Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: فضای سیاسی دانشگاه مناسب نیست چراکه امروزه در مواردی شاهد یک ولنگاری سیاسی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا رجبی در گفت‌وگو با  شاخص، اظهار کرد: آنچه تفاوت و معیار برتری کشورها در مقابل جامعه جهانی را مشخص می‌کند، پیشرفت آن کشور در زمینه‌های مختلف دانش و علم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جامعه اسلامی هم علم آموزی را مهمترین رسالت دانشجو می‌شناسد که البته در تک تک مراحل آن باید رضایت خداوند مدنظر قرار گیرد.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین درباره وضعیت علمی دانشگاه‌ها گفت: در ارزیابی سطحی علمی دانشگاه و دانشجویان نمی‌توان یک گزاره مطلق را به کار برد و نتیجه گیری مناسبی را ارائه داد.

رجبی ادامه داد: این سطح علمی در مراکز آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی متفاوت است و نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که به همان میزان که در برخی دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با یک جهش و سطح علمی بسیار بالا روبه رو هستیم به همان نسبت هم در موارد دیگر صرفا به تولید مدرک تحصیلی پرداخته می‌شود بی آنکه خروجی آن تولید علم باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد این هستیم که روندی به سمت پولی سازی آموزش در حال حرکت است که به شدت در بلند مدت می‌تواند برای جریان علمی و آموزشی کشور مشکل‌آفرین باشد.

رجبی اضافه کرد: خفقان سیاسی و فاصله گرفتن از معیارهای انقلابی و اسلامی جریان دانشگاه‌ها در همه حوزه‌ها به ویژه فرهنگ و سیاست نیز از دیگر دغدغه‌هایی است که این روزها با آن مواجه هستیم.

عده‌ای سعی دارند دغدغه دانشجویان را به موارد سخیف تقلیل دهند

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: امروز مشاهده می‌شود که برخی جریانات با اهداف خاصی با به ابتذال کشیدن دانشگاه و دانشجویان به دنبال این هستند که دغدغه و مشکل دانشجویان را به موارد سخیفی تقلیل دهند.

وی تصریح کرد: اثر گذاری بر دو شاخه منفی و مثبت قابل تقسیم است و می‌دانیم که دانشجو موذن جامعه است اما همین دانشجو اگر دچار سیاست‌زدگی شده و به ابزاری برای نیل به اهداف و اغراض جریانات خارج از دانشگاه تبدیل شود نه تنها اثرگذاری بر جامعه ندارد که گاهی به یک عنصر سوء اثرگذاری تبدیل می‌شود.

رجبی عنوان کرد: دانشجویان با فاصله گرفتن از سیاست زدگی در کنار علم آموزی بدون شک موجب پیشرفت در جامعه و ارتقاء سطح دانشگاه‌ها خواهند شد.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: اصلی‌ترین خواسته دانشجویان در حوزه عدالت طلبی تمییز سره از ناسره است تا اشخاصی که پیش از این علم و بلندگوی لیبرالیستی در دانشگاه را بر دوش می‌کشیدند امروز با تغییر نقاب، خود را طرفداران دروغین عدالت‌طلبی معرفی نکنند و دانشگاه باید بسترهای لازم را جهت نمایش چهره واقعی آن‌ها فراهم سازد.

فضای سیاسی دانشگاه بین‌المللی مناسب نیست

وی ابراز کرد: فضای سیاسی دانشگاه بین‌المللی مناسب نیست چراکه امروزه در مواردی شاهد یک ولنگاری سیاسی بوده و فضا به سمتی حرکت کرده است که صرفا طیف کمی از دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت و دانش سیاسی هستند.

رجبی ادامه داد: برخی از همین خلاء استفاده کرده و با ابتذال کشاندن فضا مشاهده می‌شود که تصدیق باورهای سیاسی را به تشویق، سوت و کف دانشجویان گره می‌زنند.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به سخن رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دانشجو باید سیاسی باشد، گفت: علم و دانش سیاسی دانشجو یعنی بی‌تفاوت نبودن به مسائل سیاسی، بصیرت، درک و تحلیل حوادث و جریانات می‌باشد.

وی یادآور شد: بسیاری از فتنه‌ها، شکست‌ها، انحرافات و حوادث ناشی از نداشتن تحلیل سیاسی در میان مردم و در راس آنان دانشجویان است؛ به همین دلیل مقام معظم رهبری می‌فرماید خدالعنت کند آن دست‌هایی که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه‌ها را غیرسیاسی کنند.

رجبی اظهار کرد: آنچه که امام حسن(ع) را شکست داد و یا فتنه خوارج را ایجاد کرد همان نبود تحلیل سیاسی در مردم بود اما سیاست‌زدگی که ابزار تبلیغی جریان‌ها برای رسیدن به اهدافشان است با سیاسی بودن متفاوت می‌باشد.

وی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه بین المللی امام‌خمینی (ره) حق مطالبه‌گری در مسائل صنفی و سیاسی را دارند.

صندوق رفاه دانشجویی بدهی خود به دانشگاه را بپردازد

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) افزود: افتخار و آبروی نظام بودن دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) از سطح گفتار و نوشتار فراتر نرفته است.

رجبی تاکید کرد: صندوق رفاه دانشجویی باید بدهی خود به دانشگاه را بپردازد تا کمی از مشکلات صنفی دانشجویان کاسته شود و دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) حق دارند نسبت به مسائل صنفی دانشگاه خود مطالبه‌گر باشند.

وی با بیان اینکه پرچم عدالت نماد انجمن اسلامی است، گفت: متاسفانه برخی نان این دانشگاه را می‌خورند اما حق آن را ادا نمی‌کنند؛ گفتمان انجمن امسال عدالت و شفافیت است.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تصریح کرد: همان طور که شهید سید ناصر سیاهپوش، موسس انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب از هیچ چیز حتی خون خود هم اغماض نکرد، ما دانشجویان اعضای انجمن اسلامی با همدیگر هم قسم شده‌ایم که به گفته این شهید بزرگوار پیرو ولایت فقیه و رهبرمان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ

امام خمینی(ره) در سخنانی فرمود یکی از مسائل مهم ما این بود که اسرائیل باید از بین برود. ما اسرائیل را قابل آدم نمی‌دانیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از راهبردهای مهم امام خمینی‌(ره) در طول سال‌های مبارزاتی‌شان، حمایت از فلسطین، دشمنی آشکار با اسرائیل و افشا کردن برنامه‌های پنهان صهیونیزم جهانی بود. نامگذاری آخرین روز جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی ایشان، راهبرد دیگری در همان راستای برنامه اسرائیل‌ستیزی و صهیونیزم‌ستیزی امام راحل بود. در واقع امام خمینی اولین عالمی بود که خط مبارزه با اسرائیل را پیش گرفت و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد. ایشان در قالب بیانیه‌ها، پیام‌ها و سخنرانی‌های عمومی مدام از مظومیت مردم فلسطین، لزوم حمایت از آنان و تقبیح اعمال رژیم غاصب صهیونیستی می‌پرداخت و مسلمانان و سران کشورهای اسلامی را دعوت به مبارزه‌ی عملی با آن رژیم منحوس می‌کرد. 

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

به عنوان نمونه در سخنانی فرمود «چه دردناک و مصیبت بار است که در جوار مسلمانان و دولتهای به اصطلاح اسلامی، اسرائیل غاصب این چنین جسورانه و فاتحانه به مردم مظلوم لبنان، به خواهران و برادران عزیز بیروتی تجاوز کند، و به جای آنکه دولت‌های کشورهای اسلامی به دفاع که یک فریضه الهی و انسانی است برخیزند، این چنین نرمش نشان دهند.» (29شهریور 1361) یا ایشان در پیام برائت سال 1366، درباره مسئله فلسطین خطاب به مسلمانان چنین می‌فرماید: «ملت‌های مسلمان باید به فکر نجات فلسطین باشند و مراتب انزجار و تنفر خویش را از سازشکاری و مصالحه رهبران ننگین و خود فروخته‌ای که به نام فلسطین، آرمان مردم سرزمین‌های غصب شده و مسلمانان این خطه را به تباهی کشیده‌اند به دنیا اعلام کنند و نگذارند این خائنان بر سر میز مذاکره‌ها، و رفت و آمدها، حیثیت و اعتبار و شرافت ملت قهرمان فلسطین را خدشه‌دار کنند» و بعد درباره لزوم مبارزه علمی با رژیم منحوس اسرائیل فرمود «مسئولین محترم کشور ایران و مردم ما و ملتهای مسلمان از مبارزه با این شجره خبیثه و ریشه‌کن کردن آن، دست نخواهند کشید و به یاری خداوند تعالی از قطرات پراکنده پیروان اسلام و توان معنوی امت محمد-صلی الله علیه و آله و سلم - و امکانات کشورهای اسلامی باید استفاده کرد و با تشکیل هسته‌های مقاومت حزب الله در سراسر جهان، فلسطین را از چنگال [صهیونیستها] خارج کرد.»

امام خمینی‌(ره) در سخنی دیگر، یکی از اهداف انقلاب اسلامی را نابودی اسرائیل معرفی می‌کنند و بعد از لزوم متحد شدن مسلمانان علیه آن رژیم غاصب می‌گویند. کلیپی را در این باره مشاهده می‌کنید.

.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر میزبان نخستین همایش بین‌المللی «زیستن باکیفیت»
  • گلایه های مردم از فضای نامناسب ایستگاه راه آهن و تعداد تردد قطارهای حومه ای + عکس
  • گلایه‌های مردم پیشوا از فضای نامناسب ایستگاه راه‌آهن و تعداد تردد قطارهای حومه‌ای
  • تجمع دانشگاهیان قزوینی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه پاسداران + عکس
  • محدودیت پرواز‌های فرودگاه امام و مهرآباد لغو شد
  • بانوان فعال و دانشجویان دختر وارد فضای اشتغال دانش‌بنیان می‌شوند
  • اقدام تنبیهی ایران بیانگر توجه به عدالت بین‌المللی است
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد
  • عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد