Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-28@18:03:13 GMT

جوان مجروح از زیر و بم نقشه آمدنیوز چه گفت؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۳۵۵۳۴

جوان مجروح از زیر و بم نقشه آمدنیوز چه گفت؟

کانال‌های ضدانقلاب از جمله آمدنیوز با انتشار تصویری از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، گاف اساسی دیگری دادند.

به گزارش شریان نیوز،روز گذشته تجمع دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر با حاشیه‌هایی همراه شد و حتی فیلم تصاویری از درگیری بین دانشجویان در فضای مجازی منتشر شد.یکی از این تصاویر پرسروصدا مربوط چندتن از دانشجویان بود که رسانه‌های ضدانقلاب آن را به عنوان حمله‌های بسیجیان منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین رابطه به سراغ دانشجوی مضروب دانشگاه(صاحب عکس فوق) رفتیم و از او درباره جزئیات این اتفاق پرسیدیم. محمدمهدی تاجیک دانشجوی ورودی سال ۹۴ رشته مکانیک و دبیر تشکیلات انجمن اسلامی (دفتر تحکیم وحدت) در این باره به خبرنگار ما گفت که این اعتراضات برنامه‌ریزی شده بود. به طوری که روز دوشنبه ۱۲ ام آذر ماه، پوستری با مضمون دعوت دانشجویان برای حضور در یک تجمع غیرقانونی در فضای مجازی پخش شد و در زمان کوتاهی به صورت شبنامه در خوابگاه های دانشگاه امیرکبیر و بعضی از دانشکده‌های دانشگاه توزیع شد.



تاجیک همچنین تاکید می‌کند که این عده حتی پوسترشان را هم در کانالی که تحت عنوان «اعتراض به غذای سلف» به راه افتاده بود پخش کردند اما در زمان تجمع، هرچند شعارها قرار بود صنفی باشد یکباره رنگ و بوی سیاسی گرفت و در مقابل آن‌ها بچه‌های انقلابی به میان آمدند و با شعارهایی به آن‌ها یادآوری کردند که وضعیت امروز حاصل رأیی است که سال گذشته دادید و نشریات و تابلوهای دانشگاه را هم به آن اختصاص دادید.



محمدمهدی تاجیک دانشجوی مضروب


این دانشجوی دانشگاه امیرکبیر درباره شروع درگیری‌ها هم می‌گوید ما با پرچم ایران مشغول شعار دادن بودیم که یکی از اعضای انجمن موسوم به ترقی‌خواه، پرچم را از بچه‌های ما گرفت و پس از شکستن چوب پرچم آن را به سمت خواهران بسیجی که در گوشه‌ای ایستاده بودند، پرتاب کرد و باعث جراحاتی برای این دانشجو شد.




دانشجوی بسیجی کارشناسی ارشد هوافضا که براثر پرتاب چوب به صورتش آسیب دید برچسب هاامیرکبیردانشجوآمدنیوز

منبع: شریان

کلیدواژه: امیرکبیر دانشجو آمدنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش­ جام جم آنلاین، چندین دهه است که ایالات متحده مانند این روزها صحنه تظاهرات دانشجویان نبوده است. نقطه های قرمزی که روی نقشه مشخص شده، آن دسته از دانشگاه های آمریکا است که پلیس به آن ها حمله ور شده و تعدادی از دانشجویان و اساتید را بازداشت کرده است اما نقاط زردی که روی نقشه روشن شده، مربوط به دانشگاه هایی است که صحنه اعتراضات بوده اما موردی از برخورد خشن پلیس در آن ها ثبت نشده است.

این تظاهرات بی سابقه به منظور اعلام همبستگی با مسئله فلسطین به بیش از ۵۸ دانشگاه، موسسه و دانشکده در سراسر آمریکا راه یافته است اما تظاهرات در برخی از این دانشگاه ها قوی تر و تاثیرگذار تر بود.

دانشگاه اوهایو در ایالت اوهایو در شرق آمریکا شاهد یورش پلیس آمریکا و حمله به دانشجویان اعتصاب کننده بود و عده ای از این دانشجویان بازداشت شدند.

دانشگاه جرج واشنگتن: در نیویورک محوطه دانشگاه جرج واشنگتن مملو از چادرهایی بود که دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه آن ها را نصب کردند. به دانشجویان بیرون دانشگاه اجازه ورود به محوطه دانشگاه داده نشد.

دانشگاه مینه سوتا: در شمال ایالات متحده دانشجویان دانشگاه مینه سوتا به تظاهرات حمایت از فلسطین ملحق شدند و توقف نسل کشی را خواستار شدند.

دانشگاه کالمر: در ایالت تگزاس دانشجویان دانشگاه کالمر به تظاهرات ادامه دادند. این دانشگاه شاهد بازداشت هایی بود که باعث نشد دانشجویان دیگر تظاهرات را از سر نگیرند.

دانشگاه آتلانتا: در دانشگاه آتلانتا در ایالت جورجیا خشونت شدید بود. نیروهای امنیتی  عده‌ای از دانشجویان و اعضای هیئت علمی را بازداشت کردند اما این بازداشت ها تظاهرات و خیزش اعتراضی را در این دانشگاه متوقف نکرد.

دانشگاه کلمبیا: مهم‌ترین دانشگاهی که صحنه تظاهرات دانشجویی بود و در این تظاهرات پیشرو بود، دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک است. دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه شب و روز به برگزاری تظاهرات ادامه می دهند و بازداشت ها سبب نشده است به تظاهرات ادامه ندهند.

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان