Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مسئول گفت‌وگوی بینادینی کنفرانس ادیان برای صلح کره‌جنوبی گفت: بر اساس آموزه‌های دینی، ما نباید فاتحان طبیعت باشیم؛ بلکه باید به دنبال آن باشیم که از طبیعت مراقبت کنیم.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگارفرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مانک جونگ گک، مسئول گفت‌وگوی بینادینی کنفرانس ادیان برای صلح کره‌جنوبی در سخنرانی خود در هفتمین دور گفت‌وگوی دینی ایران و کره‌جنوبی که با عنوان «با موضوع محیط زیست از منظر بودیسم» بیان شد، گفت: از آغاز مدرنیزاسیون در قرن نوزدهم میلادی و با رشد علم و دانش، بشر با بیماری‌ها و قحطی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سپس با اشاره به شعار «مصرف یک فضیلت است» در جوامع ثروتمند، افزود: با رشد جمعیت و جایگزینی کالاهایی که توسط ماشین ایجاد شد، با افزایش پیشرفت بهره‌برداری از محیط زیست و تخریبی که در پی دارد و تغییر کیفیت زندگی، یک چهارم جمعیت جهان در رفاه زندگی می‌کنند؛ در عین حال بقیه جهان در فقر هستند و یک سوم جمعیت جهان از سوءتغذیه و فقر رنج می‌برند.
جونگ گک ادامه داد: در عصر حاضر سه عنصر جمعیت، فقر و آلودگی، از اهمیت برخوردارند. فقر می‌تواند موجب مشکلات محیط زیستی شود. استفاده از مواد شیمایی و مواد غذایی تراریخته می‌تواند مشکلاتی را در سیستم ایمنی بدن ما به وجود بیاورد. افزایش درآمد، اولویت‌های ما را تغییر می‌دهد. در رژیم غذایی خود از غلات به مصرف گوشت رسیدیم که نیازمند افزایش تولید دام است و ضایعات دامی و پیامدهای ناشی از آن برای محیط زیست بیشتر می‌شود.
وی افزود: استفاده ار سوخت‌های فسیلی، نگرانی‌هایی را در خصوص تخریب محیط زیست به وجود آورده است. برآوردها این است که تا 300 سال آینده، دیگر نفت و گاز نخواهیم داشت و مشکلات بیشتری خواهیم داشت. تخریب لایه ازون، معضل دیگری است که با آن مواجه هستیم.
مسئول گفت‌وگوی بینادینی کنفرانس ادیان برای صلح کره‌جنوبی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جهان و محیط زیست ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، گفت: در دهه‌های گذشته معاهدات بین‌المللی امضا شدند تا آگاهی زیست محیطی ما ارتقا یابد. در دوم فوریه 1971 در کنوانسیون رامسر در خصوص اهمیت بین‌المللی مرداب‌ها، در کنوانسیون وین درباره باران‌های اسیدی، در نایروبی درباره حفظ محیط زیست و در بیانیه ریو، بر وضع معاهدات جدید در خصوص حفظ محیط زیست تأکید شده است.
مانک جونگ گک همچنین گفت: در بودیسم، اصل وابستگی بین بخش‌های مختلف مورد اشاره قرار گرفته است. اگر این وابستگی وجود داشته باشد، موجودیت و وجود را شکل می‌دهد.
وی در تأکیدی دوباره با اظهار اینکه دین باید در خصوص محافظت از محیط زیست، صحبت کند، گفت: دین می‌تواند در خط مقدم این حرکت باشد و امکانات جدید را فراهم کند. ما می‌توانیم به مردم پیشنهاد دهیم که از مقولات انسان‌محور فاصله بگیرند و به سراغ عمل کردن به آموزه‌های دینی بروند و مرزهایی که وجود دارد را در این حوزه از بین ببرند.
جونگ گک در پایان گفت: ما نباید فاتحان طبیعت باشیم؛ بلکه باید به دنبال آن باشیم که از طبیعت مراقبت کنیم.
دور هفتم گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کنفرانس ادیان برای صلح کره‌جنوبی با عنوان «دین و محیط زیست» درسازمان فرهنگ برگزار شد.
فراهنگ**1355**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كنفرانس اديان ايران كره جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دادی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: یک قطعه بوتیمار که در اثر شکستگی بال از نظر جسمانی ضعیف شده بود از سوی یکی از دوستداران طبیعت و نیروهای اداره گاز شهرستان خوسف تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف شد.

بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای از راسته پلیکان‌ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است.

بوتیمار رابطه‌ای کاملا نامانوس و غریبانه با انسان‌ها دارد؛ غالبا از آنها دوری می‌کند و بیشتر اوقات در مخفی گاه خود به سر می‌برد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب