورود برخی شهروندان ایرانی به گرجستان گفت: دولت گرجستان این موضوع را از کانال های دیپلماتیک پیگیری می کند.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه ترکیه از عربستان خواست تا در تحقیقات مربوط به پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی شفاف عمل کند و گفت: آنکارا مایل به مشارکت در تحقیقات بین‌ المللی برای روشن شدن جزئیات کامل این پرونده است.
* تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی در حالی دم از رونق اقتصادی در سرزمین های اشغالی می زند که گزارشی منتشر شده در یک تارنمای پرطرفدار این رژیم حاکی است که هزاران خانواده در این سرزمین قربانی سیاست های تل آویو هستند و با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.
شبد**1953**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مهمترين عناوين خبري داخلي و خارجي چهارشنبه پنجشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها بالاخره به کجا رسید؟

ولی اسماعیلی روز یکشنبه در تشریح نشست این کمیسیون گفت: این نشستبا حضور اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران برگزار و در بخش ابتدایی این نشست موارد مربوط به شعار سال و اینکه اتاق بازرگانی ایران چه تصمیماتی برای تحقق شعار سال دارد، تشریح و ارائه شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم ادامه داد: بحث‌های مختلفی درباره برنامه‌های مربوط به تحقق شعار سال مطرح شد و در جمع‌بندی قرار بر این شد که ما در کمیسیون اجتماعی مجلس خلاء‌های قانونی آسیب‌هایی که اتاق بازرگانی ایران شناسایی کرده و به بحث تجارت کشور در بعد خارجی آسیب می‌رساند را شناسایی و برطرف کنیم.

اسماعیلی با اشاره به موضوعات عدم ثبات در سیاست‌های خارجی کشور، عدم ثبات در قانون‌گذاری‌ها، عدم ثبات در بحث مالیات، بیمه و دستمزد کارگران، عدم ثبات و تنوع در بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه به عنوان بخشی از آسیب‌های شناسایی شده توسط اتاق بازرگانی ایران در این حوزه، اضافه کرد: طبق مطالعاتی که مرکز پژوهش‌ها انجام داده در کشور ما ۷۰۰ دستگاه در خصوص تجارت خارجی تصمیم می‌گیرند که این مسئله آسیب می‌رساند. در همین زمینه مطالعه تطبیقی هم با سایر کشور‌ها انجام شده که طبق آن بسیاری از کشور‌ها فقط هفت دستگاه تصمیم‌گیرنده صادرات و واردات هستند.

وی ادامه داد: قرار شد ما در کمیسیون اجتماعی خلاء‌های قانونی که در این نقاط ضعف وجود دارد را حل کنیم و مراتب ایرادات و اشکالات را پیرو شعار سال، طی صورت جلسه‌ای به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی انعکاس دهیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: بخش دوم نشست به بحث درخصوص تعطیلات آخر هفته و لایحه‌ای که دولت در قالب اصلاح ماده (۷۸) قانون خدمات کشوری ارائه کرده بود، گذشت و بحث‌های مختلفی درخصوص تعطیلی روز شنبه یا پنجشنبه که از صحن علنی مجلس برای اصلاح به کمیسیون اجتماعی برگشت داده شده، انجام شد.

اسماعیلی ادامه داد: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع ۴ روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: نظر کارشناسی اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران این بود که با توجه به شاخص‌های اقتصادی کشور و ارتباط ما با کشور‌های همسایه و اعمال تحریم‌هایی که ما را مجبور به انجام تعاملات اقتصادی و بانکی با چندین واسطه می‌کند و نمی‌توانیم مانند سایر کشور‌ها کار‌های روتین و مناسبات بانکی‌مان را انجام دهیم، ضرر تعطیلی پنجشنبه‌ها بیش از اینها خواهد بود.

اسماعیلی گفت: پیشنهاد مشخص اتاق بازرگانی در این نشست هم این بود که با توجه به شعار سال و در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا ارتباط و مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون مجلس اضافه کرد: پیشنهادات دیگری هم مبنی بر تعطیلی پنجشنبه به استثنای دستگاه‌های تجاری و ارتباط با تجارت خارجی مشخصاً از طرف نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد که به دلیل جلوگیری از ایجاد هرج و مرج ناشی از زیاد شدن استثنائات، مورد اقبال نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون قرار نگرفت.

وی گفت: نهایتا جمع‌بندی نشست بر این شد که منتظر بمانیم تا جوابیه استعلاماتی که اتاق بازرگانی ایران از دفتر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه در این خصوص انجام داده، برسد. ما هم در کمیسیون اجتماعی یک مطالعه مجدد و کارشناسی‌شده داشته باشیم تا در هفته آینده بتوانیم تصمیم نهایی کمیسیون راجع به تعطیلی شنبه یا پنجشنبه را تصویب و به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

اسماعیلی با اعلام اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس هنوز تصمیم قطعی برای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه اتخاذ نکرده است، تصریح کرد: با توجه به بحث‌های کارشناسی که با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران انجام شد، به جمع‌بندی انتخاب تعطیلی بین شنبه و پنجشنبه نرسیدم و موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

منبع: برترین‌ها

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • «پائز» بامداد چهارشنبه در تهران/حضور موسوی و غفور در ابهام
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها بالاخره به کجا رسید؟
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در دوم اردیبهشت‌
  • برنامه داغ کنسرت‌های بهاری در تهران