Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@12:27:48 GMT

حفاری ۲۰ هزار متر مربع در 3فاز

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۳۶۶۷

حفاری ۲۰ هزار متر مربع در 3فاز

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  شبانکاره  در بازدید از معدن مس ظفتک ریگان گفت: فعالیت‌های اکتشافاتی معدن مس ظفتک ریگان از ۴ ماه قبل  درمنطقه شروع شده که اکتشافات غیر مخرب در این منطقه انجام شده است.

وی افزود :با برداشت‌های زمین شناسی وجاده‌های دستر سی حفاری‌ها در این منطقه انجام شده است که در فاز اول ۵ هزار متر مربع حفاری به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میر عامل شرکت مس ریگان با اشاره به اینکه حفاری در ۳ مرحله انجام شده است بیان داشت: به زودی سه کارخانه در این منطقه احداث خواهد شد.
شبانکاره تصریح کرد: این کارخانه‌ها شامل لیچینگ برای مس اکسیدان پایلوت فلوتاسیون وکارخانه اصلی فلوتاسیون راه اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه جدیدترین تکنولوژی‌ معدنی در این معدن استفاده خواهد شد اظهار کرد: امید است برداشت‌های خوبی در این شهرستان داشته باشیم.
فرماندار ریگان در این بازدید تاکیدکرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی معدن مس ریگان یکی از معادن غنی مس در شرق استان کرمان است.
باقری اظهار کرد: با پایان اکتشافات معدن مس ریگان به زودی معدن مس ریگان به صورت رسمی در این شهرستان اغاز خواهد شد.

وی بیان داشت: ذخایر معدنی مس خوبی در منطقه وجود دارد که تا کنون ۴۰ نفر در این معدن مس مشغول به کار شده اند.

فرماندار ریگان افزود: با ایجاد زیر ساخت‌ها در شهرستان وذخایر معدنی ریگان پیش بینی می‌شود به طور مستقیم ۷۰۰ نفر مشغول به کار شوند.
باقری با اشاره به خشکسالی‌های منطقه ومشکلات اهالی این منطقه گفت: احداث این کارخانه می‌تواند نقش به سزایی در اشتغال افراد جویای کار این منطقه داشته باشد.

وی وضعیت کاردر این معدن را مطلوب  عنوان کرد وتصریح کرد: با پیش بینی‌های صورت گرفته مشخص شده است که رگه‌های معدنی غنی در این منطقه وجود دارد .


معدن مس ظفتک ریگان تا مرکز شهرستان ۷۰ کیلومتر فاصله وریگان تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

ریگان از شهرستان های محروم شرق استان است که وجود یک معدن غنی مس می تواند به ایجاد اشتغال در منطقه ورفع محرومیت کمک کند.

انتهای پیام/ح

آغازحفاری های معدنی در ریگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معدن محرومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)

یک کارگر شاغل در معدن زغال سنگ هشونی شهرستان کوهبنان به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی حین کار جان خود را از دست داد.   به گزارش رکنا، این حادثه صبح روز جمعه (۱۵ اردیبهشت ماه) زمانی رخ داد که یک کارگر شاغل در معدن زغال سنگ هشونی شهرستان کوهبنان بر اثر رعایت نشدن ایمنی کار از سوی پیمانکار جان خود را از دست داد.   به گفته وی؛ طبق اظهارات همکاران وی از قرار معلوم به جهت گشاد بودن لباس کاری که پیمانکار تهیه کرده و گیر کردن آستین، دست این کارگر درون نوار نقاله اصلی گیر می‌کند و با حرکت نوار نقاله دست وی از جا کنده می‌شود.   او گفت: هویت کارگر متوفی «عبدالله اسماعیلی» حدودا ۴۰ساله ساکن روستای «جور» شهرستان کوهبنان و دارای دو فرزند است. او حین انتقال به مراکز درمانی بر اثر خونریزی شدید جانش را از دست داد.   طبق اظهارات وی؛ مراجع قضایی و انتظامی کوهبنان در خصوص علت این حادثه شغلی پیگیر هستند.   معدن زغال سنگ «هشونی» از واحد‌های زیرمجموعه شرکت زغالسنگ کرمان است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دل‌نگرانِ خصوصی‌سازی، بیمه و بازنشستگی؛ تداوم اعتراض کارگران معادن زغال سنگ کرمان مرگ ۱۸ معدنچی از ابتدای پاییز تا امروز باز هم حادثه مرگبار در معادن کرمان

دیگر خبرها

  • صعود خادمیاران رضوی ریگان به قله کوه شاه
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد
  • اتمام اجرای طراحی طرح فیبرنوری در شهرکرد
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد