Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، میخائیل گورباچف، رهبر اتحادجماهیر شوروی سابق در یادداشتی که خطاب به جرج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا نوشته است، از تلاش‌های گذشته رهبران سیاسی آمریکا و شوروی برای پایان دادن به رقابت تسلیحاتی سخن گفت که در حال حاضر آن تلاش‌ها در حال اضمحلال است.

گورباچف گفته است که در گذشته برای نابودی هزاران سلاح هسته‌ای مرگبار تاکتیکی و استراتژیکی با آمریکا توافق شده بود، اما حال آن توافقات روبه نابودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق همچنین با اشاره به سایر توافقات پیشیین با آمریکا از جمله توافق مالت تاکید کرده امروز فقط دستیابی به یک توافق مشترک است که می‌تواند جهان را از نابودی نجات دهد و در غیر این صورت باید در انتظار یک وضعیت به شدت خطرناک بود.

یادداشت گورباچف که در هفته‌نامه تایم منتشر شده اگرچه خطاب به بوش و به مناسبت درگذشت جرج بوش پدر انتشار یافته اما در واقع انتقاد مستقیمی از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکاست که از تصمیم کشورش برای خروج از«پیمان منع کاربرد تسلیحات هسته‌ای میانبرد» خبر داده است.

دونالد ترامپ ماه گذشته اعلام کرد که از پیمان منع استفاده از موشک‌های هسته ای میان برد که در زمان جنگ سرد میان این کشور و اتحاد جماهیر شوروی سابق به امضاء رسیده بود خارج می شود.

این پیمان میان رونالد ریگان و میخائیل گورباچف رؤسای جمهوری اسبق آمریکا و شوروی سابق در سال ۱۹۸۷ به امضا رسید و بر اساس آن تولید، خرید یا آزمایش موشک‌های زمینی با بُرد ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ کیلومتر از سوی این کشورها ممنوع شده است.

کد خبر 4477657

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا پیمان منع موشک های هسته ای میان برد جرج بوش دونالد ترامپ روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال؛ پای معاون سابق در میان است!
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو