Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@16:42:23 GMT

نمایش «بی مرزی» به روی صحنه می رود

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۴۲۳۵

نمایش «بی مرزی» به روی صحنه می رود

نمایش «بی مرزی» نوشته عباس جانفدا و کارگردانی امیررضا هنرمند در سینما فرهنگ طبس به روی صحنه می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از طبس، نمایش «نمایش بی مرزی» نوشته عباس جانفدا و به کارگردانی امیررضا هنرمند کاری از انجمن نمایش طبس از 15 الی 20 آذر در سینما فرهنگ به روی صحنه می‌رود.

 

در این نمایش امیررضا هنرمند، سید محمد صادقی، سمیرا عابدزاده، مهدی مهدی زاده، محمد نخعی و مهران رجبی ایفای نقش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عباس جانفدا این نمایش را بر اساس طرحی از مهران رجبی (بازیگر سینما و تلویزیون) ارائه کرده است.

 

«نمایش بی مرزی» روایت تلخ مرزهایی است که چون دیوار بین کشورها، آدم ها و دل های اشخاص فاصله انداخته است.

 

علاقه مندان می توانند جهت تهیه بلیط به کتاب فروشی وحیدی واقع در خیابان منتظری مراجعه کنند.

 

لازم به ذکر است : این نمایش هرشب ساعت 20:30 در سینما فرهنگ واقع در خیابان ارشاد به روی صحنه خواهد رفت.

 

 

پایان پیام/570

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس استان سمنان دولت بیرجند زلزله استان بوشهر حمایت مراجع و علماء مراجع شهرستان طبس نمایش بیرجند خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری اولین جشنواره فیلم اقوام ایرانی امروز سوم اردیبهشت با حضور برخی مدیران این جشنواره در بنیاد ایران شناسی برگزار شد.

در ابتدای نشست نیز از پوستر جشنواره با طراحی حمیدرضا بیدقی رونمایی شد.

در ادامه مهدی حیدری مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در سخنانی بیان کرد: جشنواره فیلم اقوام ایرانی نزدیک به یک سال است که توانسته موافقت اصولی خود را از سازمان سینمایی دریافت کند. این جشنواره قرار بود در تبریز باشد اما بنا به مصلحت هایی قرار شد دوره اول آن در تهران برگزار شود. حضور بنیاد ایران شناسی می تواند به اهداف و آرمان های جشنواره کمک کند.

وی ادامه داد: امیدواریم جشنواره در سال های بعد در مناطق قوم نشین کشورمان رقم بخورد. امروز جای کمال تبریزی دبیر جشنواره در کنار ما خالی است. او حدود یک سال است که با جشنواره همکاری دارد و همراهی های خوبی با ما داشته است. اسم او برای دیده شدن جشنواره خیلی به ما کمک کرد.

حضور کم‌رنگ کمال تبریزی در جشنواره به دلیل مشغله کاری

حیدری یادآور شد: با توجه به اینکه امروز آقای تبریزی مشغول ساخت سریال است حضورش به عنوان دبیر در جشنواره کمتر خواهد شد. او در طول این مدت همکاری بسیار خوبی با ما داشت. طبیعتا وقتی فردی می پذیرد که دبیر باشد ملزم به حضور فیزیکی در کنار جشنواره است. آقای تبریزی گفت در کنار جشنواره است اما شاید به عنوان دبیر حضورش کمرنگ‌تر باشد. امیدواریم اتفاقات خوبی برای جشنواره رقم بخورد.

حیدری اضافه کرد: برای اولین بار جشنواره ای که موضوعی است در مکانی مرتبط یعنی در خود بنیاد ایران شناسی برگزار می شود و اختتامیه جشنواره نیز در تالار وحدت خواهد بود.

محمدحسین رجبی دوانی مدیر بنیاد ایران شناسی و رییس شورای سیاست گذاری جشنواره نیز در سخنانی عنوان کرد: وحدت اقوام ایرانی برای بنیاد ایران شناسی یکی از آرمان های بزرگ است و هرآنچه وحدت را تقویت و نقشه دشمنان را بر آب کند مورد حمایت بنیاد است.

وی ادامه داد: جشنواره هم در این راستا قدم برمی دارد. وقتی دوستان در موسسه فصل هنر پیشنهاد کردند که این جشنواره با حمایت بنیاد برگزار شود استقبال کردیم. امیدوارم این جشنواره آغازی بر حضور هرچه بیشتر سینما در راستای تقویت وحدت ملی باشد.

رییس شورای سیاست گذاری جشنواره درباره تغییر مکان این رویداد از تبریز به تهران نیز عنوان کرد: ابتدا قرار بود جشنواره در تبریز برگزار شود و بنیاد ایران شناسی هم در تبریز نمایندگی داشت اما گفتیم در تهران امکان اطلاع رسانی بهتری برای خبرنگاران وجود دارد.

نمایش زیبایی ها برای بیان انسجام ملی در سینما

وی درباره سیاستگذاری های جشنواره تصریح کرد: تنوع اقوام ایرانی باعث شده آداب و رسوم و ویژگی های خاص مناطق ایران مختلف باشد و هدف ما این بود این زیبایی ها و ارزش ها بهتر ترسیم شود.
مشکلات در هر عرصه‌ای کم نبوده است و این مشکلات در عرصه سینما به تصویر کشیده شده اند اما نمایش زیبایی هایی را که بیانگر انسجام ملی باشد در عرصه سینما تاکنون نداشته ایم.

در ادامه حیدری در سخنانی درباره برگزاری جشنواره برای اقوام عنوان کرد: این جشنواره به اسم اقوام برای اولین بار با موضوع اتحاد قومیت ها شکل می گیرد از این رو نیازمند دیده شدن و استمرار است. من اطمینان دارم این جشنواره در آینده به یکی از جشنواره های معتبر تبدیل می شود.

وی درباره جزییات جشنواره نیز گفت: ۱۰۰۰ اثر برای جشنواره ارسال شده که در سه بخش داستانی، مستند و سینمایی پذیرای آثار خواهد بود. در بخش سینمایی ۱۶ اثر، در بخش داستانی و فیلم کوتاه ۶۵ اثر و در بخش مستند نیز ۶۵ اثر به بخش اصلی جشنواره راه پیدا کرده اند. در کنار این ها بخش دیگری داریم که در آن ۱۲ نماهنگ و ۱۳ پویانمایی عرضه می شود. همچنین بخش فیلمنامه هم بعدا اضافه شد که ۴۰ اثر به بخش اصلی آن راه پیدا کرد.

حیدری در پاسخ به سوالی درباره نبودن کمال تبریزی به عنوان دبیر جشنواره تصریح کرد: همانطور که گفته شد دبیر باید حضور پررنگ داشته باشد و با توجه به اینکه آقای تبریزی فرصت نداشت، نمی توانست در جشنواره حضور داشته باشد. البته اعلام کرد که همچنان در کنار جشنواره خواهد بود و به ما مشورت می دهد. در عین حال تا چند روز دیگر با توافقی که با شورای سیاست گذاری داریم اسم دبیر افتخاری را اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: در این جشنواره نوعی آشتی ملی وجود دارد و چهره ها و فیلمسازان مختلفی با این رویداد همکاری دارند. خود جشنواره هم نگاه فراجناحی دارد. در حال حاضر با حبیب احمدزاده، حسین تراب نژاد، فرهاد توحیدی و فریدون جیرانی همکاری داریم که داوران بخش فیلمنامه هستند.

وی اضافه کرد: ۱۶ فیلم سینمایی به بخش سینمایی ما اضافه شده است. فیلم «احمد»، «آپاراتچی»، «آسمان غرب»، «آفتاب گرگ و میش»، «خورشید آن ماه»، «عروسک»، «میرو»، «نوروز» و ... از جمله این فیلم ها هستند.

اختصاص ۴ سالن بنیاد ایران شناسی به فیلم های جشنواره

وی با اشاره به تیم عوامل جشنواره بیان کرد: جشنواره یک تیم مدیریتی قوی دارد که کارش را به نحو احسن انجام می دهد حضور آقای مسعود نجفی به عنوان دبیر اجرایی که سال ها سکاندار جشنواره ها بوده، بسیار کمک کننده است. ابوالفضل جلیلی نیز مشاور عالی جشنواره است و افراد دیگری هم به ما کمک می کنند.

در بخش دیگر نشست رجبی دوانی درباره نسبتش با این جشنواره عنوان کرد: من به صورت تخصصی اهل هنر و سینما نیستم اما به عنوان مسؤول بنیاد ایران شناسی و با توجه به اهداف بنیاد باید به هر آنچه که به معرفی بهتر و بیشتر ارزش های تمدنی ایرانی کمک کند، اهتمام داشته باشیم.

وی ادامه داد: تلاش داریم بیشتر با حمایت های مردمی این کار را پیش ببریم. از برخی مراکز دولتی هم درخواست کمک داشته ایم که شاید نقدی نبوده اما برای اسکان یا دیگر موارد کمک می کنند.

رییس بنیاد ایران شناسی درباره سالن های بنیاد برای نمایش فیلم نیز گفت: چهار سالن داریم و امکان تجهیز و آماده سازی هم وجود دارد.

حیدری نیز در پایان درباره فیلم های جشنواره که برخی ارتباطی با اقوام ندارند، بیان کرد: بخش اول که در فراخوان در نظر گرفتیم فیلم های کوتاه و مستند بودند اما در طول این یک سال تدارک برای برگزاری جشنواره، با تماس‌هایی از فیلمسازان حرفه‌ای مان مواجه شدیم که می گفتند آثارشان می تواند در این جشنواره حضور یابد و درخواست خودشان بود. البته در این آثار مولفه هایی از آیین ها و فرهنگ اقوام وجود دارد.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898410

دیگر خبرها

  • بهرام افشاری به اصفهان رفت
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون جراحی شد
  • «شبح کژدم» در خانه سینما
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی
  • کارگردان فیلم کاپیتان: اکران آنلاین یک قاچاق محترمانه است
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ | صحنه‌ای از یک فیلم که در این جشنواره رد شده بود | تصاویر
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت
  • تئاتر رونق ویژه‌ای پیدا کرده است