Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@18:25:12 GMT

آیا حمام سونا وزن را کاهش می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۲۹۱۳

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، طبق گفته «جسیکا شونر» استاد دانشگاه «استونی بروک»، ممکن است تاکنون شنیده باشید که گرمای سونا برای کاهش وزن مفید است اما به نظر می‌رسد این کار تنها باعث از دست دادن مقدار زیادی آب از طریق عرق کردن، می‌شود و با کاهش وزن مرتبط نیست.

البته این بدان معنا نیست که سونا هیچ مزیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات متعددی طی سال‌ها، وابستگی میان استفاده سونا و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در زنان و مردان را نشان داده است.

همچنین سونا با افزایش ضربان قلب و گشاد کردن رگ‌های خونی منجر به افزایش جریان خون می‌شود. این قبیل افزایش جریان خون در بدن می‌تواند دردهای عضلانی و حتی سردرد را تسکین دهد. علاوه بر این درد بیمارانی را که از آرتروز، فیبرومیالژیا و روماتیسم مفصلی، رنج می‌برند را کاهش می‌دهد.

محققان دانشگاه «ابرون» در آلباما اعلام کردند که گرما می‌تواند ماهیچه‌های ما را انعطاف‌پذیرتر کند. بنابراین سونا برای کسانی که قصد افزایش انعطاف‌پذیری بدن خود را دارند مناسب است و تنها پس از گذراندن 15 دقیقه در سونا، تاثیر قابل توجهی را در انعطاف‌پذیری بدن خود می‌بینند.

طبق گفته کارشناسان؛ علاوه بر تمام مزایای سلامت فیزیکی، حمام سونا موجب آرامش ذهنی افراد می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استاد دانشگاه کاهش وزن زنان مردان قلب سلامت خطر ابتلا به بیماری زنان قلب کاهش وزن وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر تنش‌های سیاسی در شرق اروپا (جنگ اوکراین) و خاورمیانه (جنگ غزه) قرار داشته است. با این حال، دلایل اقتصادی نیز از جمله دیگر مواردی هستند که بر بهای طلای سیاه در بازار جهانی تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل کاهش شاخص ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهان شاهد جهش یک و نیم درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با یک دلار و ۴۲ سنت افزایش، ۸۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۴۶ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. 

کاهش تنش میان ایران و اسراییل پس از نگرانی‌ها پیرامون گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه و نیز نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت، در روز‌های گذشته باعث کاهش بهای طلای سیاه شده بود. 

برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده و پالایشگاه‌های ایالات متحده مصرف کمتری داشته اند که همین موضوع می‌تواند بازار انرژی را تحت تاثیر قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • تن‌هاخ: انعطاف پذیری خوبی برای بازگشت به بازی نشان دادیم
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • انعطاف بالای حماس در مذاکرات برای آتش بس در غزه + جزئیات
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی