Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: شرکت ناسا در تلاش است تا هواپیمای مسافربری با سرعت فراصوت را عملیاتی کرده و آن را به تولید انبوه برساند.

به گزارش رکنا، شرکت هوافضا و صنایع دفاعی Lockheed Martin ساخت قسمت‌های اولیه هواپیما X-59 Quiet Supersonic Technology آغاز کرده است که می‌تواند مسافرت‌های تجاری هواپیما‌های نوع supersonic را به واقعیت تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به چه نوع هواپیما‌هایی Supersonic می‌گویند؟

Supersonic یا فراصوت، به هواپیما‌هایی گفته‌ می‌شود که سریع‌تر از صوت در هوا حرکت می‌کنند، این هواپیما‌ها عموما برای اهداف نظامی یا پژوهشی استفاده می‌شوند. جت‌های جنگنده شایع‌ترین نوع هواپیما‌های فراصوت هستند. در زیر چند نمونه از این جت‌ها را مشاهده می‌کنید.

شرکت Lockheed Martin این جت را برای نمایش هواپیما‌های کم‌صدا (شرکت ناسا در این برنامه از نسل هواپیما‌های مسافربری فراصوت پرده‌برداری می‌کند) شرکت NASA می‌سازد و متعهد به یک برنامه زمانی سه ساله شده است. طراحی بلند این جت اجازه می‌دهد تا نسبت به هم‌نوعان‌ خود صدایی کم‌تر داشته باشد، این جت در حالی که با سرعت فراصوت حرکت می‌کند صدایی به اندازه‌ بستن در اتومبیل دارد. البته از آن‌جایی که در ارتفاق 17 کیلومتر و با سرعت 1،512 کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند، به سختی صدایی از آن شنیده می‌شود.

پس از حوادث Accidents زیاد رخ داده برای هواپیما‌های کنکورد و توقف ساخت و پرواز‌ آن‌ها در سال 2003 ،یک جت فراصوت کم‌صدا و ایمن می‌تواند مسئولان این حوزه را متقاعد کند تا در نهایت اجازه پرواز مسافری این هواپیما‌ها را بدهند. با این اتفاق مسیر‌های طولانی در زمان خیلی کوتاه‌تر طی خواهد شد. برای اطمینان از تناسب سطح صدای این هواپیما در محیط شهری، ناسا برنامه دارد تا هواپیما نظامی 18 F/A- Hornet را در این ماه بر فراز تگزاس پرواز دهد. طی آزمایش‌های انجام شده موج‌های صوتی در سطح دریا بلندتر و بر روی خشکی آرام‌تر است. پیش‌بینی می‌شود این پروژه 247 میلیون دلار هزینه دربرداشته باشد.

Peter Iosifidis مدیر برنامه نمایش هواپیما‌های کم صدا گفته است:" شروع این پروژه یک قدم رو به جلو برای X-59 و هواپیما‌های مسافربری فراصوتی است." اگر اتفاقات طبق برنامه پیش بروند پرواز اول X-59 در سال 2021 به وقوع خواهد پیوست و در آن زمان بازخورد‌ها در مورد پزیرش این نوع پرواز‌ها مشخص خواهد شد. طبق اعلام شرکت Lockheed Martin، نتیجه‌ آن آزمایش به ناسا کمک‌ خواهد کرد که یک استاندارد قابل قبول برای صدای هواپیما‌های فراصوت تنظیم شود تا ممنوعیت پرواز‌های مسافرتی این نوع هواپیما‌ها لغو گردد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آتش افروز پارک های تهران دستگیر شد / او مردم را به آتش می کشید + فیلم کار کثیف کفتار پیر با پسر جوان بعد از ربودن او+عکس دستگیری دختر و پسر اصفهانی در خانه مجردی / پلیس 3 شهر در تعقیب این دو بودند + عکس هنگامی که به خانه رامین برای مصرف شیشه رفتم آن روی شیطانی اش را نشان داد کتک زدن وحشتناک دانش‌آموز‌ دوم‌ ابتدایی‌ مشهدی توسط خانم معلم بی رحم+ عکس اشک های بنیامین 3 ساله تمامی ندارد / مرگ پدر لالایی مادر را بی تاثیر کرد+ عکس 10 سال زندان برای مدل زیبا و مشهور + عکس پسر مشهدی اگر به دختر موردعلاقه اش نرسد خودکشی می کند پخش فیلم حمل تابوت در مترو / هزینه‌های بالای تشییع جنازه یا قاتلان خونسرد + عکس جنجال دختر لاکچری با شالی از جنس طلا 50 بار قسم برای تبرئه از قتل مادر / به آغوش کشیدن برادر توسط خواهران در جلسه دادگاه+عکس گفتگو با جراح دردهای قربانیان اسیدپاشی+ عکس مرگ فوتبالیست ایرانی در حین بازی کردن فوتبال فیلم دردناک از آخرین لحظات زندگی فوتبالیست مشهور+ تصویر حنانه وقتی از خانه خالی کیارش خارج شد احساس گناه می کرد + جزییات زنده زنده سوزاندن دخترجوان پس از تجاوز مردان شوم! قتل دلخراش زنی که از برف پاک کن های کامیون آویزان شد! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا خفه شدن شوهر زیر زن چاق! / آنها خواب بودند + عکس تجاوز وحشیانه به مینا دختر جوان توسط جوان خونخوار / التماس کرد و لی ...

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث Accidents ناسا هواپیما مسافربری سرعت هواپیمای مسافربری عکس ایران دختر فیلم پسر تصادف تجاوز جوان مرد بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در نهضت ملی مسکن ۷۱ هزار مسکن در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت گفت: علاوه بر رتبه اول استان قم در سرعت ساخت ین مسکن‌ها از کیفیت کاملی هم برخورد دارند و ۵ عامل نظارتی بر پروژه‌ها نظارت دارند.

وزیری راد گفت: بانک‌های دولتی در حوزه پرداخت وام فعال عمل کردند، اما بانک‌های خصوصی باید وارد شوند تا مشکلات در این حوزه به حداقل برسد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود: تعدادی از پروژه‌هایی که از طرح قبلی مسکن مهر مانده بود تا مهر تحویل تمامی پروژه‌های باقیمانده دولت قبل تا بهمن ماه تحویل می‌شوند.

وزیری راد افزود: در استان قم هیچکس از پروژه‌ها خارج نشده است و خرید و فروش فیش‌ها همچنان ممنوع است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در فضای کاری استان قم به بیش از ۱۲ هزار نفر کارگر کارگاه‌های تولیدی و خدماتی نیاز داریم گفت کارگر ماهر و نیمه ماهر و تکنسین جز این نیاز‌ها در قم هستند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حال حاضر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم به صورت رایگان در حال آموزش و مهارت آموزی است و شهروندان می‌توانند حداکثر استفاده را از این فرصت آموزشی داشته باشند.

وزیری راد همچنین گفت: در استان قم بیش از ۹۰ درصد شهروندان یارانه را دریافت می‌کنند و هک ۱ تا ۵ را عموماً کارگران تشکیل می‌دهند.

او  افزود: از نظر حقوق و مزایا هیچ تفاوتی بین کارگران عادی و معلول نیست و بکارگیری معلولان در فضای کار تخفیفات ویژه‌ای را برای کارفرمایان دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دوازدهم اردیبهشت ماه اول می‌روز جهانی کارگر است گفت تمامی کارگران در این روز تعطیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بهترین صندلی در هواپیما برای مسافرانی که از پرواز می‌ترسند
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل