Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: در بخش پذیرایی از زوار اربعین، ۴۵۷هزار و ۵۰ وعده صبحانه، ۴۳۵هزار و 50 وعده ناهار، ۴۶۳هزار و 100 وعده شام و در مجموع یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۰۰ وعده غذایی توزیع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعیدخورشیدی در گفت‌وگو با  صبح قزوین در گزارشی از عملکرد ستاد اربعین در سال جاری اظهار کرد: در حماسه اربعین امسال استان قزوین با حضور ۶۹ موکب در ۳۴ نقطه از قرارگاه‌های ستاد مردمی اربعین مستقر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باتوجه به اینکه بخشی از حرکت مردم در کشور برای رسیدن به مرزها از استان قزوین صورت می‌گرفت در سال جاری تعدادی از موکب‌ها در قزوین آمستقر شدند و موکب‌هایی در محمودآباد، آبگرم، خرمدشت و آوج استقرار یافتند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین اذعان کرد: در خارج از کشور نیز در حوزه اسکان و پذیرایی از زائران اربعین، موکب‌هایی در قرارگاه نجف تا کربلا، طریق الحسین، کربلا و شهر مسیب و سامرا مستقر شد. 

وی بیان کرد: در مجموع ۶میلیارد تومان توسط کمک‌های مردمی و با پشتیبانی نهادهای استان در موکب‌ها هزینه شد؛ در حوزه اسکان، ۸۲ هزار و ۱۷۲ خانم و ۱۷ هزار و ۱۱۹آقا و در مجموع اسکان ۲۵۲ هزار و ۲۹۱ نفر صورت گرفت که نسبت به سال گذشته با رشد ۵ برابری روبرو بودیم.

این مسئول ابراز کرد: در بخش پذیرایی از زوار اربعین، ۴۵۷هزار و ۵۰ وعده صبحانه، ۴۳۵هزار و 50 وعده ناهار، ۴۶۳هزار و 100 وعده شام و در مجموع یک میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۰۰ وعده غذایی در مدت ۱۱روز خدمات اربعین توزیع شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در مدت مشابه 11 روز ما توزیع 655هزار وعده غذایی را داشتیم که ارائه خدمات دوبرابر افزایش یافته بود؛ همچنین در این مدت ۱۱هزار میان وعده، یک میلیون و ۷۹۳ هزار قرص نان در بین زوار توزیع شد.

خورشیدی اضافه کرد: در اربعین سال جاری برای خدمت‌رسانی در حوزه بهداشتی به زوار 129 چشمه سرویس بهداشتی و ۲۳چشمه حمام توسط ستاد مردمی اربعین تاسیس شد. 

اعزام ۲۵ روحانی مبلغ به اربعین
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی ستاد مردمی اربعین گفت: در حوزه فرهنگی کاروانی به نام «سفیر حرم» توسط خودرویی مجهز به سیستم صوتی و تجهیزات فرهنگی با حضور چند مبلغ دینی راه‌اندازی شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به معرفی شهدای مدافع حرم، در این کاروان از طریق روایتگری و کار تبلیغی و توزیع کتاب "یادت باشد" در مسیر نجف تا کربلا شهیدسیاهکالی مرادی به زوار معرفی شد. 

وی عنوان کرد: در اربعین سال جاری، موکب رسانه ای صدا و سیما به 2 نقطه افزایش یافت، همچنین با اعزام 2 گروه سرود «ثارالله» و «انتظار» از استان قزوین به اربعین، در مسیر پیاده‌روی  اربعین و شهر نجف و کربلا اجرای زنده سرود انجام گرفت.

این مسئول اعلام کرد: در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی در سال جاری با همکاری حوزه علمیه ۲۵ روحانی اعزام شدند و با استقرار در موکب‌ها نمازهای جماعت و برگزاری کلاس احکام و نهج البلاغه برگزار می‌شد.

وی تصریح کرد: پس از اتمام برنامه پیاده‌روی اربعین اولین جلسه نقد و بررسی حماسه عظیم اربعین با حضور موکب‌داران قزوینی برگزار شد و نقدها و پیشنهادات به صورت سندی تهیه شد تا در برنامه‌ریزی‌های سال آینده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

خورشیدی گفت: دستگاه‌های اجرایی چون شهرداری و شورای شهر قزوین، جهاد کشاورزی، حوزه علمیه قزوین، اتاق اصناف، سازمان حج و زیارت قزوین، سازمان صنعت و معدن و تجارت، اداره کل اوقاف اتحادیه جایگاهداران سوخت پشتیبانی‌های خوبی از ستاد مردمی داشتند که قابل قدردانی است، همچنین از همکاری و کمک‌های آقای داود محمدی نماینده مجلس نیز کمال تشکر را داریم. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی

جعفری مدیرعامل موسسه خیریه گفت: پارسال ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان تحت پوشش خدمات حمایتی، درمانی، اشتغال، آموزشی و روانشناختی ارائه شد.

وی افزود: این موسسه خیریه با برپایی میز خدمت در ۱۰ دستگاه اجرایی و اماکن مذهبی به مددجویان خدمت رسانی می‌کند.

پشتوانه مالی این موسسه خیران و صاحبان واحد‌های تولیدی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند