Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه گفت:طرح هم کتاب امسال برای اولین بار توسط کانون خیریه دانشگاه علامه اجرایی شد که طی آن تهیه کتاب برای دانشجویان کم بضاعت و بی بضاعت دانشگاه مدنظر است.

پریا عباسی، دبیر کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون برنامه‌های این خیریه گفت: طرح «هم کتاب» امسال برای اولین بار توسط کانون خیریه دانشگاه علامه اجرایی شد که طی آن تهیه کتاب برای دانشجویان کم بضاعت و بی بضاعت دانشگاه مدنظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از آنجایی که هزینه تهیه کتاب هزینه سنگینی برای دانشجویان محسوب می‌شود ما تلاش کردیم تا با اجرای این طرح جریانی را راه بیندازیم که به صورت واسطه کتاب‌ها را از دانشجویانی که به کتاب‌های خود نیازی ندارند تحویل بگیریم و به دست دانشجویان کم بضاعت و بی بضاعتی که به این کتاب‌ها نیاز دارند، برسانیم.

عباسی گفت: این جریان را به دو شکل جلو بردیم، یکی دانشجویانی که از سال قبل یا ترم‌های قبل تهیه کرده و به آن نیازی نداشتند به ما اهدا کردند. این کتاب‌ها را در دفتر کانون خیریه نگهداری می‌کنیم. هر ترم لیست کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان بی بضاعت دانشگاه را از آنها می‌گیریم و تا جایی که ظرفیت کتابخانه کانون اجازه می‌دهد این کتاب‌ها را به دست دانشجویان می‌رسانیم.

وی در ادامه گفت: برخی از دانشجویان کتاب هایشان را به صورت امانت به ما تحویل می‌دهند یعنی به عنوان مثال کتابی را در حال حاضر احتیاج ندارند، اما برای دو ترم بعد به آن نیاز دارند، برای این گونه افراد مشخصات شان را می‌نویسیم کتاب‌ها را از آن‌ها تحویل می‌گیریم و زمانی که برای ما تعیین کرده اند به آنها برمی گردانیم.

دبیر کانون خیریه دانشگاه علامه افزود: برای معرفی این طرح دو هفته در دانشگاه فعالیت و این طرح را به دانشجویان معرفی کردیم، اما این طرح به آن دو هفته محدود نمی‌شود و همیشه ادامه دارد، با این تفاوت که از این به بعد هر کسی هر کتابی که مایل باشد اهدا کند و یا به ما امانت بدهد می‌تواند تماسی با کانون خیریه دانشگاه علامه داشته و کتاب را تحویل بگیرد.
وی افزود:این طرح استقبال زیادی از جانب دانشجویان دانشگاه علامه داشته، حتی از طرف کتاب فروشی‌ها و یا موسسات و مراکز دیگری هم کتاب برایمان ارسال شده است، امیدواریم ظرفیت ما تا ترم‌های آینده افزایش پیدا کند که بتوانیم بخش بیشتری از کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان را پوشش دهیم.

عباسی در مورد طرح سهم من از لبخند همکلاسی گفت: این طرح برای هشتمین بار است که در سطح دانشگاه علامه توسط کانون خیریه اجرا می‌شود، هدف جمع آوری کمک‌های مالی برای دانشجویان بی بضاعت و کم بضاعت دانشگاه است. این دانشجویان توسط مددکاری دانشگاه شناسایی می‌شوند و نیاز‌های مختلف آنان اعم از شهریه دانشگاه، نیاز‌های درمانی و حتی هزینه تهیه غذای سلف که هزینه کمی هم محسوب می‌شود، از طریق مددکاری دانشگاه به ما انتقال داده می‌شود. متاسفانه برای برخی از دانشجویان پرداخت هزینه کم غذا هم بسیار دشوار است. این نیاز‌ها به ما ارجاع داده می‌شود و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از طریق اساتید، پرسنل و دانشجویان دانشگاه به رفع این مشکلات کمک کنیم. برای مثال با ایجاد بازارچه‌های خیریه و کار‌های این چنینی عواید مادی آن را برای این دانشجویان استفاده می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجویان کم بضاعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی

در دیدار روسای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه اوفای روسیه، قرارداد همکاری مشترک با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وادیم زاخاروف رئیس دانشگاه علم و فناوری اوفای روسیه با همراهی ریتا فیلیپووا معاون بین‌الملل دانشگاه و امینا اوزاوا رئیس دانشکده تاریخ و روابط بین‌الملل این دانشگاه، با حضور در دانشگاه علامه‌طباطبائی با عبدالله معتمدی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه انجام شد، قرارداد برنامه آموزشی شبکه‌ای کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای بین دوطرف امضا شد که بر اساس این قرارداد دانشگاه «اوفا» درس‌های تعیین شده‌ای را برای دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه علامه‌طباطبائی دروس مشخصی را برای دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه «اوفا» به منظور بهره‌مندی از توان علمی استادان هر دو دانشگاه ارائه می‌دهند.

معتمدی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های علمی و سیاسی میان ایران و روسیه گفت: زمینه‌های مشترک همکاری‌ها و وحدت‌نظر در مورد مناسبات بین‌المللی در راستای منافع دو کشور، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های روزافزون شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال‌های گذشته بیان کرد: درخصوص تبادل استاد و دانشجو و برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی تجربه خوبی با دانشگاه‌های روسیه داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم تعاملات نزدیک‌تری در راستای منافع ملی و بین‌المللی دو کشور داشته باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه «اوفا» نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه بیان کرد و گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه‌طباطبائی را امضا کردیم و بسیار خرسندیم که در مدت کوتاه این قرارداد همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

وادیم زاخاروف گفت: دانشگاه «اوفا» انجمن‌های دوستی بسیاری با دانشگاه‌های خارجی دارد و در این خصوص ایران نخستین جایگاه را در بین کشور‌های دوست با روسیه دارد. او با بیان این که جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که به لحاظ زبان و فرهنگ، نزدیکی زیادی با زبان و ادبیات فارسی دارد. این موضوع خود زمینه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه‌های ایران، به‌ویژه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی را فراهم کرده است. امیدوارم این قرارداد نیز زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

نرگس سنائی رئیس میز روسیه و رئیس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز به اهمیت تقویت روابط علمی و فرهنگی ایران و روسیه در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: امضای قرارداد برنامه‌های مشترک آموزشی شبکه‌ای گام نوینی در روابط دانشگاهی ایران و روسیه محسوب می‌شود.

سعید شکوهی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و مهدی خانمحمدی مدیر سنجش، نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است دانشگاه «اوفا» یکی از دانشگاه‌های مهم روسیه است که در جمهوری باشقیرستان واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۴۸ هزار دانشجو دارد و نیز بیش از ۳ هزار دانشجو از ۶۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. ۳۰ درصد از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان