Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمید قاسمی روز پنجشنبه در نشست مشترک با مدیران و کارشناسان شرکت پالایش نفت و پتروشیمی تبریز از عدم اجرای به موقع طرح های زیست محیطی این دو واحد صنعتی انتقاد کرد و افزود: پتروشیمی تبریز از برنامه زمان بندی اجرای طرح های کاهش اثرات زیست محیطی یک سال عقب است و بحث هایی که در مورد علت آن مطرح می شود، اصل موضوع آلایندگی را حل نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خطاب به مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: اقداماتی را که در راستای کاهش اثرات زیست محیطی باید انجام می دادید، از برنامه زمان بندی ارائه شده عقب است.
قاسمی با بیان اینکه همه ما در این شهر زندگی می کنیم و همه به توسعه اعتقاد داریم، اظهار داشت: توسعه باید همراه با اصول و رعایت ضوابط زیست محیطی باشد تا پایدار بماند.
وی تاکید کرد: از این لحظه نباید هیچ طرح توسعه ای در پالایشگاه و پتروشیمی تبریز تا اجرای کامل طرح های کاهش اثرات زیست محیطی انجام شود.
قاسمی گفت: اگر طرح های کاهش اثرات زیست محیطی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز طبق برنامه زمان بندی اجرا نشوند، حفاظت محیط زیست استان دوباره اقدام قانونی می کند.
وی با بیان اینکه وقتی به دنبال تولید، اشتغال و سود هستید باید به فکر حفظ محیط زیست هم باشید، افزود: تا کنون تعامل بسیار خوبی با دو شرکت پتروشیمی و پالایش نفت تبریز داشته ایم، اما وقتی اشکال فنی در سیستم پیش می آید انتظار این است که با حداکثر توان در صدد رفع آن برآیید و آن را حل کنید.
قاسمی ادامه داد: من به عنوان مسئول حفاظت محیط زیست استان باید به مردم پاسخگو باشم؛ پتروشیمی و پالایشگاه تبریز علاوه بر کنترل آلودگی هوا، مسئولیت های اجتماعی نیز در قبال مردم کجوار دارند که باید به آن عمل کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در این نشست دستور تشکیل کمیته ای مشترک برای بررسی وضعیت زیست محیطی دو شرکت پتروشیمی و پالایش نفت تبریز را داد و گفت: اگر بخشی نگری کنیم در هیچ حوزه ای موفق نخواهیم شد.
وی با بیان اینکه برای کشور اشتغال، تولید و اقتصاد مهم است، افزود: اما مهم تر از آن ها حفظ محیط زیست و سلامت مردم است.
قاسمی با بیان اینکه به طور قطع باید جلوی آلودگی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز گرفته شود، تاکید کرد: تا دوشنبه هفته آینده باید تکلیف این موضوع مشخص و برنامه اجرای طرح های کاهش اثرات زیست محیطی ارائه شود.
به گزارش ایرنا، معاون محیط انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز چند روز پیش اعلام کرد: پرونده پالایشگاه تبریز همچنان در اداره‌کل حفاظت محیط زیست مفتوح است و چنانچه برای جلوگیری از آلایندگی اقدامی انجام نشود، با اعمال ماده 688 با موضوع اقدام علیه بهداشت و سلامت عمومی، پرونده را به دادستانی ارجاع می‌دهیم.
وی افزود: پیش‌تر پرونده پتروشیمی تبریز به دادستانی ارجاع داده شده بود که این شرکت متعهد به اجرای پروژه‌های زیست محیطی جهت پیشگیری از آلایندگی شدند و پروژه «آر.تی.او» نیز در این راستا به بهره‌برداری رسید است.
6132/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اشتغال پتروشیمی حفاظت محیط زیست زیست محیطی محیط زیست منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۳۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، علی سالاروند گفت: از مجموع آلودگی‌های زیست محیطی سال گذشته در لرستان ۳۴۹ مورد صنایع آلاینده، ۲۴ مورد جایگاه پسماند، ۴۸ مورد کشتارگاه، ۱۱ مورد آلودگی بیمارستانی، ۲۵ آلودگی تخلیه فاضلاب در زمین کشاورزی، ۲۵ مورد آتش سوزی زمین کشاورزی، دو مورد آلودگی در تصفیه خانه و ۵۹ مورد انتشار گرد و غبار در اطراف منزل مسکونی و سایر بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵۳۶ مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شده است، افزود: ۳۷۱ مورد اخطار به صنایع آلاینده، ۲۳ مورد اخطاریه به کشتارگاه، ۲۸ مورد جایگاه پسماند، پنج مورد اخطاریه به شهرداری سلسله، ۱۶ مورد اخطاریه به دامداران، ۱۶ مورد آتش سوزی زمین کشاورزی، پنج مورد اخطاریه به بیمارستان، رفع آلودگی هفت مورد و تصفیه خانه دو مورد و سایر موارد ۵۵ مورد صادر شد.

سالاروند با بیان اینکه ۱۲ مورد آتش سوزی در مساحت بیش از ۱۴۹ هکتار ثبت شده است، اظهارداشت: همچنین ۲۱ فقره تخریب و تصرف به مساحت بیش از ۲۱۸ هکتار در استان گزارش شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۹۹۲ متخلف زیست محیطی سال گذشته در استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

علی سالاروند گفت: با هدف حفاظت از محیط زیست استان سال گذشته ۹۶۹ پرونده تخلفاتی تشکیل که از این تعداد ۲۵۸ مورد مختومه شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور