Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رمضانی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: از ابتدای امسال تاکنون با هدف پیشگیری و مبارزه با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیش از 33 هزار رأس گوسفند و بز، 531 رأس گاو و گوساله و بیش از 85 هزار متر مربع سم پاشی اماکن نگهداری دام در این شهرستان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان هم با بیان اینکه از ابتدای امسال برای کنترل و پایش بیماری شاربن 8 هزار و 600 راس دام سبک و سنگین در نهبندان تحت مراقبت فعال این بیماری قرار گرفتند، گفت: مراقبت فعال بیماری های دامی با هدف کشف احتمالی بیماری است.

راه انجام، افزود: از ابتدای سال مراقبت فعال بیماری شاربن در 240 واحد دامی در شهرستان نهبندان انجام نشده که تاکنون موردی از بیماری شاربن مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه از علائم بیماری شاربن در دام ها تب بالا، مرگ ناگهانی، خروج خونابه تیره رنگ لخته نشده از منافذ طبیعی بدن و بادکردن سریع لاشه است، از دامداران خواست با هدف جلوگیری از پخش باکتری دام های مشکوک به هیچ عنوان  کالبدگشایی صورت نگیرد و لاشه دام های مشکوک به طریق اصولی در عمق 3 متری زمین دفن شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سم پاشی تب کریمه کنگو خراسان جنوبی شبکه دامپزشکی سربیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادر باردار در نهبندان

۱۵ اردیبهشت در روزی که بر اثر سیلاب و جاری شدن رودخانه های فصلی تمامی جاده های روستایی مسدود شده بود، امدادگران پایگاه چاهداشی شهرستان گزارشی مبنی بر گرفتار شدن آمبولانس حامل مادر باردار پشت رودخانه فصلی روستای میغان دریافت کردند.

خودروی آمبولانس که برای انتقال مادر باردار از روستای بصیران به شهرستان نهبندان راهی این روستا شده بود، پشت رودخانه فصلی روستای میغان گیر افتاد و با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان جنوبی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

بلافاصله پس از دریافت گزارش، خودروی آمبولانس هلال احمر پایگاه چاهداشی شهرستان نهبندان به روستای بصیران اعزام و مادر باردار را به سلامت به بیمارستان رساند.

نوزاد این مادر باردار به محض رسیدن به بیمارستان به سلامت به دنیا آمد و گرمابخش خانواده ۵ نفره شد.

دختر تازه متولد شده این مادر در سلامتی کامل به سر می برد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد