Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین جشنواره بزرگ نقاشی کودک و نوجوان از سلسله برنامه های هنری کانون فرهنگی هنری انصارالحجه دهستان شمیل با استقبال بی نظیر کودکان و نوجوانان و خانواده ها در مرکز این دهستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، یکی از راه های خنثی سازی توطئه های دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، تربیت دینی کودکان و نوجوانان است که این مهم از طریق جذب آنها به مسجد و تقویت ایمان و روح معنوی آنان مسیر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از مراکز موثر در راستای مبارزه با هجمه های فرهنگی بیگانه محسوب می شوند که پس از ربع قرن فعالیت، امروزه آثار و برکات آن ها در سراسر کشور ازجمله مناطق روستایی که از زیرساخت های فرهنگی کم برخوردارند به عینه قابل مشاهده است.

 

 

کانون فرهنگی هنری انصارالحجه دهستان شمیل یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در کنار فعالیت تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی، به صورت مستمر، هدفمند و منظم برنامه هایی را ویژه جذب کودکان و نوجوانان به کانون و مسجد و سپس فراهم نمودن شرایط برای تربیت دینی آنان اجرا می کند.

 

«داود تنی پور» افزود: جشنواره نقاشی کودک و نوجوانان شاخص ترین برنامه کانون انصارالحجه است که هرساله با هدف ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان و همچنین خانواده ها و فراهم نمودن زمینه آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم به ظرفیت ها و پتانسیل کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

 

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری انصارالحجه دهستان شمیل بندرعباس به استقبال بی نظیر کودکان و خانواده ها از جشنواره نقاشی اشاره کرد و گفت: در خواست های مکرر خانواده ها موجب شد تا امسال نیز این جشنواره برگزار شود.

وی از جشنواره نقاشی کودک و نوجوان به عنوان پیش مقدمه آشنایی خانواده ها با برنامه های کانون فرهنگی هنری نام برد و عنوان کرد: کانون انصارالحجه با بهره گیری از کادر مربیان مجرب و متعهد در راستای تربیت دینی خردسالان فعالیت می کند.

 

 

این جشنواره روز گذشته(14 آذر) در خیابان ولیعصر(عج) برگزار شد و کودکان و نوجوانان شرکت کننده بر روی پارچه ای به طول 100 متر در موضوع آزاد نقاشی کشیدند.

 

در پایان به 50 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایز ارزنده ای از سوی کانون فرهنگی هنری انصارالحجه اهدا شد.

 

 

بیش از 10 پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی هنری مساجد منطقه شمیل، دهیاری، شورای اسلامی شمیل و اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس در برگزاری این برنامه مشارکت داشتند.

 

گفتنی است؛ دهستان شمیل در فاصله 80 کیلومتری از مرکز استان هرمزگان و در قسمت شمال شرقی استان بین شهرستان میناب و بندرعباس قرار دارد؛ اکثر اهالی شمیل به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه و وجود رودخانه های بزرگ به شغل کشاورزی و دام داری اشتغال دارند.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس استان سمنان بیرجند دولت خراسان جنوبي دزفول اجلاس نماز مراجع و علماء مراجع دهستان شمیل بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: یک هزار کودک سنندجی، شانزدهم فروردین به یاد کودکان مظلوم غزه در همایشی با عنوان «پیک عبادت» به همراه خانواده‌هایشان گرد هم می‌آیند تا در ماه مبارک رمضان با رنج کودکان فلسطینی همدردی و از آنها حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، حمیدرضا گوهری اظهار کرد: دختران و پسران کردستانی با لباس محلی در این همایش گردهم می‌آیند تا اعلام کنند فرزندان امام شافعی (ره) در کردستان در بهار قرآن به یاد کودکان و نوجوانان غزه زادگاه امام شافعی (ره) هستند.

وی افزود: مجری برنامه خاله شادونه (ملیکا زارعی) است و علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، اهدای کتاب و برنامه‌های ویژه افطاری و افطار همزمان یک هزار کودک حاضر در همایش برگزار شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ادامه داد: این همایش توسط کانون پرورش فکری استان و با همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه استانداری، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما، شرکت برق، تربیت‌بدنی و هلال احمر ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر، روز پنجشنبه، شانزدهم فروردین در محل سالن آزادی سنندج برگزار می‌شود.

گوهری خاطرنشان کرد: این همایش هم‌زمان از صداوسیمای مرکز کردستان پخش خواهد شد و برنامه‌ریزی شده است که کودکان و خانواده‌های آنها با اتوبوس‌های شهرداری از ایستگاه‌های مشخص شده به محل برگزاری همایش منتقل شوند.

کد خبر 739961

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود