Web Analytics Made Easy - Statcounter

خجسته با اشاره به اینکه با قاچاق گسترده پوشاک به کشور ۳۶۰ هزار کارگر نساجی و پوشاک بیکار شده اند، گفت: تبانی با برخی مسئولان و افراد تاثیرگذار از جمله عوامل پوشاک قاچاق به کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «امیرخجسته» در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته (چهارشنبه 14 آذرماه) شبکه دو سیما درباره مشکلات موجود بر سر راه تلید و صادرات نساجی و پوشاک به بیان نکاتی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاچاق رسمی پوشاک از مبادی قانونی کشور از طریق سامانه جامع گمرک، با اظهار خلاف واقع و جعل اسناد صورت می گیرد، گفت: «با قاچاق گسترده پوشاک به کشور 360 هزار کارگر نساجی و پوشاک بیکار شده اند.»

 

وی ادامه داد: «تبانی با برخی مسئولان و افراد تاثیرگذار از جمله عوامل پوشاک قاچاق به کشور است.»

 

«بهرام شهریاری»، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک نیز در این برنامه خبری با اشاره به اینکه حجم مصرف پوشاک در کشور سالانه 8 میلیارد دلار است، گفت: «از این مقدار 2/5 میلیارد دلار آن به صورت قاچاق وارد کشور می شود و تنها 60 میلیون دلار پوشاک به صورت قانونی به کشور وارد می شود.»

 

وی ادامه داد: « به علت قاچاق گسترده، نیمی از ظرفیت تولید پوشاک فعال است.»

 

«سید عبدالمجید اجتهادی»، مدیر کل نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز با اشاره به اینکه از 44 هزار و 108 فقره پرونده تشکیل شده در شعب تعزیرات حکومتی 4 هزار و 432 فقره مرتبط با پوشاک قاچاق است، در بخش دیگری از برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: «74 درصد پرونده های تشکیل شده زیر 10 میلیون تومان ارزش دارند.»

 

وی با اشاره به اینکه این امر نشان می دهد که باید با دانه درشت ها برخورد کرد، افزود: «معتقدیم مقابله فیزیکی با پدیده قاچاق به تنهایی جوابگو نیست. در رسیدگی به پروند های قاچاق هیچ گونه چشم پوشی نمی کنیم.»

 

بنابراین گزارش، «داریوش بهنود قاسمی»، مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم در این برنامه گفت: «در یکسال و نیم گذشته 46 هزار مورد بازرسی مرتبط با قاچاق پوشاک صورت گرفته است. ارزش کشفیات پوشاک قاچاق 126 میلیارد ریال است.»/

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس استان سمنان بیرجند خراسان جنوبي دولت حوزه هنری روزنامه روز جهانی معلولان انقلاب اسلامی خجسته پوشاک قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مسائل کارخانه

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، شهروند خبرنگاری در پیامی از بیکار شدن کارگران نساجی بروجرد خبر داده و خواستار رسیدگی مسئولان شده است.  
چند سالی است که نساجی بروجرد در مشکلاتی گرفتار شده است، کارخانه‌ای که بیش از ۳۰ سال با نشان تجاری معروفش  توانسته نه تنها تولیدات خود را در داخل بلکه به خارج از کشور هم  عرضه نماید.
در دی‌ماه سال گذشته،   تعدیل ۵۰۰ نفر از کارگران نساجی بروجرد خبر ساز شد.
مسئولان نساجی بروجرد  اعلام کردند که ۵۰۰ کارگر اخراج نشده بلکه قراردادشان تمام شده است و دیگر نیازی به حضور آن‌ها در کارخانه نیست.
گفته می‌شود بعد از گذشت بیش از یک ماه از سال جدید و  پایان یافتن تعطیلات هنوز این کارخانه فعالیت خود را آغاز نکرده است.
این در حالیست که هرساله ۱۵ فروردین این کارخانه خط‌های تولید را راه‌اندازی می‌کرد و کارگران مشغول به کار می‌شوند.
معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد گفته: مدیریت نساجی بروجرد اعلام کرده که با کمبود نقدینگی روبروست.
به گفته مهدی سراب‌نشین: نساجی بروجرد هم اکنون یک‌هزار و ۵۰۰ کارگر دارد که سه ماه حقوق معوقه دارند و بیمه آنان حدود سه ماه است که پرداخت نشده است.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:
نساجی بروجرد، یکی از بزرگ‌ترین نساجی‌های پارچه ایران است که چندین وقت است کارگران آن با مشکل اخراج و حقوق نگرفتن مواجه هستند. خواهشمندیم رسانه ملی این موضوع را پیگیری کند.

 

 

دیگر خبرها

  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مسائل کارخانه
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • حضور بیش از ۱۲۰ شرکت معتبر در نمایشگاه نساجی یزد
  • برپایی نمایشگاه نساجی و پوشاک در یزد
  • واکنش نکیسا به شایعه تبانی ذوب آهن مقابل نساجی: مگر ربیعی دروغ گفته است؟
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار