Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:06:28 GMT

شایعه سونامی ایدز در چهارمحال و بختیاری رد شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۴۵۴۷

شایعه سونامی ایدز در چهارمحال و بختیاری رد شد

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با رد شایعه سونامی ایدز در استان گفت: طی دو سال گذشته موردی از ایذر در مادران باردار در استان مشاهده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز، دکتر محسن آذری‌پور رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه روند شیوع ابتلا به بیماری ایدز در کشور رو به افزایش است گفت: در حال حاضر عامل عمده ابتلا به این بیماری از تزریق به وسیله سرنگ آلوده به رفتار جنسی پرخطر تغییر پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه درصد ابتلا در بانوان به بیماری ایدز در حال افزایش است، افزود: در حال حاضر سن ابتلا به این بیمار به سنین ۲۰ تا ۳۵ سال کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۰ هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری HIV هستند، اضافه کرد: از این تعداد تنها ۲۴ هزار نفر شناسایی شدند.

دکتر آذری‌پور با رد شایعه سونامی ایدز در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: مهاجرت برای کار به کشورهای حاشیه خلیج فارس یکی از دلایل ایجاد زمینه ابتلا به بیماری ایذر در سال‌های گذشته در استان بوده است.
وی با بیان اینکه ویروس ایدز در زمان حاملگی از مادر به جنین منتقل می‌شود، گفت: به‌منظور پیشگیری از این انتقال، مادران باردار در دو نوبت تست HIV می‌دهند، خوشبختانه طی دو سال گذشته موردی از مادر باردار مبتلا به بیماری ایدز در استان گزارش نشده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه درمان بیماری ایدز، افزود: در حال حاضر مبتلایان به این بیماری به جای مصرف ۱۰ تا ۱۲ قرص در روز یک عدد قرص مصرف می‌کنند.

دکتر آذری‌پور با بیان اینکه مراجعه در مراحل ابتدایی ابتلا به بیماری ایدز در درمان اثر زیادی دارد، اضافه کرد: با آغاز به موقع درمان در بیماران مبتلا به ویروس HIV احتمال مرگ و میر به صفر می‌رسد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ویروس HIV سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، ادامه داد: دوره پنهان این بیماری در برخی موارد به ۱۰ سال می‌رسد.

وی با تاکید بر لزوم برطرف شدن بهت و وحشت مردم نسبت به مبتلایان به بیماری ایدز، گفت: برای ترغیب این بیماران جهت تشخیص و درمان لازم است اکثر مردم برای تست ابتلا به ویروس HIV اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد