Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – کارشناس سازمان هواشناسی گفت:با توجه به بارش ها در اکثر شهرهای کشور، آلودگی هوا از بعدازظهر امروز پنجشنبه درشهرهای صنعتی کاسته می شود.

کبری رفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در استان تهران نیز از شدت آلودگی هوا به دلیل بارش هایی که در این استان پیش بینی شده است کاسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: امروز بارش ها در نیمه غربی کشور در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان و چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.
رفیعی ادامه داد: همچنین شاهد بارش باران با شدت کمتری در تهران، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، البرز، غرب سمنان، قم و غرب اصفهان هستیم.
وی با بیان اینکه در استان های ایلام، خوزستان کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش ها به صورت رگباری و وزش باد شدید و لحظه ای است، اظهار داشت: همچنین بارش ها از فردا جمعه و شنبه در دامنه جنوبی البرز و سواحل شرق ادامه دارد. از نظر شرایط دمایی از بعدازظهر فردا 4 تا 6 درجه هوا در نوار شمالی کشور سردتر می شود.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه در سه روز آینده در مناطق کوهستانی و مرتفع شمال، غرب البرز و زاگرس مرکزی بارش برف و کولاک را خواهیم داشت، افزود: از اواخر چهارشنبه تا اوایل وقت جمعه در مسیرهای کوهستانی دامنه های زاگرس واقع در شمال غرب، غرب تا جنوب غرب کشور و از پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه در ارتفاعات و دامنه های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و اختلال در ترافیک جاده ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می شود.
وی درباره هوای تهران نیز گفت: امروز در برخی ساعات وزش باد و بارش پیش بینی شده ؛ حداکثر دما در تهران امروز پنجشنبه 14 درجه و فردا جمعه کمینه دمای تهران به 5 درجه می رسد.
رفیعی گفت: امروز پنجشنبه در استان های بوشهر، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کرمانشاه بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. با توجه به اینکه احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها، افزایش حجم آب رودخانه ها یا سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد، هشدارهایی هم در این زمینه داده شده است.
اجتمام* 7268**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي آلودگي هوا بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها به تناوب تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، ادامه بارش‌ها به صورت رگبار باران، در برخی نقاط همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال بروز خسارت به تناوب تا روز شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها طی امروز رخ خواهد داد، تشریح کرد: طی امروز در برخی نقاط آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

وی گفت: تا اواسط هفته آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی از نقاط بادخیز و شرقی استان، وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز خسارت، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

غیوری‌خواه افزود: دمای کمینه به صورت تدریجی تا اواسط هفته آینده کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص میزان بارش‌ها گفت: از ۳۰ شهرستانی که تاکنون گزارش شده، شاهد بارش در ۲۳ شهرستان بوده‌ایم. بیشترین بارش مربوط به صالح‌آباد با ۲۲ میلی‌متر، کاخک گناباد ۲۱ میلی‌متر و مشهد ۲۰.۷ میلی‌متر بوده است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کاخک با ۸ درجه و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان داشته‌اند. همچنین بیشترین وزش باد در رشتخوار با ۶۵ سرعت کیلومتر بر ساعت بوده است. دمای مشهد هم بین ۱۴ تا ۲۳ بوده است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد